„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A The Offspring egy punk rock együttes Los Angelesből. punk rock Los Angelesből.
Advertisements

Likviditás a Budapesti Értéktőzsdén Mennyire felel meg a kibocsátók és befektetők elvárásainak, illetve mitől függ? Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
A könyvtár mint közösségi tér
Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
Mi a marketing?.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Diákversenyek 15 éve, a kezdetektől napjainkig Diák Menedzsment Bajnokság, 15. születésnap.
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A Pannon Filharmonikusok. 200 éves tradíció – XXI. századi lendület A Pannon Filharmonikusok alkotó művészeti közösséget 1811-ben alapította Lickl György.
Nirvana megalakulása Üdvözlök mindenkit! A rock forradalma nevű projekt keretein belül szeretnénk bemutatni, egy amerikai rock bandát, a Nirvana együttest.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Nyugdíj.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
ÖNKORMÁNYZAT, GAZDÁLKODÁS, SZOLGÁLTATÁS Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Költségvetési Bizottságának ülésén Miskolc, október.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
KÖRNYEZET ÉS TÁRSADALOM Preferenciák és lakossági értékrendek önkormányzati kutatások alapján Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Fesztiválozó egyetemisták Készítette: Buzinkay Nóra „Campus-lét” a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Mc'Donalds egyetem – Az egyetemista lét, mint a tömegkultúra hordozója.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Környezetértékelési módszerek
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Need 1 A HACCP rendszer szükségessége. need 2 Az elmúlt 30 évben a HACCP rendszer egyetemesen elfogadott módszerré nőtte ki magát az élelmiszer-biztonság.
Pink Floyd A legendás rock együttes. KEZDET Alapítás éve: 1964 Alapítás helye: London (Cambridge) Gyakori undeground fellépések Alapító tagok: Bob Klose.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság XI. Vándorgyűlése
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
Szigeti Eszter PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék 2011
Készítette: Werner Gábor
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
AZ ÖNKORMÁNYZATOK PÁLYÁZATI AKTIVITÁSÁNAK VIZSGÁLATA A DÉL- DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Sponsorare necesse est
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Egy hűvös reggelen a washingtoni metró egyik állomásán megállt egy ifjú és hegedülni kezdett. 45 perc alatt 6 szerzeményt játszott, mindet Bachtól. Becslések.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
A klaszterhelyzet ma Magyarországon november 28. Kecskemét.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Z T E F C „90 ÉV TRADÍCIÓ” „MÚLT, JELEN, JÖVŐ” „EGY SZÍV, EGY DOBBANÁS”
Szélrózsa 10. Evangélikus Országos Ifjúsági Találkozó.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
A magyar lakosság kultúrafogyasztási szokásai
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Zene: Szűcs Judit - Ha belehalok százszor is
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
(Megújuló) energetikai projektek finanszírozási lehetőségei szeptember 12. Előadó: Papadimitropulosz Alexander a megújuló energia.
Tényleg romkocsmákban merengenek? KREATÍV Milliók és ezer fők fő ≈ fő Forrás: Target Group Index Hungary - TGI –H 2012.
Előadás másolata:

„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma

Diáksziget 1993-ban és Sziget Fesztivál 2004-ben Jól érzékelhető átalakulás a programfüzetben, egyetemista találkozóból nagyszabású fesztivál

2004 Támogatók száma Míg 1993-ban 16 támogató, addig 2004-ben több, mint

Helyszínek Az első Szigeten 5 helyszín, idén több, mint 60

Látogatók száma (ezer főben)

További számadatok DIÁKSZIGET 200 koncert, 80 film 40 színházi előadás 3200 eladott hetijegy Csak magyar látogatók Kedvező visszhang, de 3,5 milliós hiány SZIGET FESZTIVÁL 1000-nél is több program Közel 400 hazai zenekar 103 külföldi fellépő Kb eladott hetijegy, ebből durván külföldieknek Nyereséges vállalkozás

Kérdezés a Sziget-en 2000 és 2004 között minden évben kérdezett a Szigeten a BAT, majd a Dreher megbízásából a szponzorálás és a promóciók hatékonyságára vonatkozóan A Sziget látogatók demográfiai profiljának felmérése a hatékonysági vizsgálattól elkülönülten, véletlen mintavétel segítségével készült Speciális kérdezési szituáció –Kérdezés délelőtt 11-től hajnal 4 óráig (több műszak, éjszakai interjúk) –A józanság hiánya, a társaság befolyásoló hatása –Kérdezés „márka-mentes” környezetben –Kérdezőbiztosok, akik „beolvadnak” a Sziget látogatók közé

A Sziget látogatók demográfiája A magyar lakossághoz hasonlítva A Sziget látogatók háromnegyede 18 és 30 év közötti fiatal, azaz kb fő számos termék és szolgáltatás kategória elsődleges célcsoportjából Szignifikánsan több férfi (60% vs. 40%) Az iskolázottság magasabb szintű Másfélszer több budapesti látogató, mint a vidéki helyszínekről érkező 2000 és 2004 között nincs jelentős demográfiai változás, egyedül az átlagéletkorban tapasztalható enyhe növekedés (5 év alatt 2 év „öregedés”)

