László Miklós MILYENEK Médiapolisz lakói? VII. Nemzetközi Médiakonferencia, 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Átlépés a felsőoktatásba – a tipikus és a rendhagyó hallgatói utak jellemzői Bander Katalin A felsőoktatási struktúrába kódolt egyenlőtlenségek.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
Mire lehet/ne jó az iskola?
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
Készítette: Geszler Nikolett
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
KÓSA ÉVA – LÁSZLÓ MIKLÓS: EGYÜTT-EGYEDÜL
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Digitális világ Irány a világháló!
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Biztonságosabb Internet
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
A magyar háztartások fizetési szokásai
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
Közösségi portálok használata
Még ma is – amikor szinte minden családban van számítógép, sokak számára még ismeretlen a digitális írásbeliség, nem képesek bekapcsolni a számítógépet.
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
László Miklós Élménytársadalom a Facebook galaxisban
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Hírnév! Jólét! VV! Képernyő- és valóságshow - kutatás
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Internet a családban Székely Levente –
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Előadás másolata:

László Miklós MILYENEK Médiapolisz lakói? VII. Nemzetközi Médiakonferencia, 2013.

HU SAN FRANCISCO NEW AGE ÚJ MITOLÓGIA POSZTMODERN HOLLYWOOD ÁZSIA BUDDHIZMUS, STB. OROSZORSZÁG ORTODOX CIVILIZÁCIÓ SOKFÉLE SZINKRETIKUS GLOBÁLIS FOGYASZTÓI CIVIL IZÁCIÓ SZILIKONVÖLGY INFORMATION AGE NYUGATI VILÁG EU HAGYOMÁNYOS NYUGATI MODERN

„Kockázat-társadalom” Ulrich Beck “A meglepetés és bizonytalanság világa” Donald H. Rumsfeld „Globális dzsungel” Stanley Hoffmann „A zűrzavar kora” Alain Greenspan

Médiapolisz „Ami a nyilvánosságban zajlik a mai társadalmakban, az egyre inkább, sőt kizárólag a képernyőkön történik.” Roger Silverstone médiaszociológus A médiapolisz egy olyan globális hely, mely emberi lények interakciója során jön létre egy deterritorializált, mediatizált társadalmi térben. A médiapolisz a megjelenés tere, amely egyszerre tükrözi és megteremti a világot. A médiapoliszon kívül nincs számunkra hely, egyszerre probléma és megoldás, a valóság eltorzításának és megismerésének lehetősége, azonos velünk és idegen tőlünk.

Tévénézés I.  Egy átlagos tanítási napon a válaszadók fele (50%) egy-két órát nézi a TV képernyőt, négy órát vagy annál többet csak 12%. A nem, vagy csak minimális ideig tévézők aránya (max. fél óra) 27%.  Tanítás nélküli napon négy órát vagy annál is több időt 30%-uk fordít rá. A nem, vagy csak minimális ideig tévézők aránya (max. fél óra) pedig mindössze 15%.  Lányok és ált. iskolások +

Tévénézés II ben még éppen csak, de a tévénézés volt a favorit a fiatalok körében, 2011-ben már egyértelműen a netezésre fordítottak több időt és ez a tendencia tovább erősödött 2013-ra. Adatok forrása:

Egyes adók nézésének/ hallgatásának gyakorisága

Kedvenc tévé adók - szegmentálva

Kedvenc tévé adók - tematizálva Adatok forrása:

Az M2, a MINIMAX és azRTL KLUB nézettsége a gyerekek körében Adatok forrása:

Az internetezés kezdete Az általános iskolások 68%-a 10 éves kora előtt már internetezett, a középiskolásoknak viszont csak 23%-a.

Internetes tevékenységek V.

Internetes tevékenységek VI.

László Miklós Élménytársadalom a Facebook galaxisban. 2. szekció, Felhasználók csüt VII. Nemzetközi Médiakonferencia, 2013.

