Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest 2006. november 8. Szauer Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
Advertisements

Educatio Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2008.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Digitalizáció: Szép új világ?
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Széchenyi István Egyetem, Győr
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Prof. Roóz József 10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Eredmények és feladatok. Prof. Roóz József AIFSZ Kollégiuma Egyesület.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
A digitális reklám eszközei 1.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
PhD online közösségi oldal Dr
Készítette: Szabó Tamás
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest november 8. Szauer Péter

Európai példák I. Szauer Péter 2. The Guardian: Universityguide – 150 egyetem/főiskola – 49 szakterület – interaktív (hallgatók a neten) – +saját rangsor The Times-ranking – oktatás színvonala alapján – nem saját adatforrás, hanem állami szervek: Higher Education Statistical Agency Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / – független vállalat magánkezdeményezésből; – statisztika és felsőoktatás területén elismert kuratórium+külsős szakértők

Európai példák II. Szauer Péter 3. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Der Spiegel-ranking – 81 egyetem, 12 ezer hallgató, 1600 professzor megkérdezésével – közérzet + oktatási szint – csak szakterületenként rangsorol Focus-ranking – rangsorok szakonként több szempont szerint – a magazinba behúzva+ a Focus Online-on Stern-ranking: – a lapba behúzva+ – online CHE-ranking: – Centrum für Hochsculentwicklung (állami többségű intézm.) – a legtöbb német által használt rangsor Die Zeit-ranking: – különszámban+ – online Lengyelország: – külön lista az állami és a magán-felsőoktatás intézményeiről

USA Szauer Péter 4. – a legismertebb amerikai rangsor – összetett szempontrendszer – intézményeknek küldött önkitöltős kérdőívek alapján – oktatási szolgáltató magánszervezet – rangsor több 10 ezer 18 éves amerikai preferenciái alapján Atlantic Monthly: – top 50-es felső- oktatási intézményi rangsor 2003-ban The Gourman Report – a legrégebbi amerikai rangsor – módszertana nem publikus Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

HVG Diploma Különszám Szauer Péter 5. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 2006 Január2006 November 200 oldal 8 fő szempont Kb. 200 oldal 8 fő szempont

Kinek jó? Szauer Péter Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 6. Jelentkezőknek, – orientálja őket a választásukban – megtudhatják, mennyit ér majd a diplomájuk a munkaerőpiacon. Döntéshozóknak – megtudhatják, melyik egyetem/főiskola miben erős – végzettjei várhatóan illeszkednek egy adott cég, intézmény kultúrájához. Felsőoktatási intézményeknek – elősegít egy egészséges piaci versenyt, – támogatja az intézményi önértékelést, – objektív szempontok kerülnek előtérbe a munkaerőpiac értékítéleteiben.

Mit akar a ? Szauer Péter 7. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Mit akar a HVG? Változtat-e egy rangsor bármin is? Szauer Péter Forrás: Szonda Ipsos – GfK. Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis 2006/I. mint mindig, egy objektív képet felvázolni a felsőoktatás állapotáról; 8. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / elindítani egy kitűnőségi versenyt, vetélkedést az intézmények között /mi akarunk az elsők lenni/ ; segíteni a diákok felsőoktatási orientálódását; informálni a munkaerőpiac döntéshozóit arról, hogy mire számítsanak.

HVG-olvasók demográfiája Szauer Péter Forrás: Szonda Ipsos – GfK. Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis 2006/I. A 26 év alatti „csak” érettségivel rendelkező HVG-olvasók 2/3-a valamelyik felsőoktatási intézményen tanul. 9. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 442-es affinitás! A HVG-t kb. 85 ezer diák olvassa több-kevesebb rendszerességgel.

Tények a HVG diák-előfizetőiről I. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály június Átlagosan napi 90 percet töltenek (nem tanulmányi célú) olvasással Az újságok olvasására szánt idő több mint fele a HVG olvasással telik el! 10. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Tények a HVG diák-előfizetőiről II. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály június Átlagosan több mint 3 órát szánnak a HVG egy-egy lapszámának az olvasására! 11. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Tények a HVG diák-előfizetőiről III. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály június 90%-uk figyelemmel kíséri az oktatási, illetve álláshirdetéseket! 12. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Tények a HVG diák-előfizetőiről IV. Szauer Péter 80%-uk tudott a „Diploma 2006” különszámról 23%-uk olvasta is Diploma 2006 A tartalomból: legnépszerűbb szakok bemutatása munkaerő-piaci elemzések Bologna-kiskáté: BSc, MSc és társaik tanulmányi, elhelyezkedési kilátások szakonként útmutatók felsőiskolába felvételizőknek egyetemek, főiskolák rangsorai 13. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Marketing célokra alig használták a felsőoktatási intézmények Ebben a célcsoportban kell megtalálni a hallgatóikat/vevőiket

Újra HVG Diploma Különszám! Szauer Péter 14. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Diploma 2007 A tartalomból: OFIK (Felvi-) rangsorok munkaerő-piaci megközelítés – mennyit ér a piacon…? objektív statisztikai mutatók – pl. PHD-sek, OKTV-sek, elhelyezkedni tudók száma, nyelvismeret, stb. szubjektív vélemények – pl. iskola légköre, munkaerő-piaci várakozások, stb. felvételi+képzési rendszer leírása – pl. bemeneti követelmények, továbblépési lehetőségek, stb.

Hirdetési piactér Szauer Péter 15. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Főiskolák, egyetemek reklámköltése médiatípusok szerint – Magyarország Szauer Péter 16. Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot 110 MFt 164 MFt 137 MFt 9 hónap! Összköltés listaáron Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Top hirdetők felsőoktatási intézmények listaáras print költései – Magyarország Szauer Péter 17. Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Top lapok nyomtatott lapok listaáras bevételei – Magyarország Szauer Péter Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot 18. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szauer Péter