BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infláció Készítette: Beck Petra Pap Bettina.
Advertisements

5. hét: Solow-modell Csortos Orsolya
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
CRM (Customer Relationship Management)
Marketingstratégia alapjai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Környezeti Menedzsment
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A Termék.
Industrial Organization - alapvető modellek
Stratégiai menedzsment
Vállalatgazdaságtan.
Közönségkapcsolatok (PR)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Logisztikai kontrolling
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Nemzeti fejlődés és versenyképesség a mai világgazdaságban
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A termék/piac lehetőség- (Ansoff) mátrix
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Honnan származik a pozitív nettó jelenérték? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, fejezet McGraw Hill/Irwin Copyright.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vizsga feladatok (Minta)
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Stratégiai menedzsment
Az innováció forrásai.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Zsembery Levente vezérigazgató
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalati stratégia március március március 28.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
Innováció menedzsment
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Vállalati felelősségvállalás
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Üzleti terv bemutatása
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Cégnév Üzleti terv.
A szervezetek teljesítményének
A telephelyválasztást, letelepedését befolyásoló tényezők
Előadás másolata:

BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).

Kérdőjelek: Ezekben az üzleti egységekben nagy lehetőségek rejlenek, de mivel még csak „életük” korai szakaszában vannak, jövőjük bizonytalan Szokás ezeket a „problémás gyerek” elnevezéssel is illetni, „akiből” még bármi lehet. Vadonatúj temékek ( holnapután termékei) Bevezetés szakaszában vannak Piaci sikerük bizonytalan Kiépítés: a vállalat a jövőbeli siker reményében jelentős befektetésekkel igyekszik növelni az adott termék piaci részesedését.

Sztárok: Ezt a csoportot a piac növekedésének gyorsasága és magas piaci részesedés jellemzi. Ezek az egységek igen hasznosak a vállalatnak, jelentősen hozzájárulnak hírnevéhez, növekedésének megalapozásához és nyereségéhez. Korszerű, fejlett termékek (holnap termékei) Növekedés szakaszában van Versenyelőnyt jelentenek. Fenntartás: a vállalat a meglévő piaci részesedésének megőrzése érdekében végez kisebb befektetéseket

Fejős Tehén: Szüretelés: a vállalat tudatosan hagyja csökkeni a termék Magas piaci részesedéssel rendelkeznek, ugyanakkor jelentős piacbővülés már nem várható. Nagyobb beruházás a fejlesztésükre már nem indokolt, csak a versenyben maradásukat kell biztosítani. Tegnap termékei. Érettség szakaszában van. Nagy nyereséghozam. Szüretelés: a vállalat tudatosan hagyja csökkeni a termék piaci részesedését s közben leszüreteli a nyereséget.

Döglött Kutya: A piaci növekedés üteme már lassúnak mondható, továbbá az adott üzleti egység piaci részesedése is kicsi. Ezek az üzleti egységek csak fogyasztják a vállalat tőkéjét, és már nem járulnak hozzá a fejlődéshez. Hanyatlás szakaszában van. Dönteni kell megtartsák e vagy kivonják a forgalomból. Kivonulás: a vállalat kivonul a piacról, felszámolja az adott üzletágat.

Sikeres termék útja

Sikertelen termék útja

Készítette: Beck Petra & Pap Bettina