Miért megyünk ki a Szigetre? A „feeling” motivációs szerepe folyamatosan növekszik, míg konkrét együttesekért egyre kevesebben érkeznek

Zenei ízlés változása 2000-ről 2004-re TOP ben Rock Metal Jazz Blues Punk TOP ben Rock Metal Punk Világzene Jazz

Zenei ízlés 2004-ben A rockzene rajongók még mindig meghatározóak a Sziget-en, ugyanakkor a látogatók felét már más irányzatok iránt (is) érdeklődők töltik ki

Zenei ízlés változása a Sziget alatt A Sziget-en eltöltött időnek köszönhetően szélesedik a kedvelt zenei irányzatok köre: Világzene +10% Táncdal +9% Klasszikus zene, diszkó, pop +7-7% Jazz, underground, blues +5-5%

Kvalitatív felmérés 12 mélyinterjú idei Sziget-látogatók körében –heti vs. napi jegyesek; –„ős” szigetlátogatók vs. csak az utóbbi években ill. idén a Szigetre látogatók –fiatalok vs. idősebbek Miként élték meg a Sziget fejlődését, akik a kezdetektől részt vettek rajta? Mit jelentett számukra akkor és mit jelent ma a Sziget fesztivál? Mi lesz a Sziget Fesztiválból öt év múlva?

Ahogyan a Szigetlakók látják … DIÁKSZIGET ( ) Zárt, kultikus, ismeretlen a nagyközönség számára Homogén érdeklődési kör (kevesebb előadó, több közös pont) Otthonosabb, családiasabb jelleg, „fogja az ember leül, vagy lefekszik és beszélget, ismerkedik” „Az ember a hasonszőrűek között jobban érzi magát” SZIGET FESZTIVÁL (2004) Mindenki elfogadott „bejáratott” szórakoztató centrum Nyitott, sok külföldi látogató, „most már mindenki kimegy” Felhígult (több előadó, kevesebb közös pont) „Már nem az a lényeg, hogy más emberekkel megismerkedjenek”

Mit jelent a Sziget? A Sziget alapértékei gyakorlatilag nem változtak, mértékük viszont igen Szabadság, kötetlenség, lazulás „Mindenki jóban van mindenkivel, és mindenki beszélget mindenkivel. Teljesen mindegy, hogy ismeri-e az illetőt vagy sem.” „Régen azért volt egy olyan rossz hírneve a Fesztiválnak, hogy ott mindenki folyamatosan részeg, meg drogozik. Aztán, ahogy hallottam, na ez is volt, meg az is volt, meg nem is volt olyan szörnyű, meg tulajdonképpen nem is látott senki elriasztó példákat, akkor úgy kimerészkedtek. És akkor aztán kint is ragadtak.” Sokszínűség „Olyan programokra is benéz az ember, ahova amúgy eszébe se jutna.” Koncertek

Jó-e vagy rossz a fejlődés? POZITÍVUMOK Több zenekar, program Igényesebb, kulturáltabb Javuló higiénés viszonyok Több (háttér) szolgáltatás (pl. ATM, posta, mobiltel. feltöltés) NEGATÍVUMOK Populárisabb zenei kínálat Felhígult társaság Reklám és szponzor dömping Növekvő tömeg, zsúfoltság „ELÜZLETIESEDÉS”

A Sziget öt év múlva PESSZIMISTA ELKÉPZELÉSEK Bizonytalanság a jövőt illetően: „ Aprópénzre váltják a (Hajógyári) Szigetet.” Méretbeli korlátok, esetleges áthelyezés: „Sokkal több ember nem fér be” OPTIMISTA ELKÉPZELÉSEK „Ha egy vállalkozás jól megy, akkor miért hagynák abba?” „A megszokott elvárásokat teljesítenie kell” Marad a sokszínűség, nemcsak koncertek Igényesebb zene, több ismert előadó, külföldi világsztár Tisztább, kultúráltabb, rendezettebb lesz, „légkondicionált sátrak” Sziget Fesztivál csak a Hajógyári Szigeten lehet, sehol máshol

Konklúziók A Sziget Fesztivál ma egyedülálló koncentrációját nyújtja a éves korosztálynak A Szigeten lévők 1 heti fogyasztása, (vágyott) viselkedése is megfigyelhető Az elüzletiesedést nem feltétlenül élik meg negatívan a Szigetre járók: amíg kapnak valami pluszt, addig pozitív a viszonyulás, a negatívumokat (több reklám) elfogadják Növekedés/sokszínűség=elszemélytelenedés  veszélyforrás, amelynek feloldása komoly kihívás a jövőre nézve

Feltárás Megfigyelés Tesztelés Elemzés Modellezés Tanácsadás