Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben 2010-2011 tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Médiapedagógia az óvodában
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A lányok lapja Egy teljesen új újság Reklám,reklám mindig hat rám!
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Könyvtárhasználati verseny
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az intézményes nevelés stratégiái
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
„Sztárok” az irodalomban
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Demokratikus értékek - médiaértés Média, oktatás, állampolgárok - nemzetközi médiakonferencia december 7.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Filmelemzési szempontok
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Iskolakert.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár június 21. „ tudatosan hajózni...”
Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Médiaértés és médiaműveltség kialakítása
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület

A program keretei: három budapesti könyvtárban, három 3. osztály és három 6. osztály gyerekfoglalkozás minden könyvtári helyszínen szülői csoport TÁMOP pályázati támogatás

Alsós gyerekfoglalkozások -csoportlétszám: 17, 18, 28 fő. -moderátorok száma: 3 fő, a 28 fős osztályban 5 fő -foglalkozás időtartama: 90 perc -rendszeressége: havonta egy alkalom -A programban részt vevő iskolák: -Janikovszky Éva Ált. Iskola (Kőbánya) -Ady Endre Ált. Iskola (Kispest) -Molnár Ferenc Ált. Iskola (VIII. kerület)

A program alapvető célkitűzései : játékkeret a gyerekek médiaélményeinek feldolgozására

a különböző médiumok kifejező eszközeinek megismerése alapgyakorlatokon, alkotáson keresztül

média alapszókincs elsajátítása

Hogyan működik a médiavilág? – befogadható alapösszefüggések a média működéséről (pl. hirdetési bevételek, reklámkampány, nézettség) biztonságosabb tájékozódás az internet világában, biztonságosabb internethasználat

kiegyensúlyozott médiahasználat – olvasáskultúra fejlesztése

A médiaértés fejlesztése összekapcsolódott önreflexiós készség asszociációs készség kompromisszumkészség kooperációs készség fejlesztése belső képalkotás, fantázia tevékenység ösztönzése

Módszertani keret: élménypedagógiai, drámapedagógiai módszerek kiscsoportos feladatmegoldás mozgóképes illusztrációkkal támogatott törzsanyag interaktív feldolgozása (pl. karakterábrázolás filmes eszközei, műfajismereti alapok, hang-kép egysége)

Mi történt a foglalkozásokon? 1-2. médiaélmények feldolgozása (bábkészítés, szerepjáték) 3. karakterek, hősök (karakterábrázolás filmes eszközei) 4. hangok és képek (hangjáték készítése) 5. cselekmény – történet (játék papíralapú képekkel)

6. állóképből mozgókép – Windows Movie Maker szerkesztő/vágó program használata 7. médiaműfajok, reklám 8. Internet (veszélyek, lehetőségek) rövid trükkfilm készítés kiscsoportokban 11. Visszajátszás – a program lezárása

1-2 foglalkozás - játékkeret a médiaélmények feldolgozására Pálcikabáb készítés, szerepjáték

Fiúk: híres focisták, videojáték karakterek, fantasy filmekből jövő szereplők, és japán rajzfilmhősök Lányok: énekes- színész tini sztár, Hannah Montana, Selena Gomez, Katy Perry.

Pedagógiai szerepjáték rekonstrukció változtatás, változás reflexió Médiapedagógia szemléletmódja: A médiaélményt nem elfedni, hanem felfedni kell! a gyerekek médiaélményeihez nyitottan, és nem elítélő, megítélő attitűddel viszonyul Lady Gaga titokzatos várkastélya, a két Harry Potter, Pókember, Spongya Bob és Aang próbatételei.

3. foglalkozás karakterek, hősök (karakterábrázolás filmes eszközei) Irányított beszélgetés kérdéseiből: Honnan lehet tudni, hogy a szereplő a jó, vagy rossz oldalon áll? Milyen hangok, zenei betétek, világítás, kameramozgás jellemezte a karaktereket a képernyőn? pozitív és negatív hősök külső-belső tulajdonságainak ábrázolási módja, kifejező eszközök: külső megjelenés, jelmez, smink, hang, világítás, zenei betétek, kameramozgás Transzformációs gyakorlat – montázs megalkotása „Ez vagyok én ez az én világom…”

9-10 foglalkozás - rövid kisfilm készítés Windows Movie Maker szerkesztő/vágó program használata médiatartalom alkotás élményalapú megértés önkifejezés, véleményformálás fejlesztése együttműködés fejlesztése irányított, kreatív számítógépes tevékenység Tanulási folyamat a nyilvánosság különböző tereiben zajló kommunikációban való kreatív részvételhez

Szülői csoportok gyerekek - szülők - pedagógusok közötti kommunikációs tér kialakítása a médiahasználatról szülők kíváncsiságának felkeltése gyerekeik médialenyomatai iránt szülői kompetenciák fejlesztése a gyerekek tudatos médiahasználatának kialakításához digitális szakadék csökkentése, eszközhasználati jártasság fejlesztése

Tapasztalatok: gyorsan fejleszthető digitális kompetencia legvonzóbb elem a médiatartalom készítés a médiaélmények tematizálása hatékony eszköz a tanulásban kiemelt cél az önkifejezés, önreflexió fejlesztése a szülői részvétel a gyerekek médiahasználatában csekély, alacsony szintű médiatudatosság a csoportok terhelhetőségéhez, médiahasználati szokásaihoz igazodó tananyag nyújt hatékony beavatkozási lehetőséget

Köszönöm a figyelmet! Nagy Krisztina Televele Médiapedagógiai Egyesület