1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
Advertisements

„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Szervezetfejlesztési Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Humánkineziológia szak
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Szervezetfejlesztési Program
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
2004. március eEgészség – Digitális Aláírás Workshop 2004 Március Tim Zoltán, CISA Insurance Technology Kft. „Megbízható harmadik fél szolgáltatás,
EP 1 részprojektjének eredményei
2004. március „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének státusza és.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Click to edit Master title style „Egy hajóban evezünk…” avagy informatika mint a szükséges lapát November 21. „Egy hajóban evezünk…” egészségügyi.
IKTA FORUM Budapest november 28. Fehér Éva Projektvezető I. rész 1 IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése.
Dátum Tőkepiaci közzétételek a PSZÁF honlapján (Tájékoztató a tőkepiacról szóló évi CXX. tv. 34.§ (4) bekezdés d) pontjának végrehajtására felkészülésről)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Az elektronikus számla útjának sematikus ábrázolása a két pénzügyi rendszer között Szállítói számlázó rendszer ePost Vevői számlázó rendszer.
Budapest Központi Szennyvíztisztító Telep és Kapcsolódó Létesítményei Folyókeresztezések Alterra Kft.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
EU 6. Keretprogram Információs nap Eger, szeptember 15. Dr. Tóth László egyetemi tanár, Intézet igazgató.
TÁMOP /1-2F Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam A környezetterhelés következményei.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Információvédelem menedzselése” XI. Szakmai Fórum Budapest, május 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató
SIGNUM ….. Fejlesztési dokumentumokat kezelő rendszer Dr. Fenyő Róbert Ügyvezető igazgató.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Őszintén a dokumentumkezelésről
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
A webarchívum és a KDS kapcsolata
Előadás másolata:

1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei

2 EP1kutatás EP2 megvalósíthatóság elemzése EP3jogi szabályozás Az elektronikus aláírás projekt feladatai résztvevőnként

3 Célkitűzések digitális aláírás potenciális alkalmazóinak meghatározása az alkalmazások körének meghatározása TTP szolgáltatás mennyiségi és minőségi követelményeinek előzetes meghatározása Programspecifikáció

4 Elvégzettfeladatok Elvégzett feladatok Intézménytípusok meghatározása (16 db) Intézmények bemutatása Intézménylisták összeállítása (több mint 4500 intézmény) Régiónként egy-egy intézmény kiválasztása, mélyinterjúk Jellemző mutatók kiválasztása Dokumentumok osztályozása Dokumentumszám, aláíró szám becslése EP1/1: Adatgyűjtés a regionális egészségügyi intézményrendszerről

5 EP1/2: Adatgyűjtés a regionális egészségügyi intézményrendszerről Intézménytípusok – intézmények száma IntézménySzolgáltatók száma a 3 régióban Mutatószám Kórház59 Aktív és krónikus esetek száma; Önálló járóbeteg szakrendelők 41 német pontszám Önálló labor39Labor pontszám Háziorvos (felnőtt/gyerek/vegyes) 1978 / 1389 / 853kártyák száma ….…..…

6 EP1/3: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival   61 db interjú készítése a három régióban; o o Dokumentumok leírása (tartalom, funkció, aláírók stb.); o o Aláírók (személy vs. szervezet), pecsét, dátum o o Éves darabszám a dokumentumokból a szolgáltatónál; o o Dokumentum-minták begyűjtése 198 dokumentum-típus azonosítása; A dokumentumok digitalizálása

7 Tapasztalataink: utógondozás A vártnál komolyabb „utógondozás” szükséges orvos mellett dolgozó A dokumentumok kitöltésénél, kezelésénél meghatározó az orvos mellett dolgozó személyzet szerepe Szélsőséges különbségek Szélsőséges különbségek az informatikai eszközökkel való ellátottság és az informatikai tudás terén Dokumentum típusok száma és mennyisége változó Nem ismerik az informatikai rendszerek lehetőségeit Dokumentumok kinyomtatása (papíron való tárolása) EP1/4: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival

8 EP1/5: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival Dokumentumok kategorizálása Beteggel kapcsolatos – intézményi – hatósági Helyben maradó – diagnosztika – terápia - integrált Anyagi – emberi – pénzügyi erőforrás – igazgatási és jogi ügyek - integrált Kérés – közlés Minősített- fokozott aláírás Cél: döntéstámogatás az elektronikus aláírás szükségének, illetve fokozatának megállapítása

9 EP1/6: Intézmény-dokumentumtípus mátrix Intézmény-intézmény mátrix

10 EP1/7: Dokumentum becslés módszertana Rendszeres dokumentumok meghatározása (intézmény szám X éves darabszám) Eseti dokumentumok pontbecslései (bizonyos mutatók alapján: pl. születésszám, esetszám, kezelés szám stb.) Eseti dokumentumok intervallumbecslései (minta alapján regressziós egyenes segítségével) A dokumentumok osztályozása a becslés módszertana szerint becslés módszertana szerint

11 EP1/7: Dokumentum becslés eredménye millió dokumentum évente Többnyire eseti dokumentumok Kórházak, rendelőintézetek és laborok a fő kibocsátók HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumok száma millió évente HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumok száma 8-11 millió évente a konzorciumokban várhatóan részt vevő intézmények körében A dokumentumforgalom számokban (3 régió együtt)

12 EP1/8: Aláírók számának becslése 11 aláírói szerepkör (vezető, oszt. vezető, csop. vezető, szakorvos, adatszolgáltató, ellenőr, védőnő stb.) Kb. 39 ezer aláíró a három régióban HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumokban érdekelt intézmények digitális aláírással rendelkező (vezetők, orvosok) aláíróinak száma kb. 10 ezer. A konzorciumokban várhatóan részt vevő intézmények aláíróinak száma kb Aláírók számokban (3 régió együtt)

13 Együttműködés az EP2 és EP3 projektekkel Az EP2 informatikai kérdőívének eljuttatása az interjúalanyoknak Közös interjúk Input 1: Intézmény- és dokumentumtípus mátrix Input 2: A várható felhasználószám és a különböző szinten minősített dokumentumtípusok becsült mennyisége a 3 régióban Input 3: Dokumentum szám, aláíró szám a 3 régióban EP1/9: Inputok az EP2 és EP3 projekt számára

14 Köszönöm Köszönöm figyelmüket! GKIeNET Kft Budapest, Tüköry u Szabó László ügyvezető igazgató ,