EU Ismeretek ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
általános főig. helyettes
Humánkineziológia szak
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
Az ötlettől a megvalósult projektig - praktikák, gyakorlati tudnivalók
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A tételek eljuttatása az iskolákba
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
szakmérnök hallgatók számára
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Foglalkoztatás-politika
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
ESÉLYTEREMTŐ OKTATÁSI MODELL A TÁRSADALMI MEGBECSÜLÉSÉRT HEFOP P /2.0.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Barcsák Marianna KPSZTI
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

EU Ismeretek ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 1/57

A projekt tervezésének módszerei ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A projekt tervezésének módszerei HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 2/57

PCM egyszerűsített modellje ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA PCM egyszerűsített modellje Ötlet Koncepció Terv Eredmény Elemzés Résztvevők köre Helyzetelemzés Probléma meghatározása Célok Stratégiai irányok Tervezés Tevékenységi struktúra Időterv Pénzügyi terv Kockázatelemzés Megvalósítás Monitoring Nyomonkövetés Beavatkozás Kommunikáció A projekt zárása Műhelymunka Ötletroham SWOT Problémafa Célfa Logikai keretmátrix Tevékenységfa Gantt diagram Logframe matrix Indikátorok Visszacsatolás Kommunikációsmódszerek ELŐKÉSZÍTÉS VÉGREHAJTÁS TERVEZÉS HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 3/57

Probléma-fa elemzés Külső vállalkozók nem jönnek Munkanélküliség ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Probléma-fa elemzés Külső vállalkozók nem jönnek Munkanélküliség Belső vállalkozások erőtlenek Nem elég képzett-ek Nincs mögöt-tük tőke Túl sokan vannak ugyanarra a tevékeny-ségre Nincs közmű-vesített terület Képzetlen a munkaerő Rossz a közle-kedés OK OKOZAT HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 4/57

Célfa meghatározása ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Munkahelyek létesítése cél Belső vállalkozások meferősítése Külső vállalkozók vonzása Vállal-kozási ismere-tek oktatása Új vállalko-zási területek feltárása Közmű-vek kiépít-ése Átképző tanfolya-mok indítása Autó-pályával össze-kötő út építése Tőke vonzás feltétel HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 5/57

Stratégiai elemzés Munkahelyek létesítése cél ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Stratégiai elemzés Munkahelyek létesítése cél Belső vállalkozások megerősítése Külső vállalkozók vonzása Vállalkozási ismeretek oktatása Új vállalkozási területek feltárása Átképző tanfolyamok indítása Képzés-klaszter eszköz HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 6/57

A logikai keretmátrix ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Első sor Második sor Harmadik sor Negyedik sor Első oszlop Változások, problémák megoldása Tágabb célok Közvetlen célok Eredmények Tevékenysé-gek Második oszlop Objektíven igazolható indikátorok Harmadik oszl. Az információ forrásai Negyedik oszl. Feltételek / Kockázatok A hatás elérés- ének mértéke A hatás nagyságrendje A végtermék me., mi., Eszközök Költségek Előfeltételek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 7/57

A logikai keretmátrix összefüggései ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A logikai keretmátrix összefüggései Első oszlop Második oszlop Harmadik oszlop Negyedik oszlop Változások, problémák megoldása Objektíven igazolható indikátorok Az információ forrásai Feltételek Első sor Tágabb célok A hatás elérésének mértéke Második sor Közvetlen célok A hatás nagyságrendje Harmadik sor Eredmények A végtermék me., mi., Negyedik sor (Erőforrások) Tevékenységek Eszközök Költségek Előfeltételek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 8/57

EU Ismeretek II. ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 9/57

A tervezés lépései Célok és tevékenységek Tevékenységfa Gantt diagram ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A tervezés lépései Célok és tevékenységek Tevékenységfa Gantt diagram HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 10/57

Tevékenységek meghatározása a projekt céljai eléréséhez Átfogó célok ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A tervezés célja Tevékenységek meghatározása a projekt céljai eléréséhez Átfogó célok Közvetlen célok Tevékenységek ütemezése Időtartama Logikai kapcsolata Tevékenységek végrehajtásának anyagi, technikai, emberi feltételeit Költségek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 11/57

Tevékenységstruktúra kialakítása ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Tevékenységstruktúra kialakítása A projekt felbontása elemi egységekre, résztevékenységekre Nagyprojekteknél Fázisok Fázishatáron mérföldkövek Fázisok lehatárolása: célok, ellenőrizhetőség Részletes lebontás Felülről lefelé Több lépésben Milyen részletességgel? (Tevékenység/ WBS diagram!) HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 12/57

Időigény meghatározása ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Időigény meghatározása Becslés Az időigény függ: A munka mennyiségétől A rendelkezésre álló erőforrásoktól Külső tényezőkről (Kockázat!) A tevékenységek időtartama összeadódik Tevékenységek logikai kapcsolata HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 13/57

Logikai kapcsolatok (FS) ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Logikai kapcsolatok (FS) Vég és kezdet (Finish to Start): B nem kezdődhet el addig, amíg A be nem fejeződik A B HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 14/57

Logikai kapcsolatok (SS) ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Logikai kapcsolatok (SS) Kezdet és kezdet (Start to start): B nem kezdődhet addig, amíg A el nem kezdődik A B HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 15/57

Logikai kapcsolatok (FF) ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Logikai kapcsolatok (FF) Vég és vég (Finish to finish):B nem végződhet az A befejezése előtt A B HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 16/57

Logikai kapcsolatok (SF) ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Logikai kapcsolatok (SF) Kezdet és vég (Start to finish): A nem fejeződhet be addig, amíg B el nem kezdődik A B HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 17/57

Gantt-diagram ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 18/57

ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Néhány fogalom Csúszási idő: egymástól független, párhuzamos tevékenységek tetszőlegesen indíthatók, lehet „csúszni”, feltéve ha a projekt egészét nem veszélyezteti. Kritikus út: olyan tevékenységek sorozata, melyek csúszási időtartama nulla. HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 19/57

CPM= Critical Path Method ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Kritikus út módszere CPM= Critical Path Method Olyan matematikai eljárás, ami a projekt egészének időigényét a résztevékenységek időtartamából és a köztük fennálló összefüggésekből számítja ki, és így kiszűri a kritikus tevékenységet HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 20/57

Kritikus út a diagramon ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Kritikus út a diagramon A-B-E-H-I A projekt teljes átfutási ideje HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 21/57

Tevékenység/ WBS Diagram ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Tevékenység/ WBS Diagram Új szoftver csomag installálása Tesztelés Tervezés Fejlesztés Végrehajtás Igények Vásárolt csomag illesztése Vásárolt csomag tesztelése Igények felmérése Rendszer megterve- zése Új csomag Implemen- tálása Folyamatok áttervezése Belső folyamatok tesztelése Adminiszt-ráció betanítása Manuális folyamatok módosítása Manuális Folyamatok tesztelése HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 22/57

Az emberi erőforrások szakmai leltárának mátrixa ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Az emberi erőforrások szakmai leltárának mátrixa Megne- vezés Igények meghat. Terve-zés Fejlesz- tés Teszte-lés Végrehaj-tás Kiss G. x Nagy J. Tóth P. Ács K. Kertész I Kovács J Seres B. Köves G HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 23/57

A projekt feladat-felelősség mátrixa ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A projekt feladat-felelősség mátrixa Megne- vezés Kiss G. Nagy J. Tóth P. Ács K. Kert-ész I. Kovács J. Seres B. Köves G. Igények meghatározása F K Tervezés Fejlesztés Tesztelés Végrehajtás F=Felelős, K=Közreműködő HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 24/57

Tevékenység-erőforrás mátrix kerete ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Tevékenység-erőforrás mátrix kerete Erőfor- rások Tevé- kenysegek Emberi erőforrások Techn. jell. (a tevékenység végzéséhez) Anyag jell. HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 25/57

ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA EU Ismeretek III. HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 26/57

ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Gyakorlás egy valós pályázati kiírás alapján Regionális Operatív Program 3.2.2. Pályázati felhívás HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 27/57

3.2. Helyi Foglalkoztatási kezdeményezések támogatása intézkedés ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA 3.2. Helyi Foglalkoztatási kezdeményezések támogatása intézkedés 2. Komponens Non-profit foglalkoztatási projektek megvalósítása a szociális gazdaságban 1/2004/ROP 3.2.2. HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 28/57

Új munkahelyek létesítésével a szociális gazdaságban ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA I. A Pályázat célja Aktív korú nem foglalkoztatott személyek munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése Új munkahelyek létesítésével a szociális gazdaságban Komplex, többelemű, a célcsoportok szükségleteinek megfelelő, közösségi célú foglalkoztatási projektek megvalósítása által HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 29/57

II.1 Pályázati feltételek ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA II.1 Pályázati feltételek Támogatható tevékenységek Oktatás, szak-és betanító képzés, ismeret-felújítás A bevont munkanélküliek foglalkoztatása Egyéb támogató tevékenység: szociális és mentális problémák kezelése Tanácsadás, a résztvevők foglalkoztathatóságának javítása Kiegészítő szolgáltatás, családtagokat is érintheti Foglalkoztatáshoz szükséges eszközök, infrastruktúra A projekt sikeres megvalósításához szükséges tanácsadás: marketing, szakmai és menedzsment HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 30/57

II.2. Pályázati feltételek ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA II.2. Pályázati feltételek Nem támogatható tevékenységek Önkormányzatok közmunkaprogramja Munkaerő-kölcsönzés HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 31/57

II.3. A projekt megvalósulásának földrajzi helye ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA II.3. A projekt megvalósulásának földrajzi helye Magyarország teljes területe Előnybe részesülnek a leghátrányosabb vagy hátrányos helyzetű kistérségek Prioritást élveznek az országos átlagot meghaladó munkanélküliséggel sújtott területek Az országos átlagot meghaladó roma lakossággal rendelkező települések HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 32/57

II.4. A projekt időtartama ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA II.4. A projekt időtartama Maximálisan 2 év Pályázat elbírálása és szerződéskötés 5 hónap A projekt működése során nem változhat 5 éven belül A beszerzett eszközök, ingatlanok tulajdonjoga 5 éven belül nem változhat meg Számlákat meg kell őrizni HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 33/57

Minimális támogatás összege 5 millió forint ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA III. Támogatás mértéke Minimális támogatás összege 5 millió forint Maximális támogatás összege 150 millió forint Támogatás mértéke: 100% HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 34/57

IV. 1. A pályázók köre ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Pályázók lehetnek Önkormányzatok Önkormányzati társulások Önkormányzati intézmények Alapítványok Közalapítványok Közhasznú társaságok Egyesületek Egyházak Társadalmi szervezetek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 35/57

Támogatásba részesülő partnerek lehetnek Az előzőekben is felsoroltak ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA IV.2. A partnerek köre Támogatásba részesülő partnerek lehetnek Az előzőekben is felsoroltak Megyei Munkaügyi központok Kereskedelemi és Iparkamarák Közreműködők köre HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 36/57

V. Pályázati feltételek módosulása ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA V. Pályázati feltételek módosulása A módosított pályázati kiírástól számított 60 napig a régi feltételek szerint HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 37/57

VI. Pályázatok beadása Módja Határideje ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 38/57

VII. Pályázatok elbírálása ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA VII. Pályázatok elbírálása Formai kritériumok Jogosultsági jegyek Szakmai kritériumok HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 39/57

VIII. Pályázók értesítése ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA VIII. Pályázók értesítése Várható időtartam: pl. 120 nap HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 40/57

