„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 CÉLJAINK A pedagógusok Unióval kapcsolatos attitűdjének feldolgozása A tanulók érdeklődési területeinek összegyűjtése Uniós témák tantárgyi és tantárgyközi feldolgozása A témák kompetencia alapú megközelítése, egy fejlesztési terv készítése Uniós témákhoz kapcsolódó segédanyagok módszertani alkalmazási területeinek tudatosítása IKT (pl. interaktív tábla) megismerése és alkalmazása Uniós tartalmak feldolgozása céljából Keretek megteremtése egyéni és intézményi szakmai kapcsolatok, valóságos és virtuális hálózatok kiépítéséhez
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 MI NEM CÉLUNK? Az EU-val – történetével, felépítésével, működési mechanizmusával, szervezeteivel, stb. – kapcsolatos alap és / vagy specifikus ismeretek gyűjtése, megismerése
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 HOGYAN TANUL AZ AGYUNK? félbillió idegsejtfélbillió idegsejt 100 billió szinapszis100 billió szinapszis TKA-AKTTKA-AKT tanulás-új kapcsolatoktanulás-új kapcsolatok kapcsolatok-környezetkapcsolatok-környezet
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 5 ÖSSZEGZÉS Nem az új tanításával kezdünk Bemelegítés, ráhangolódás Egyeztetett célok, elvárások Előzetes tudás Közös munka Együttgondolkodás, motiváció