TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TANULÓSZOBA FÉLÉVI BESZÁMOLÓ
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Elérés, válaszadási arányok és tendenciák
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Kommunikáció az egyetemen
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola

Múlt és jelen 1774-ben alapított intézmény Jelenleg 4 karral és egy doktori iskolával rendelkezik Integrációban önálló intézmény maradt Létszámadatok – es hallgatói létszám – 300 fős oktatói kar – saját gyakorlóiskola

Egyéni programok Laptop minden hallgatónknak Évente 800 laptop kerül kiosztásra Jelenleg minden nappali tagozatos hallgató rendelkezik hordozható számítógépekkel.

Egyéni programok

DPR előzmények ÉvMintaCÉL 2004/2005előző öt évben végzett tanár- és pedagógia szakos hallgatók Elhelyezkedés, beválás vizsgálata 2006/07nappali tagozatos hallgatók (teljes körű) pályakövetési vizsgálat államvizsgakor, majd fél év múlva Pályakövetési vizsgálat 2 évenkénti ismétlése

TÁMOP 4.1.1

Előkészítés Saját DPR kézikönyv – kutatás módszertani segédlet + – összegyűjti az intézményünk korábbi vizsgálatait, – feltérképezi a gazdasági és társadalmi befolyásoló tényezőket Igényfelmérés – Vezetőség részéről, mit várnak el a DPR-től A központi specifikáció kiegészítése saját kérdésekkel – Tanszékvezetők kiegészíthették

Előzetes felmérés A kérdőív tesztelése, hallgatói igények felmérése: – 100 hallgatót interjú formájában + – 340 hallgatót kérdezőbiztossal lefolytatott kérdőívkitöltéssel, ahol lehetőségük volt kérdezni, hozzá szólni a kérdőívhez.

Kiegészítő vizsgálat eredményei Pozitív tapasztalat – könnyen kitölthetőnek tartják a kérdőívet – átlagosan 10 perc alatt kitöltik Gondot okozott – a szak képzési területre történő besorolása; – a jövedelemmel kapcsolatos kérdések – voltak egyedi esetek, akik hiányoltak kategóriákat. Kérések – véleményeznék a szakon folyó oktatás színvonalát, kedvenc tantárgyaikat, tanáraikat is. – EKF diákéletét, szabadidős és kulturális programjait

Megoldás A képzési terület kiválasztását az online lekérdezés során automatikussá tettük A több kérdés feltevésére vonatkozó ötleteket nem tudtuk figyelembe, a jelenlegi közel 50 kérdést nem célszerű növelni.

Online felület

Kutatás lefolytatása Pályakövetési felmérés – 3 éve végzettek kb. 30%-nak tudjuk az címét – 1 éve végzettek közel 100%-nak meg van az címe Motivációs vizsgálat – Mindenki kap neptun üzenetet

Módszertanilag fő szempont: anonimitás A végzettek címeiből levelező lista készítés  közös webcím a kitöltéshez. A motivációs felmérés: neptunban egy üzenetet küldtük „mindenki” számára.

Problémája Avagy az egyéni kód generálásával történő kitöltés előnye: – Folytatható kitöltés – ismétlő levél csak annak megy aki nem töltötte ki Elvetés oka: – Az egyéni jelszó generálás mellett nem hangzik hitelesen az anonim adatkezelés – Helyette az ismételt felkérésnél előbb megköszöntük azok munkáját akik már kitöltötték, és a többieket biztattuk a kitöltésre.

Megoldás Ami miatt elvettük, hogy szerintünk egy egyéni jelszó generálás mellett nem hangzik hitelesen az anonim adatkezelés. Ez viszont azzal járt, hogy az ismételt felkérésnél előbb megköszöntük azok munkáját akik már kitöltötték, és a többieket biztattuk a kitöltésre. Az anonimitás kapcsán meg kell említenem, hogy úgy növeltük a kitöltési kedvet, hogy kisorsolunk telefonokat, nyomtatókat a kitöltők között, melyhez azt kértük a kitöltőktől, ha szeretne részt venni a nyereményjátékokban, akkor az utolsó kérdésnél adja meg a nevét és -címét.

Anonim? Kitöltési kedv növelése – kisorsolunk telefonokat, nyomtatókat a kitöltők között, – Ehhez azt kértük: ha szeretne részt venni a nyereményjátékokban, akkor az utolsó kérdésnél adja meg a nevét és -címét.

Első eredmények Eddig egy felkérő levél ment ki, az ismétlése a napokban történik. Válaszolási eloszlás:

Kitöltési arány PopulációMinta Válaszolók száma Válaszolók aránya a mintához viszonyítva válaszolók aránya a populációhoz viszonyítva Pályakövetési felmérés3700 fő2600 fő873 fő33,58%23,59% Motivációs vizsgálat6100 fő 1697 fő27,82%

Elemzés Néhány elgondolkodtató adat…

Pályakövetési felmérés

Motivációs felmérés A diploma megszerzése után saját szakterületen szeretne dolgozni? VálaszFőSzázalék Igen, ezen a szakterületen84368% Nem, de a szakterülethez közeli pályán31825% Nem, teljesen más szakterületen766%

Lemondás az anonimitásról A hallgatók 93%-a megadta az címét A domain név végződések megoszlása: Doménnév végződésFő.hu945.com574.uk5.de3.info1.it1.fr1.sk1

Tapasztalatok megoldási lehetőségek A régebben végzett hallgatókról nem állnak megfelelő adatok a rendelkezésünkre  Tudatos adatbázis építés (elősegíti az ALUMNI iroda megalapítása) A hallgatók motiválása – Az első körös 30%-os arány nem is rossz – nehezítette a helyzetünket a sok új felmérés egyidejű kiküldése az oktatók munkájával való elégedettség mérése, a hallgatók felmérése, hogy mit várnak el egy ALUMNI szervezettől

Tapasztalatok megoldási lehetőségek A hallgatók motiválása – Az első körös 30%-os arány nem is rossz – nehezítette a helyzetünket a sok új felmérés egyidejű kiküldése az oktatók munkájával való elégedettség mérése, a hallgatók felmérése, hogy mit várnak el egy ALUMNI szervezettől – Korábban nem volt ennyi felmérés, a hallgatóknak meg kell szokni  HÖK motiváló tevékenysége  nyeremények felajánlása

Köszönöm a figyelmet! Lengyelné dr. Molnár Tünde