Projektmunka
Konstruktív oktatási mód lépései Érdeklődés felkeltése Csoportkialakítás Csapatépítés Témaválasztás Altéma választása Közös előadás készítése, bemutatása
Problémaalapú tanulás A tananyag elsajátítandó problémaként jelenik meg Célja a tanulók problémamegoldó, együttműködési készségének fejlesztése Önálló kutatásra, lényeglátásra informatikai ismeretre épít Fejleszti a kritikus gondolkodást, lerövidíti az időigényt a feladat megvalósítására Fejleszti a résztvevők szociális, szövegalkotási készségét.
Kooperatív vita Kommunikációs készségeinek és retorikai képességeinek fejlesztése Szembenálló és egymást kiegészítő állítások prezentálása Érvelés a saját állítások mellett Precíz és tömör megfogalmazás elérése a cél
Drámamódszer A tanulók különböző szerepeket kapnak, a kapott szereppel azonosulnak, átélik a szerepet. Empátia Interakció Fejleszti a tanuló karakterét, személyiségét A probléma belsőleg átélt megértése
Kagan-módszer Tanulói együttműködésen alapuló tanulás-szervezési módszer, az egyéni különbségek tiszteletben tartására törekszik. Célja a tudásbeli képesség és társas készség fejlesztése A csoport egymásra utaltsága itt a legnagyobb a társas módszerek között