Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Az üzlet és az informatika kapcsolata ► Az informatikai megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak az üzletvitel támogatásában, … ► … ezzel együtt működésük kockázata is megnövekedett ► Megváltozott a gazdasági környezet, a döntési szintek felsőbb szintekre kerültek,... ► …ahol sok esetben az IT-ra úgy tekintenek, mint egy “fekete doboz” ► A beszűkült piaci környezetben, sok esetben a releatív versenyelőny a cél. ► Kiszámítható üzletmenet, törvényi szabályzóknak való megfelelés, vevőelégedettség, alacsony működési kockázat, TCO, ROI.
Együtt, de mégis külön utakon ► Az “IT mint költséghely” megközelítés, vagy inkább profit centrum? ► Költség vezérelt működési model, “az olcsóbb a jobb?” ► Az informatika egy háttér (back-office) feladatkör … vagy nem ► Nyelvi nehézségek ► Eltérő célrendszer ► Az informatikai “fekete doboz”
Mi kell egy jószomszédi viszonyhoz? ► Az üzleti folyamatok pontos ismerete és azon belül az érintett informatikai rendszerek szerepének meghatározása. ► IT rendszerek egy más szempontú csoportosítása ► Házirend, normák, szabályzók ► Egymás elfogadása és bevonása ► Egymás “nyelvének” alapfokú ismerete ► Mérés és szabályzás
Kell egy közös egyenértékes ► Mérjünk! Merjünk? ► Önmagunkhoz és máshoz való hasonlítás ► A mérés alapvető feltétele, hogy az abban résztvevők elfogadják azt ► Pontosan definiált és reális célok ► A mérési rendszer felépítésében, az egyes alrendszerek integrációja különösen fontos.
Nem is olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk! ► Hiteles mérési adatok ► Naprakész, valós üzleti model alapú mérés ► A több nem jobb, sőt sok esetben káros ► Csak azt mérjük amit lehet és üzletileg fonotos, erőforrás oldalon vállalható ► Érthető és releváns adatok ► Üzletileg reális időablakok
Köszönöm!