Debrecen, 2004. 05. 14 1/10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tarcsi Ádám Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Paradigmaváltás az oktatásban
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
e-Learning a tanárképzésben
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
E-learning Kovácspál Eszter.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Információs és Kommunikációs Technológiák
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Előadás másolata:

Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság

Debrecen, /10 Bemutatkozás ezer alkalmazott (Matáv csoport) alkalmazottanként, átlagosan évi ~7 tanulói nap Oktatási Igazgatóság >40% az e-tanulás aránya saját tananyagfejlesztés és módszertan havonta egy új távoktatási kurzus jelenleg több, mint 60 távoktatási modul

Debrecen, /10 Minőségügyi szemlélet kompetencia alapú emberi erőforrás-fejlesztés komplex képzési programok - „blended learning” koncepció módszertan tudatos fejlesztése (szinkron és aszinkron módszerek vegyesen) hallgató motiválása (megfelelő célokhoz megfelelő tananyagok, módszerek) állandó, elérhető tanulási környezet a tanulói és oktatói szükségletek kielégítéséhez

Debrecen, /10 Módszertan fejlesztése „virtuális tanterem” - szinkron távoktatási stúdió „konzerv” oktatási anyagok (pl. ADSL)ADSL ismeretátadó, feldolgozó és ellenőrző programok (EU ismeretek, Cégismeret,... )EU ismeretekCégismeret gyakorló programok (pl. Lotus Notes)Lotus Notes problémamegoldó és szimulációs programok (ECDL modulok,....)ECDL valódi személyre szabott tanulási lehetőségek

Debrecen, /10 Technológiai környezet egységes multimédiás hardver és szoftverkörnyezet, megfelelő sávszélesség létező és elterjedt szabványok (AICC, SCORM, (D)HTML, JAVA,...) hatékony multimédiás tananyagfejlesztő eszközök saját fejlesztésű tanulástámogató rendszer (Média portál) - valódi igényekre szabott funkcionalitás

Debrecen, /10 Tananyagfejlesztés előre elkészített stíluslapok és sablonok (interaktív multimédiás tananyagfejlesztés szövegszerkesztővel) többnyelvű, multikulturális környezetben is használható tananyagok és képzési programok fejlesztése tananyagok tárolása (XML, RDBMS) tanulási események tárolása

Debrecen, /10 Tananyagfejlesztő eszközök (D)HTML alapú (Macromedia Dreamweaver) folyamatszemléletű eszközök (Macromedia Authorware, Director, Flash) könyv szemléletű eszközök (Click2learn Toolbook) szimulációs szoftverek használata (X.HLP) interaktív digitális médiumok előállítása (képek, animációk, hanganyagok, filmek, stb.)

Debrecen, /10 Tutori, mentori támogatói háttér tanárok felkészítése a tutori munkára a hallgatói munka követése, a motiváció felkeltésének és fenntartásának lehetőségei, eszközei szinkron és aszinkron kommunikációs eszközöket lehet használni a konzultációkhoz –csevegés, alkalmazás megosztás, videokonferencia (H.320, H.323) –fórum, elektronikus levelezés

Debrecen, /10 További demonstráció ECDL képzési program –Informatikai alapismeretekInformatikai alapismeretek –Operációs rendszerekOperációs rendszerek –SzövegszerkesztésSzövegszerkesztés –TáblázatkezelésTáblázatkezelés –PrezentációkészítésPrezentációkészítés –AdatbáziskezelésAdatbáziskezelés –Az Internet szolgáltatásaiAz Internet szolgáltatásai

Debrecen, /10 Köszönöm a figyelmet! Matáv Oktatási Igazgatóság