Stratégiai szerepkör, üzleti folyamatok szerves részévé vált az IT Növekvő elvárások a szolgáltatással szemben Komplexebb rendszerek, globalizációs irányok, integráció Kevesebb idő áll rendelkezésre (változáskezelésre, hibajavításra)
Elvárás a szolgáltatással szemben: Minőség / szolgáltatásszint javítása Költségek csökkentése, hatékonyság növelése Rugalmasság, flexibilitás Válaszlépések / megoldási irányok Strukturált folyamatok bevezetése Meglévő eljárások egyszerűsítése Automatizálás növelése Stratégiai hármas kezelése: „People-Process-Technology”
„Egy átfogó üzemeltetési útmutatás, ami segít a felhasználóknak nagy megbízhatóságot, rendelkezésre állást és jó kezelhetőséget elérni Microsoft platformon futó üzletileg kritikus rendszereiken” Tervezési elvek: a már bizonyított, bevált módszerek alkalmazása; széles körben felhasználható üzemeltetési szaktudás biztosítása, földrajzi, ipari, kulturális határoktól független alkalmazhatósága
Process Model Team Model Risk Management Discipline
Service Level Management Financial Management Service Continuity Mgt Availability Management Capacity Management Workforce Management Security Management Infrastructure Engineering Change Management Configuration Management Release Management System Administration Security Administration Service Monitoring & Control Job Scheduling Network Administration Directory Services Admin Storage Management Service Desk Incident Management Problem Management
Ki van kiért? Ki van kiért? SLA – avagy a kapcsolat formalizálása Szolgáltatás katalógus, szolgáltatás térkép
MOF: Tanfolyam: us/1737bfinal.mspx us/1737bfinal.mspx us/1737bfinal.mspx CIR (Continuous Improvement Roadmap): tors/cits/mo/mof/index.mspx tors/cits/mo/mof/index.mspx tors/cits/mo/mof/index.mspx Self-Assessment Tool 2.0: tors/cits/mo/mof/moftool.mspx tors/cits/mo/mof/moftool.mspx tors/cits/mo/mof/moftool.mspx ITIL: