A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés. Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tantervek 78-as 1995-ig NAT 1995 Központi, folyamat- szabályozó Kerettanterv Decentralizált, kimenet- szabályozó NAT 2003 Decentralizált kerettanterv Decentralizált alaptanterv Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Alapelvek, célok, általános feladatok: egészséges testi fejlődés mozgásműveltség fejlesztése motorikus képességek fejlesztése mozgásigény fenntartása Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Tervezés a testnevelésben Nemzeti alaptanterv, kerettanterv Pedagógiai program Helyi tanterv Tanmenet Óratervezés Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. 78-as 1995-ig NAT 1995 Keret- Tanterv 2000 NAT 2003 célok, feladatok bevezető, általános fejlesztési követelmények feladatok, ált. fejlesztési követelmények alapelvek, célok tananyag témakörök, tartalmak Későbbi fólián! követelmények részletes köv. 4.6.8.10. évf. belépő tevékenység- formák módszertani alapelvek új tartalmak, minimális teljesítményszint Fejlesztési feladatok, azok szerkezete taneszközök 1.-4.; 5.-6. 7.-8.; 9.-12. Testnevelés tantárgypedagógia 9.
A NAT tananyaga: 1.-4. osztály Rendgyakorlatok Gimnasztika Járások, futások Szökdelések, ugrások Dobások Támasz, - függés és egyensúlygyakorlatok Labdás gyakorlatok Küzdőfeladatok és játékok Foglalkozások a szabadban Úszás
Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tartalmak: 1.-4.évf. mozgásformák 5.-10. évf. sportági mozgások új tartalmak: küzdőfeladatok, játékok önvédelem, küzdősportok prevenció, relaxáció ritmikus gimnasztika Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. NAT 2003 Az iskolai testnevelés és sport által történő személyiségfejlesztés Speciális kognitív, affektív-emocionális és motoros tudást biztosít Életmód-alakítás Prevenció Általános kulcskompetenciák fejlesztése Előírt képességmérés Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. Helyi tervezés Pedagógiai program a testnevelés helyi tanterve helyi lehetőségek (tárgyi, személyi) igények szokások, hagyományok az iskola sajátos pedagógiai elvei Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: A tanítási anyag kiválasztása A tanítási anyag és a követelmények felbontása A tanítási anyag elrendezése Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Tanmenetkészítés: a tanítási anyag kiválasztása A tanulók előképzettsége (motoros és teljesítménypróbák, előző évi mozgás és képességszint) Dologi feltételek - helyi körülmények Rendelkezésre álló évi óraszám Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Tanmenetkészítés: a tananyag és a követelménybontás A kiválasztott tananyag gyakorlatfajtáinak kisebb, de szorosan egymáshoz tartozó és egymásra épülő részekre való felosztást jelenti. körben bővülő oktatási menet Túlaprózni hiba! Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Tanmenetkészítés: a tanítási anyag elrendezése Szabadtér vagy tornaterem (ahol eredményesebben lehet oktatni) Szabadtér → őszi vagy tavaszi (tavasszal emeltebb szinten) Az előzőek elrendezése tanítási egységekre Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Testnevelés tantárgypedagógia 9. A tanítási egységek: Kb. 3-4 hét (8 -10 egység) Meg kell határozni a tanítási egység fő feladatát Alkalmas mozgásanyag megjelölése (alsóban mozgásformák, játékok) Kiegészítő anyag megjelölése Állandó jellegű gyakorlási anyag megjelölése Optimális óraszám megjelölése Ellenőrzési feladatok megjelölése Testnevelés tantárgypedagógia 9.
Formai követelmények: A tananyag legyen áttekinthető Feladatok, követelmények megjelölése pontosan Állandó jellegű gyakorlási anyag fokozatossága Értékelés követelményei, ideje, módja Testnevelés tantárgypedagógia 9.