AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció 2010. február 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
DPR kommunikáció alapelvei
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Szakmai monitorozás.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
AVIR – intézményi adatmodell ingatlan szekció február 2.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
A szellemi tulajdon kezelése és a TTTI szolgáltatásai.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
1 Vállalkozásfejlesztés - gyakorlati javaslatok Dr. Imreh Szabolcs SZTE GTK.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Informatikai igények a toborzás és kiválasztás piacán (saját szempontú vizsgálat) Kunos Andrea – MediaGo Alapítvány
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
AVIR – intézményi adatmodell gazdálkodási szekció február 2.
AVIR – intézményi adatmodell HR szekció február 2.
AVIR – intézményi adatmodell oktatás szekció február 2.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Intézményi adatmodell Interfész leírás december 8. Fejérvári Bence informatikai folyamatmenedzser.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
PROJEKT INDÍTÓ KONZULTÁCIÓ TÁMOP B-15/1/KONV
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Önértékelési projektterv
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Szűcs Máté Tud. munkatárs
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Szabó Gábor Adjunktus MAK, FKNI Név.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.

Menetrend Mai célok tisztázása Kapcsolódás más témákhoz Fogalmak tisztázása Főbb objektumok Kockák végignézése Kérdések

Mai célok Közös munka legyen Kérdésekre adjon választ – kimaradt-e fontos terület – az al-témák fontosságának meghatározása – hiányzik-e fontos mérőszám, dimenzió Segítse a modell megértését

K+F+I az intézményekben Modell szerepe – alaprendszerek hiánya, nyilvántartás csak pár kiemelt területen (pl.: publikációk, projektek) – elvárások, ideális állapot – alaprendszerhez közeli Felhasznált inputok – intézményi stratégiák, szakértői vélemények – intézményi vezetői elvárások, vezetői riportok – meglévő forrásrendszerek, használt Excel táblázatok, stb.

Kapcsolódás más témákhoz K+F+I pályázatok adatai Pályázatok és K+F+I is Saját rendezvények Rendezvények témakör K­+F+I tevékenységben részt vevő személyek Az intézményi HR és a hallgatói rendszerben történik. K+F+I vállalkozások, spin-off cégek Az intézményi vállalkozások közül a K+F+I orientáltakat be lehet tölteni az itt megtervezett táblákba és kockákba is. Ebben az esetben vagy a szervezeti hierarchia legyen olyan, ami legmagasabb szinten szétválasztja az egyes cégeket, vagy egy új dimenzió mutassa, hogy mely cégről van szó. Részletes pénzügyi adatok Minden témakör esetében a részletes pénzügyi adatok kimaradnak az adott témakörből. Ezeket egységesen a pénzügyi témakör kezeli. Itt szervezeti egységre, költséghelyre, témaszámra, stb. szűrve az adott kutatás, képzés, beruházás részletes adatai lekérhetők a kockából, illetve az alapadat táblákból.

Fogalmak FogalomFogalom definíció, magyarázat K+F+I projektAz intézményi K+F+I tevékenység elemi egysége, mely egyedileg azonosítható, meghatározható az időbelisége, a tervezett HR erőforrás felhasználás, a tudományos besorolás és a kutatási téma. Hozzákapcsolhatók a kutatási eredmények, a kutatásban résztvevők, a rendezvények, a pénzmozgások, és egyéb tématerületek. Ez azt is jelenti, hogy ha egy projekt például több tudományterületet érint, akkor ennek mentén – technikailag – bontani kell két projektre. A felhasználói felületen ezek a részek újra összeérnek, a szétbontás azonban mindenképpen szükséges annak érdekében, hogy a különböző mérőszámok kiszámíthatók legyenek, hiszen a fenti példában szereplő projekt nem rendelhető egyértelműen tudományterülethez. Egy projekt típusa lehet:  pályázati úton végzett K+F+I tevékenység elemi egysége vagy teljes pályázat  megbízás alapján végzett K+F+I tevékenység elemi egysége vagy teljes megbízás  belső K+F+I tevékenység elemi egysége  egyéb konstrukcióban végzett K+F+I tevékenység elemi egysége  tananyag fejlesztési tevékenység  tudományos diákköri tevékenység  diplomamunka írási tevékenység  doktori disszertáció írási tevékenység

Fogalmak Fogalom megnevezése Fogalom definíció, magyarázat K+F+I pályázat az intézményben pályázati úton elnyert és végzett K+F+I tevékenység; mérettől függően több K+F+I projektre bontható K+F+I megbízás intézménytől független, külső megrendelő általi megbízás alapján végzett, vállalkozási jellegű K+F+I tevékenység; mérettől függően több K+F+I projektre bontható egyéb K+F+I eredmény a megbízásnak van-e olyan eredménye, mely az intézményi folyamatokat támogatja, de értéke nem vagy csak nehezen lenne pénzben kifejezhető (pl.: új intézményi labor, doktorandusz foglalkoztatás külső partnernél, stb.)

Főbb objektumok K+F+I projekt kutatási eredmény publikációk oltalmak, immat. termékek egyéb eredmények K+F+I pályázat K+F+I megbízás K+F+I projekt részvétel kutatási eredmény hasznosítás K+F+I vállalkozás kutatóhely, kutatási csoport kutatási téma K+F+I részvevők oktató, kutató, hallgató K+F+I részvevők oktató, kutató, hallgató

Kockák és riportok Kocka szinten kezelt területek – K+F+I projektek – K+F+I projekt részvétel – K+F+I pályázatok – K+F+I megbízások – publikációk – K+F+I rendezvény részvétel Riport szinten kezelt területek – oltalmak – intézményi és személyes szervezeti tagság – K+F+I vállalkozások – K+F+I hasznosítás

granularitás alap mérőszámok – konkrét fejlesztés során számos képzett mérőszám lesz még dimenziók – konkrét fejlesztés során nem kell minden dimenzió, és nem ilyen mélységig Mit jelent?