Sopron, 2005.05.26. Az óvodapedagógiai szakma professzionalizálódásának néhány történeti csomópontja Magyarországon Dr. Szabolcs Éva ELTE Pedagógiai és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Erzsébet Amália Eugénia
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Fókuszban: a díjtábla a lehetséges kérdések és válaszok tükrében Sallai Linda.
Realista építészet EKLEKTIKA
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
Tatabánya, október 9. ODR konferencia A Magyar Elektronikus Könyvtár ODR konferencia Digitalizált dokumentumok a könyvtárközi kölcsönzésben Tatabánya,
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
A romantika Magyarországon
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
„Férfinak és nőnek teremtette”
A MAGYAR ÓVODARÖRTÉNET KERESZTÉNY SZELLEMISÉGE
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Automatikus diaváltás A hangszórókat kérem bekapcsolni.
A magyar regény története a romantika korában és a századutón
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Mesterképzés az EKF-en
A gyakorlatvezető mentor
Bevezető Az egyetemek legrégebbi kara A Bölcsészettudományi Kar egyenjogúsága Differenciálódás Az első évszázadok feladata.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Eötvös Loránd élete és munkássága
EÖTVÖS LORÁND ÉLETE ÉS MUNKÁSSÁGA
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Magyar nyelvészek,nyelvművelők
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Sajtótigitalizálás a könyvtárban – Szakmai nap az Országos Széchényi Könyvtárban Intézményünk MEK Egyesület – Országos Széchényi Könyvtár]
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Pap Mónika: A Batthyány-kormány működése
A reformkor
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Széchenyi Istvánné Seilern Crescence és Batthyány Lajosné Zichy Antónia grófnők politikai és közéleti tevékenysége a reformkorban.
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
Posztimpresszionizmus
Készítette: Keresztes Balázs Naszály.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Dr. Pallo József PhD. bv. ezredes
Készítette: Bakos Vanessza, 9.a
A MAGYAR KULTÚRA NAPJA A Himnusz Kölcsey Ferenc (1790–1838) költeménye, amely Magyarország állami himnusza. A „Hymnus” a költő legnagyobb hatású verse,
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Felnőttképzés Hálózat a hálózatban (CNAP & Regionális Képző Központok Hálózata)
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A magyar klasszicizmus szobrászata
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
AZ ABSZOLUTIZMUS KORA „A nemzet ébren tartása”
Eötvös Lóránd: Gravitáció
„Gyökerek és szárnyak” a legtöbb amit a gyerekeinknek adhatunk A magyar óvodapedagógia jövője Dr.Pálfi Sándor Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési.
„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője március 6.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
Előadás másolata:

Sopron, Az óvodapedagógiai szakma professzionalizálódásának néhány történeti csomópontja Magyarországon Dr. Szabolcs Éva ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Sopron, Kisdedóvó a 19. században. Pannon enciklopédia. A magyarság kézikönyve. Pannon Könyvkiadó, Budapest, l. xX1670.html

Sopron, Az óvodapedagógus-képzés lehetséges korszakolásai P.Szathmáry Károly: A magyar kisdedóvás és nevelés rövid története (1887) A kezdeményezés korszaka Az első föllendülés kora Az elhanyatlás és a belviszály kora A fölvirágzás kora Vág Ottó: Az óvodapedagógiai képzés különböző szintjei a magyar neveléstörténetben (1989) Az önképzés A tanfolyami szintű képzés A középfokú szakképzés A felsőfokú képzés 1959-

Sopron, önképzés 1834: Kisdedóvó Intézeteket Magyarországban Terjesztő Egyesület magyar nyelvű óvodák, polgári fejlődés előmozdítása október 7. Tolna: az első magyar óvóképző

Sopron, Az első óvóképző működése 14 óvoda kb.2000 gyermek 1843: Pest - példányóvoda - óvóképző tanfolyam - Továbbképző között 292 beiratkozott növendék

Sopron, Igazgatók Wargha István " Akit derék emberré akarunk képezni, azt a játék kedves óráiban kell kiskorától fogva arra formálnunk, mert a játék között több rendű hasznos szokások felvételére sokkal fogékonyabb, mint más bármely időpontban " / Elemi nevelés és oktatás kisdedóvók számára/ Ney Ferenc "A gyermekek is sokféle természetűek, és mindnyájával nem lehet egyképpen bánni." Rapos József „Brunswick Teréz grófhölgynek a legnagyobb magyar honleánynak élete és műve; vagyis a köz-alapnevelés-ügy múltja és jelene hazánkban” Pest, 1868

Sopron, Óvók és óvónők „ Az 1848 szept. 20-án tartott utolsóelőtti választmányi ülésen Ney Ferenc indítványára férfi növendékek hiányában nők felvétele határoztatott el, de legalább 24 éves kor mellett” (P. Szathmáry Károly) ben 30% a női növendékek aránya (Vág Ottó) 1871/72: 24 hallgató, ebből 8 férfi 1872/73: 15 hallgató ebből 3 férfi 1873/74: 27 női hallgató

Sopron, : gyermekkertésznő-képző 1874: Kisdednevelők Országos Egyesülete Országos Kisdedóvó Egyesület

Sopron, A budapesti képzőintézet növendékei I.évf.II. évf.Mintaóvoda

Sopron, A képzés tartalma az 1880-as években Főtantárgyak: kisdedneveléstan, módszertan, test-és egészségtan Melléktantárgyak: magyar nyelvtan, természetrajz, földrajz és történelem, számtan, ének-és hegedűgyakorlat, rajz, testgyakorlat, természeti és konyha-vegytan Heti 10 ill. 20 óra gyakorlati oktatás

Sopron, Az óvodaügy törvényi szabályozása XV. törvénycikk miniszteri utasítás, képzőintézeti tanterv „...lehetővé tesszük, hogy a nők hivatásukhoz és természetükhöz mért munkakörben kellő állást nyerhessenek, és így biztosíthassák a maguk fenntartását.” (Csáky Albin, 1891) „Hiszen csak rá kell mutatnunk a tényre, hogy korunk nője önkéntelenül is a társadalom ama munkáiban vesz részt, ahol a szív uralkodik...mindnyájan a társadalmi élet ama térein látjuk a családi körből kilépett nőt legszívesebben, hol az alkotásnak mindenekfölött a szeretetnek gyöngédsége kell...a kisdedek nevelése”(Peres Sándor, 1895)

Sopron,