DPR kommunikáció lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TÁMOP /A
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az eseményszervezés formái, eszközei
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Munkavédelem és controlling
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2/18/2018 Marketingterv Név.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

DPR kommunikáció lehetőségei dr. Kuráth Gabriella 2009. november 18.

Feladat Az intézményi pályakövetés két fő feladata: Tájékoztatás: a fejlesztés és a tájékoztatás. Tájékoztatás: eredményes kommunikáció az érintett célközönség felé, a különböző szereplők fontosságának átgondolása, a hangsúlyok újradefiniálása.

Kiinduló helyzet A felsőoktatási nyilvánosság kiemelt területe a felsőoktatás és a munkaerőpiac kapcsolatrendszere. A központi és az erre ráépülő intézményi DPR kialakítása, az eredmények megfelelő kommunikálása az érintettek felé, jelentős mértékben javítja a felsőoktatás belső és külső nyilvánosságának hatékonyságát, jelentős hatással lehet az intézményválasztásra is.

Gyakorlatorientált megközelítés Fő feladat: az információk eljuttatása az érdekeltekhez, eredményeinek gyakorlati hasznosítása, hasznosulása, gyakorlati munkában is jól alkalmazható, jól kommunikálható szakértői elemzések, eredmények. Minél szélesebb kör számára nyújt hasznos információt a pályakövetési adatbázis, annál inkább biztosítható, hogy az érintett csoportok előnyként értékeljék, hogy csatlakoznak a rendszerhez.

Az eredmények hasznosítása Intézményfejlesztés (képzésfejlesztés, minőségfejlesztés, versenyképesség, vonzerőfejlesztés, intézményi hírnév), kapcsolattartás erősödése (alumni, munkapiaci, jelentkezők, stb.) Oktatásfejlesztés (oktatási és munkaerő-piaci kapcsolatrendszer, stratégiai tervezés) Munkaerőpiac (kapcsolatrendszer, tervezés) Hallgatói csoportok (javuló elhelyezkedési lehetőségek, intézményi kötődés kialakulása, erősödő alumni rendszerek, céltudatosabb hallgatói-jelenlét a felsőoktatásban) További érdekeltek (kapcsolatok erősödése, társadalmi elfogadottság)

Kommunikációs tevékenységek A DPR kommunikáció kialakítása sokrétű feladat. A cél az összhang, a harmónia, az egymásra épülés elérése, az intézményi célokat, specialitásokat figyelembe vevő kommunikáció. Tervezés - marketingszemléletű gondolkodásmód.

A kommunikációs tervet befolyásoló tényezők a felsőoktatási környezet, az ágazati szervezetek céljai, elvárásai, a munkaerőpiac változásai, az intézményi specifikumok, a DPR eredményei, a célcsoportok sajátosságai, a jellemzők alakulása, az intézményi stratégiák, a menedzsment elvárásai, a pénzügyi háttér, valamint a kommunikációt koordináló szervezetek szakmai háttere.

Kommunikációs terv szakaszok Rövid leírás Vezetői összefoglaló A terv rövid összefoglalója Helyzetértékelés Külső és belső környezet elemzése, piaci előrejelzés Cél A terv céljainak összefoglaló bemutatatása, konkrét kommunikációs célok összefoglaló bemutatása Intézményen belüli együttműködés Többkarú intézmények esetében a központi és kari együttműködés definiálása Célközönség A célközönség meghatározása, főbb jellemzők, információs igények Arculati standardok Intézményi DPR alapstandardok, stílus meghatározása Üzenet A célokkal összhangban a DPR eredmények alapján a konkrét üzenet megfogalmazása Médiamix Főbb kommunikációs csatornák, belső és külső eszközök meghatározása, rövid leírása Feladatterv, időterv, költségterv készítése Részletes feladatleírás, időzítés, költségvetés készítése Hatékonyságmérés A kommunikáció hatékonyság mérésére szolgáló módszerek, mutatók leírása, időzítése Ellenőrzés, visszacsatolás, módosítás Beszámolók készítése az eredményekről, vezetői prezentációk A megvalósítás feltételei Szervezeti (kari és központi együttműködés), szakmai szempontok

A tervezés kiemelt területei Érdekeltek körének meghatározása,célcsoportok kijelölése, jellemzése Kommunikációs csatornák, eszközök kijelölése

DPR célcsoportok a kapcsolat intenzitása alapján Közvetlen Közvetett Intézményi munkatársak Menedzsment Oktatók, kutatók DPR-t végző szervezetek munkatársai Egyéb munkatársak (adminisztratív, műszaki, egészségügyi, stb.) Hallgatói csoportok Potenciális hallgatók és döntésbefolyásolók Jelenlegi hallgatók Végzett hallgatók Munkaerő-piaci szereplők Oktatási ágazat szereplői és háttérszervezetek Egyéb szakmai és érdekképviseleti szervezetek, hatóságok Társintézmények Társadalomkutatók Sajtóképviselők Társadalom, lakosság (regionális, országos és nemzetközi szint)

Célok szerinti két nyilvánosság kategória Belső nyilvánosság: az intézményi szereplők meghatározott körének biztosítja az adatok elérését, megismerését. Cél: FEJLESZTÉS Teljes nyilvánosság: minden érdeklődő számára elérhetővé tenni a kommunikációs csatornákon az információkat. Cél:NYILVÁNOSSÁG, MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS CÉL

Marketingkommunikációs eszközök Az eszközkombináció alkalmazása függ: a kommunikációs céltól, a célközönségtől, a pénzügyi feltételektől, a szervezeti sajátosságoktól, valamint a kapcsolatrendszertől is.

Kategória Belső Külső Nyilvánosság köre Elsődleges cél belső nyilvánosság teljes nyilvánosság Elsődleges cél belső felhasználás, képzésfejlesztés, intézményfejlesztés a nyilvánosság tájékoztatása Főbb eszközök Összefoglaló, kutatási tanulmány Belső hírlevél Levelezőlisták, hírek Intranet – tartalommenedzsment Bel- és kültéri reklámeszközök, hirdetések Intézményi újság, televízió, rádió megjelenések Vezetői fórumokon prezentációk, beszámolók Szakmai workshop-ok, szakmai nap, konferencia Tréningek frontoffice kollégáknak Nyomtatott és online tájékoztató füzet, igényes kiadvány Online és nyomtatott hírlevél Online és nyomtatott névre szóló levél Intézményi portál DPR portál Online és offline hirdetések, pr megjelenések Sajtóanyagok, sajtóesemények Hallgatói események További érintett partnerek számára találkozók, események Reklámtárgyak

Összegzés Tervszerű, szakmai szempontokat figyelembe vevő kommunikáció. Intézményen belüli együttműködés. Központi és kari szervezetek kommunikációs tervének, tevékenységének összehangolása.

Köszönöm a figyelmet!