EU Ismeretek IV. ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 41/57

A mutatók jelentősége Az indikátorok ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A mutatók jelentősége Az indikátorok HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 42/57

Program és projekt szinten ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Program és projekt szinten Az EU szabályozása vonatkozik az indikátorokra is 1260/1999 rendelet Munkafüzet Az EU politikájával és céljaival való kapcsolat mérése Program Projekt szinten is Segítik a programok és projektek tervezését, végrehajtását és ellenőrzését is Értékük alakulását ellenőrizni és dokumentálni kell HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 43/57

Mutatók típusai /szintjei ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Mutatók típusai /szintjei Hozammutatók (output indicators) A program/projekt által elért gazdasági aktivitást, tevékenységet mérik Pl. Megépített út Eredménymutatók (results indicators) A program/projekt által generált közvetlen és azonnali hatásokat méri Pl. Megközelíthetőség, biztonság Hatásmutatók (impact indicators) A program/projekt által generált egyéb hatásokat mérik Specifikus, Versenyképesség nő HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 44/57

Foglalkoztatási támogatás Kedvezményezettek száma Szám Férfi/nő ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Hozam (output) mutató Mutató típusa Definíció Mérés Foglalkoztatási támogatás Kedvezményezettek száma Szám Férfi/nő HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 45/57

Eredménymutató (Közvetlen cél) ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Eredménymutató (Közvetlen cél) Mutató típusa Definíció Mérés Foglalkoztatási támogatás Kedvezményezettek elhelyezkedési aránya % HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 46/57

Foglalkoztatási támogatás Munkanélküliség arányának csökkenése % ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Hatásmutató Mutató típusa Definíció Mérés Foglalkoztatási támogatás Munkanélküliség arányának csökkenése % Férfi/nő HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 47/57

Indikátorok/mutatók lényege ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Indikátorok/mutatók lényege Objektíven mérhető Forrásai Mennyiségi (Mennyit?) Minőségi (Mit?) Célcsoport (Kinek?) Időtartam (Mikor) Hely (Hol) Dokumentumok - OP Pályázatok Jelentések KSH adatok Stb….. HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 48/57

S (specifikus)=a mért tényezőre jellemző M (measurable)= mérhető ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Indikátorok / mutatók SMART INIKÁTOROK S (specifikus)=a mért tényezőre jellemző M (measurable)= mérhető A (available)=rendelkezésre áll, elérhető R (realistic)= a mért tényező reális legyen T (time)= időben függő HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 49/57

A logikai keretmátrix és a mutatók ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA A logikai keretmátrix és a mutatók Első sor Második sor Harmadik sor Negyedik sor Első oszlop Változások, problémák megoldása Második oszlop Objektíven igazolható indikátorok Hamadik oszl. Indikátorok forrásai Negyedik oszl. Feltételek / Kockázatok Tágabb célok HATÁS-MUTATÓ Közvetlen célok EREDMÉNY-MUTAÓ Eredmé-nyek HOZAM-MUTATÓ Tevékeny-ségek Eszközök Költségek Előfeltételek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 50/57

A logikai keretmátrix ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Első sor Második sor Harmadik sor Negyedik sor Első oszlop Változások, problémák megoldása Második oszlop Objektíven igazolható indikátorok Hamadik oszl. Indikátorok forrásai Negyedik oszl. Feltételek / Kockázatok Tágabb célok A hatás elérés- ének mértéke Közvetlen célok A hatás nagyságrendje Eredmé-nyek A végtermék me., mi., Tevékeny-ségek Eszközök Költségek Előfeltételek HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 51/57

Export-tanácsadás KKV-nak ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Export-tanácsadás KKV-nak Hozam indikátor „Output” „Eredmény indikátor” „Results” (Közvetlen cél) Hatás indikátor „Impact” (Tágabb cél) Támogatásban részesülő KKV-k száma Újonnan exportáló vállalkozások száma Külföldi eladás %-os növekedése HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 52/57

