Kérdőív a fizika érettségiről 2014.04.09. Horányi Gábor Kép helye.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Pályaválasztás 2014/15.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A tételek eljuttatása az iskolákba
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
Továbbtanulási terveim készítette: Roszik László
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Be kell hozni a meglévő előrehozott érettségiről a törzslapkivonatot.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Az érettségi számokban és házivizsga eredmények június Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium.
A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA TAPASZTALATAI ÉS MEGÚJULÁSA Ahogyan 10 év után látjuk…
Érettségi élő idegen nyelv
Szülői értekezlet
Kétszintű érettségi.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Az érettségi számokban
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
2016. november 7..
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye

A kitöltők számának összehasonlítása a matematikával Akik kitöltötték

Hány óra kell a követelmények elsajátításához? Középszintű érettségi

Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika25 %4 % Hőtan16 %6 % Elektromágnesesség17 %5 % Atomfizika és magfizika10 %24 % Csillagászat és gravitáció6 %21 % A jelenlegi arányok megfelelőek 60 % Középszintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény a követelményrendszerben

Középszintű érettségi

Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika28 %4 % Hőtan14 %7 % Elektromágnesesség15 %6 % Atomfizika és magfizika10 %23 % Csillagászat és gravitáció6 %21 % A jelenlegi arányok megfelelőek 60 % Középszintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli és szóbeli vizsgán

Középszintű érettségi

Hány óra kell a követelmények elsajátításához? Emelt szintű érettségi

Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika20 %5 % Hőtan11 %6 % Elektromágnesesség13 %3 % Atomfizika és magfizika11 %13 % Csillagászat és gravitáció4 %17 % A jelenlegi arányok megfelelőek 71 % Emelt szintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény a követelményrendszerben

Emelt szintű érettségi

Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika19 %5 % Hőtan10 %5 % Elektromágnesesség12 %2 % Atomfizika és magfizika10 %13 % Csillagászat és gravitáció4 %16 % A jelenlegi arányok megfelelőek 79 % Emelt szintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli feladatsorban és a szóbelin

Emelt szintű érettségi

Feladattípus A feladattípus súlyának bővítését javaslók aránya A feladattípus súlyának csökkentését javaslók aránya Feleletválasztós feladatok3 %23 % Esszé2 %26 % Részletesen kifejtendő feladatok 35 %1 % A jelenlegi arányok megfelelőek 59 % Emelt szintű érettségi A feladattípusok megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli feladatsorban

Emelt szintű érettségi

Feladattípus A feladattípus súlyának bővítését javaslók aránya A feladattípus súlyának csökkentését javaslók aránya Mérés végrehajtása7 %16 % Tételkifejtés25 %3 % A kifejtés módja1 %12 % A jelenlegi arányok megfelelőek 72 % Emelt szintű érettségi A szóbeli vizsga vizsgarészeinek relatív súlyáról alkotott vélemény

Emelt szintű érettségi

Javítási- értékelési útmutatók

Központi javításvezetői képzés

A szóbeliztetést adjuk vissza a felsőoktatásnak, de középiskolai tanár bizottsági taggal. Biztosítani kell a fenntartóknak, hogy minden iskolában egységesen ugyanaz az eszközpark legyen. A követelményeket egyértelműbbé kell tenni. Jó lenne, ha a munkában szakmailag elismert gyakorlóiskolai tanárok is részt vehetnének. Az esszéfeladat csak mindenkinek nyűg, nehéz egységesen értékelni, a követelményrendszernek megfelelő feladatot adni. A gyerekek félnek tőle. Fontosnak tartom, hogy ne csak az emelt szintű vizsgának legyen kötelező méréslistája, hanem a középszintűnek is. A jelenlegi óraszámok mellett e vizsgakövetelményt nem lehet teljesíteni Nagyobb súlyt kell kapjanak az érettségiben a természettudományos tárgyak. Feltétlen növelni kellene a középszintű írásbeli érettségi hosszát. Az emelt szintű érettséginek jobban kellene közelítenie a modern kutatási témákhoz. Vissza kell állítani a régi felvételi rendszert. A középszint hétköznapi alkalmazásokról kellene hogy szóljon. A középszint egyszerű tesztkérdései az érettségit nevetségessé teszik, az olyan kérdések, hogy ki találta fel a dinamót, kerüljenek át a történelembe. Így a fizikában több fizika lehetne, a történelemben több objektivitás. A középszintű érettségi feladatlapjainak tartalma nagyon gyenge. Néha olyannyira, hogy a gyerekek el sem hiszik, s így túlbonyolítják, s ezzel elrontják a feladatok megoldását. Önök mondták

Köszönöm a figyelmet! És végül…