A testnevelési tanterv.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

MAGYAR EDZŐK TÁRSASÁGA
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Diáksport Szövetség
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Az iskolai dokumentumok
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
„Ezt egy életen át kell játszani”
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Sportági mozgásformák gyűjteménye
A testnevelés tanításának módszertana
A játék A játékosság.
A torna felosztása.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Az óratervezet, az óravázlat
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Korai hidroterápia a családban
A kerettantervek fejlesztése
Oktatás-szabályozás ELTE PPK
ELTE PPK Oktatás-szabályozás ELTE PPK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok Pécs-Kecskemét-Budapest, 2010 MOZGÁS avagy tennivalók az óvodai testnevelés.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Informatika tanítása ea.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A fizika tanítása 4. lecke Tanterv, tanmenet. Tanterv A „Mit, miért és hogyan tanítsunk?” kérdés egyidős magával a neveléssel és a pedagógiával. 2.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A játék A játékosság.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szent László Középiskola Szekszárd
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
1./ A magyar közoktatás rendszere
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés. Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tantervek 78-as 1995-ig NAT 1995 Központi, folyamat- szabályozó Kerettanterv Decentralizált, kimenet- szabályozó NAT 2003 Decentralizált kerettanterv Decentralizált alaptanterv Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Alapelvek, célok, általános feladatok: egészséges testi fejlődés mozgásműveltség fejlesztése motorikus képességek fejlesztése mozgásigény fenntartása Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Tervezés a testnevelésben Nemzeti alaptanterv, kerettanterv Pedagógiai program Helyi tanterv Tanmenet Óratervezés Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. 78-as 1995-ig NAT 1995 Keret- Tanterv 2000 NAT 2003 célok, feladatok bevezető, általános fejlesztési követelmények feladatok, ált. fejlesztési követelmények alapelvek, célok tananyag témakörök, tartalmak Későbbi fólián! követelmények részletes köv. 4.6.8.10. évf. belépő tevékenység- formák módszertani alapelvek új tartalmak, minimális teljesítményszint Fejlesztési feladatok, azok szerkezete taneszközök 1.-4.; 5.-6. 7.-8.; 9.-12. Testnevelés tantárgypedagógia 9.

A NAT tananyaga: 1.-4. osztály Rendgyakorlatok Gimnasztika Járások, futások Szökdelések, ugrások Dobások Támasz, - függés és egyensúlygyakorlatok Labdás gyakorlatok Küzdőfeladatok és játékok Foglalkozások a szabadban Úszás

Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tartalmak: 1.-4.évf. mozgásformák 5.-10. évf. sportági mozgások új tartalmak: küzdőfeladatok, játékok önvédelem, küzdősportok prevenció, relaxáció ritmikus gimnasztika Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. NAT 2003 Az iskolai testnevelés és sport által történő személyiségfejlesztés Speciális kognitív, affektív-emocionális és motoros tudást biztosít Életmód-alakítás Prevenció Általános kulcskompetenciák fejlesztése Előírt képességmérés Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. Helyi tervezés Pedagógiai program a testnevelés helyi tanterve helyi lehetőségek (tárgyi, személyi) igények szokások, hagyományok az iskola sajátos pedagógiai elvei Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: A tanítási anyag kiválasztása A tanítási anyag és a követelmények felbontása A tanítási anyag elrendezése Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Tanmenetkészítés: a tanítási anyag kiválasztása A tanulók előképzettsége (motoros és teljesítménypróbák, előző évi mozgás és képességszint) Dologi feltételek - helyi körülmények Rendelkezésre álló évi óraszám Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Tanmenetkészítés: a tananyag és a követelménybontás A kiválasztott tananyag gyakorlatfajtáinak kisebb, de szorosan egymáshoz tartozó és egymásra épülő részekre való felosztást jelenti. körben bővülő oktatási menet Túlaprózni hiba! Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Tanmenetkészítés: a tanítási anyag elrendezése Szabadtér vagy tornaterem (ahol eredményesebben lehet oktatni) Szabadtér → őszi vagy tavaszi (tavasszal emeltebb szinten) Az előzőek elrendezése tanítási egységekre Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Testnevelés tantárgypedagógia 9. A tanítási egységek: Kb. 3-4 hét (8 -10 egység) Meg kell határozni a tanítási egység fő feladatát Alkalmas mozgásanyag megjelölése (alsóban mozgásformák, játékok) Kiegészítő anyag megjelölése Állandó jellegű gyakorlási anyag megjelölése Optimális óraszám megjelölése Ellenőrzési feladatok megjelölése Testnevelés tantárgypedagógia 9.

Formai követelmények: A tananyag legyen áttekinthető Feladatok, követelmények megjelölése pontosan Állandó jellegű gyakorlási anyag fokozatossága Értékelés követelményei, ideje, módja Testnevelés tantárgypedagógia 9.