Számítástechnikai képzés munkanélkülieknek ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Számítástechnikai képzés munkanélkülieknek Hozam indikátor (Output) „Eredmény indikátor” (Közvetlen cél) Hatás indikátor (Tágabb cél) Szakképesítést megszerző résztvevők száma Elhelyezkedett képzettek száma Munkanélküliség csökkentése HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 53/57

Turisztikai fejlesztés ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Turisztikai fejlesztés Hozam indikátor (Eredmény) „Eredmény indikátor” (Közvetlen cél) Hatás indikátor (Tágabb cél) Létrehozott vagy fejlesztett férőhelyek Vendégek számának növelése Versenyképesség növelése HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 54/57

Logframe-vázlat ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Programszám Program címe A munkanélküliség csökkentése Készült: Tervidőszak Tágabb cél Indikátor Az indikátorok ellenőrzése Munkanélküliség csökkentése a képzés fejlesztésével Munkahelyek száma a régióban 250 fővel nő KSH statisztikák Munkaügyi Hivatalok adatai Közvetlen cél Feltételezések és kockázatok 1.Vállalati menedzsment képzettségének fejlesztése 2. Munkaerő átképzése a piaci igényeknek 1.1. Modern menedzseri ismereteket adó OKJ felsőfokú képesítés 1.2. Szakismeretek szintje nő 2.1. Tartós munkanélküliek számának csökkentése 2.2. Új szakismeretek elsajátítása 1. 1.Képző intézmény OKJ nyilvántartása 1. 2. Képző intézmény - Menedzserek véleményét ősszegző elemzés 2. Munkaügyi hivatalok 2.1.Hallgatói vélemények Gazdasági helyzet kedvező alakulása Igények szerint képzett munkaerő motiváltsága Eredmények 1.1. Tananyag –Multimédiára 1.2. Távoktatás menedzsereknek 2. Szaktanfolyamok 1.1. Modulok: 6 CD-rom 1.2. 70 fő KKV vezető képzése 2. 400 fő átképzése 4 szakmában 1. Képző intézmény –naplók, tematikák, részvételi ívek 2. Képző intézmény –naplók, tematikák, részvételi ívek A képzett menedzserek a régióban maradnak A képzésben folyamatosan részt vesznek Tevékenységek Eszközök Költségek 1.1. Menedzseri távoktatási anyagok kidolgozása 1.2. Távoktatás megszervezése 2.1. Munka-erőpiaci igények felmérése KKV-nál 2.2. Szaktanfolyamok szervezése Saját forrás + ESZA forrás X millió forint +Y millió euró Társfinanszírozás Motiváltság Jó projektmenedzsment Előfeltétel HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 55/57

Munkahelyek száma a régióban 250 fővel nő ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Második oszlop Indikátorok Munkahelyek száma a régióban 250 fővel nő 1.1. Modern menedzseri ismereteket adó OKJ felsőfokú képesítés 1.2. Szakismeretek szintje nő 2.1. Tartós munkanélküliek számának csökkentése 2.2. Új szakismeretek elsajátítása 1.1. Modulok: 6 CD-rom 1.2. 70 fő KKV vezető képzése 2. 400 fő átképzése 4 szakmában Pénzügyi eszközök Tárgyi eszközök HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 56/57

Indikátorok forrásai/ ellenőrzése ÚJ TUDÁSOK AKADÉMIÁJA Harmadik oszlop Indikátorok forrásai/ ellenőrzése KSH statisztikák Munkaügyi Hivatalok adatai 1. 1.Képző intézmény OKJ nyilvántartása 1. 2. Képző intézmény - Menedzserek véleményét ősszegző elemzés 2. 1.Képző intézmény OKJ nyilvántartása 2. 2. Képző intézmény - Menedzserek véleményét ősszegző elemzés 1. Képző intézmény –naplók, tematikák, részvételi ívek 2. Képző intézmény –naplók, tematikák, részvételi ívek X millió HUF + Y millió ESZA forrás HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0088/1.0 EU-ismeretek 57/57