Mobilkészülékek  A fiatalok 75%-a 8 és 12 éves kora között kapta meg első mobiltelefonját.  Átlagosan legalább a negyedik mobilkészüléküket használják.  Tíz készülékből hét okostelefon.  Hozzávetőlegesen tízből hat telefon kártyás (nem előfizetéses) és közel minden második esetben a tarifacsomagban benne foglaltatik az internet hozzáférés is. A 8-14 év közötti gyerekek 59%-a rendelkezik saját mobiltelefonnal, ez az arány változatlan hoz képest. Az idősebb, éves gyerekek körében a penetráció 75%-os, valamint az átlagosnál magasabb, 65%-os Budapesten. A készülékek 11%-a okostelefon, 20%-a egyszerű „alaptelefon”, amely nem képes multimédia tartalmak lejátszására vagy fényképezésre. (Forrás: Ipsos)

Mobiltelefon használat

Tanulás és élet külföldön I.

Példaképek

Példaképek nemzetisége

Értékek Ahogy 2011-ben, úgy idén is fiatalok valamivel több, mint 3/4-e (76%, ill. 77%) maximálisan egyet értett azzal, hogy az a legfontosabb, hogy majd olyan munkája legyen, amit szeret.

Offline-online aktivitás I. A fiúkra jellemzőbb a több online, a lányokra a több offline aktivitás. A legalacsonyabban iskolázott szülők gyermekei, a rossz anyagi körülmények között élők és a hátrányos helyzetű gyerekek felülreprezentáltak a mindkét térben inaktívak között.

„Kultúrlények I.” Az összes válaszadó 9%-át soroltuk ide. Nem a tévé rabjai, a többieknél jóval visszafogottabban interneteznek, és a közösségi oldalakon is valamivel kevesebbet lógnak. Kevésbé rettennek meg attól, ha egy hétig nem nézhetnek tévét, nem mobilozhatnak, vagy nem internetezhetnek, számukra a legnagyobb büntetést a barátaiktól való eltiltás jelenti (68%-uk válaszolt így, a többieknek 51%-a.)

„Kultúrlények” III.  Ritkábban hiszik el azt, amit ismerőseik a közösségi oldalakon posztolnak.  Fenntartással viseltetnek az iránt, amit a kereskedelmi televíziókban látnak-hallanak és jobban hisznek a közszolgálati televízió adóknak.  A reklámoknak is sokkal kevésbé hisznek.  Valamivel optimistábban tekintenek jövőjük felé, mint a többiek.  Szignifikánsan többen tudják közülük elképzelni, hogy külföldön folytassák tanulmányaikat, ugyanakkor a külföldi munka és külföldi lét ugyanolyan mértékben jelent számukra alternatívát, mint a többiek számára.

Hátrányos helyzetű gyerekek I. Az összes válaszadó 8%-át teszik ki.

Hátrányos helyzetű gyerekek II. Jobban hisznek a kereskedelmi televízióknak és a reklámoknak.

Hátrányos helyzetű gyerekek III. Kevesebb internetes ismeretük van, de nem kevésbé netfüggők, és nem kevésbé óvatlanok a világhálón.

Innováció a médiafogyasztásban I.  több képernyős médiahasználat  rendszeres tévés tartalomfogyasztás az interneten Everett Rogers Technology Adoption Lifecycle model

Innováció a médiafogyasztásban II.

Kulcsszó: Megismerés Pascal: "Mindaz, ami megérthetetlen, nem létezhet..." Descartes: "...Elhatároztam, hogy megmagyarázom a természet minden jelenségét..." Spinoza: "(Valóban van-e) nagyobb csoda, mint rendet teremteni a Káoszban?"

Adatelemzés: Danó Györgyi Adatfelvétel: ITHAKA

Egyes csatornák hasznosságának és érdekességének megítélése TV2 és RTL- Klub: Mindkét szempontjából pozitívabb értékelést adtak az általános iskolások, mint a középiskolások. Továbbá minél alacsonyabban iskolázottak a szülők, illetve minél kisebb településen laknak a tinédzserek, annál hasznosabbnak és érdekesebbnek találják ezeket az adókat.