ALPÁR VERA VI. Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2011. szeptember 26-28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az olvasástanítás módszere:
Advertisements

Bihari Kistérség Berettyóújfalui Intézményfenntartó Társulás szociális ellátórendszere A Városi Szociális Szolgáltató Központ bemutatása
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
A tanári munka értékelése
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Iskolánkról.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Napocska Napköziotthon
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Társadalmi szervezetek elhelyezése
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium , Szakközépiskola és Kollégium
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
Iskolai közösségi szolgálat
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
Aga Gyermekotthon. ....Kezdetek 1961-ben létesült a kezdetben csak alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozó Aga utcai Gyermekotthon. Később felsőbb tagozatos.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
,, Minden közösségnek vannak elvégzendő feladatai... és mindenki szívében benne lakozik az ehhez szükséges erő." Marianne Williamson,, Minden közösségnek.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A helyettes szülői ellátás működése
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ és HAJDÚ-BIHAR MEGYE MUNKAERŐPIACI HELYZETE
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
Készítette: Koleszár Gábor
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Együtt a változásokért
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

ALPÁR VERA VI. Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szeptember

GyermekMédia közhasznú Egyesület ALPÁR Vera VI. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember ÉS MÉGIS……… MOZOG A FÖLD Megszűnő valóságok, elveszett idők

NEVELÉS OKTATÁS TANÍTÁS KÉPZÉS Latinul „EDUCATIO” - vezetés valahová ; Németül „ERZIEHUNG” - felvisz, felvezet (vkt vhová), Oroszul „VOSZPITATY” - feltáplálni; Franciául „ÉLEVER” - felemel. SKÓLA  szkólé (gör)  lat.:schola Eredetileg szabadidő, pihenés, nyugalom Eredetileg szabadidő, pihenés, nyugalom

TANTÁRGYAK HIERARCHIÁJA Haszonelvűség  szakmák, munkaerőpiac –Közvetlen hasznosítás Ipari forradalom, XIX. századi eredet –Sorozatgyártás, egységesítés –Rend és fegyelem SZÜLŐK –Mi lesz így belőled? –Legyen egy rendes szakmád! REÁL HUMÁN ART

SZÓRAKOZÁS és MÉDIA Ötös funkció Tájékoztatás Tájékoztatás Dokumentálás Dokumentálás Oktatás Oktatás Szórakoztatás Szórakoztatás Szolgáltatás Szolgáltatás Tájékoztatási+Szórakoztatási a lényeges! Angolszász országokaban: information+entertainment=infotainmentInformáció+szórakoztatás=infórakoztatás Hármas funkció Személyiségfejlődés Személyiségfejlődés Pihenés, regenerálódás Pihenés, regenerálódás Kompenzálás Kompenzálás Aktív / Passzív

A gyerekek mai médiahasználata Veszélyes Időspórolás Időpocsékolás Hasznos ALPÁR Vera

Gondolatindító „…egy gyermek 15 éves koráig gyilkosságot lát a képernyőn…” „A mese az az ábécéskönyv, amelyből a gyermek megtanul saját lelkében olvasni.” Bruno Bettelheim „Disneyland a legnagyobb emberfogó, amit egér valaha is épített' Leslie Halliwell angol filmkritikus. ALPÁR Vera „A 8–14 évesek … 29%-a nem érti, hogyan lehetett korábban mobiltelefon nélkül élni.” KidKOMM Kutatás, Sonda Ipsos, 2010

A gyerekek mai médiahasználata Veszélyes Időspórolás Időpocsékolás Hasznos ALPÁR Vera

Kutatás,Módszertan,lobbiPályázat-írásTehetség-gondozás,pedagógiaRendezvény-szervezés Gyerek-szösszenetekelemzése „Nem TV” kutatás Projektek Működésitámogatások ZöldGyerek-riporterKerestetik 6-7. forduló 2010GyerekNap Díjkiosztó & JótékonyságiGálák Film,média IgazgyöngyMesefüzér PoK-HÁLÓ Média klub és tábor KölyökKommandó Iskolaibérletek Innováció Partnerihálózat DunaKertMódszertaniközpont Riporter Örs Gyerek Stúdió Környezet-barátCsaládiprogramok Partnerekkel Pl.: Szomszéd Ünnep,ÁRHPályázatok KölyökAdó Rádió és internetes TV Így játszunk PannóniátSEE-CLEAR Dokufilm sorozat GyME építőkockák Rendhagyó osztályfőnöki óra/ szülői értekezlet

Baktalóránt- háza Kistérségi Központ Ifj. Egy. Petőháza OFA-ROP Hálózat Nyugat-Dunántúli Régió Nyugat-Dunántúli Régió OszkóRábavidék Nyugat-Dunántúli Régió Pogács Mónika Pogács Mónika Budapest, VIII. kerület Kesztyűgyár Közösségi Ház Muro Phral – Testvérem Cigány – Magyar Társadalmi és Kulturális Egyesület Budapest, XIII. kerület Gyermekmédia Egyesület Körmend Vasi Hegyhát Nyugat-Dunántúli Régió ÁCSTESZÉR- Bakonyszombathely Benedek Elek Általános Iskola, Óvoda és PedagógiaiSzakszolgálat Benedek Elek Általános Iskola, Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat VÁRPALOTA Bán Aladár Általános Iskola és Tagiskolája Cím: 8100 Várpalota, Körmöcbánya u. 1. Vikol István igazgató Magyarhomorog, Darvas, Furta, Bojt, Hencida, Körösszakál. Bakonszeg, Körösszegapáti, Zsáka, Komádi, Bedő, Biharkeresztes, Tépe, Mezősas, Körösnagyharsány Mezőpeterd, Pocsaj, Biharkeresztes, Ártánd,Szentpéterszeg, Nagykereki, Told, Ujiráz, Váncsod, Vekerd. ZÁHONY Kandó Kálmán Közlekedési Szakközépiskola BERETTYÓÚJFALU Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola Ritók Nóra igazgató NYÍREGYHÁZA Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda MISKOLC Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda ALPÁR Vera

SEE CLEAR a Római Korról Filmkészítés, ismeretterjesztés gyerekekkel – gyerekeknek ÍGY JÁTSZUNK PANNÓNIÁT

Gyermekfogyasztóvédelmi Tanács Gyermekvédelem (alapvető gyermeki jogok) –Minőség (igényes, természetes) –Egészség (étkezés, életmód) –Biztonság (veszélyek kiküszöbölése) CSALÁD- és GYEREKBARÁT FOGYASZTÁSI SZOKÁSOK elterjesztése és támogatása

MÉDIA használata, mint SZÓRAKOZÁSI MODELL Oktatásban szórakozás, interaktív fejlesztő és ismeretterjesztő játékok Műsorkészítő „média-gyerekek” Egyre interaktívabb lehetőségek (szavazás, kvíz, történetek befolyásolása) Szelekció képessége, illetve „kételkedj és láss a sorok mögé” Addikció!

Gillian Lynne story Kreativitás és tehetségfelismerés Külső világ belső leképezése Eric Whitacre: Egy tagú virtuális kórus

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!