A nemzetközi kereskedelem intézményi és szabályozási folyamatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Globalizáció Globalizáció:
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
A nemzetközi szolgáltatáskereskedelem
Magyar Export-Import Bank Rt.. Alapítás: évi XLII. Tv. u 100 % állami tulajdon u Az Eximbank alapításának célja:  a magyar külkereskedelmi kapcsolatok.
A közúti fuvarozás nemzetközi szabályozása
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Kereskedelem- politikai eszközök. Célja…  kereskedelem korlátozása  kereskedelem támogatása  kereskedelmi feltételek meghatározása  Σ kereskedelem.
Vámunió.
Integrációtörténet 2. témakör.
A piac Szakiskola.
A három pólusú világgazdaság kialakulása és a világkereskedelem
Európai Unió Valahol Európában…...
Értékesítési csatornák
A sertéshúságazat szabályozása Termelés: 17,5 mill. Tonna évente Export: 1,5 mill. Tonna évente.
Az Európai Unió és Magyarország
Kereskedelempolitika
A nemzeti vámjogszabályok
vámjogi és vámeljárási szabályok rendszere
AZ ÚJONNAN IPAROSODÓ FEJLŐDŐ ORSZÁGOK
Kontingensek (kvóták)
Készítette: Olasz Nikolett 1. A kereskedelem állami szabályozása Amióta kereskedelem és államok léteznek, azóta a legkülönbözőbb vámokat illetékeket vetették.
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan X.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan VI.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Összehasonlító gazdaságtan
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Az Európai Közösség vámjoga
TÖRÖKORSZÁG ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ Készítette: Harcsa Henrietta.
Környezetileg káros támogatások a mezőgazdaságban
Nemzetközi kereskedelem
Nemzetközi kereskedelem Alapelvek és intézmények.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
Az Európai Unió külkapcsolati rendszere
Az Európai Unió közös agrárpolitikája (CAP)
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Szabadkereskedelmi társulások
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
A baromfiágazat szabályozása 8,5 millió tonna hús Ebből 10 % export 5 millió tonna tojás ebből 1,2% export.
A nemzetközi kereskedelmi rendszer
Magyar Hadtudományi Társaság Védelem Gazdasági Szakosztály
Dr. Kruppa Éva Főiskolai tanár
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
A vállalkozások jogi környezete n Árképzés korlátozása - horizontális és vertikális árrögzítés - árdiszkrimináció - félrevezető árképzés - területi árképzés.
A külkereskedelem alapjai. A világkereskedelem n EU40% n USA11% n Japán 9% n Többi fejlett ország10% n Fejlődő országok20% n Volt és jelenleg is szocialista10%
GLOBALIZÁCIÓ, AVAGY AZ ÁRUK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK SZABAD ÁRAMLÁSA
Szabadkereskedelmi társulások
MAGYARORSZÁG - CHILE Új lehetőségek a kereskedelmi kapcsolatokban.
1 Az Európai Unió közös kereskedelempolitikája. 2 1.Létrehozásának oka és célja EUMSZ cikk (ex EKSz cikk) Létrehozásának f ő oka: A vámunió.
Fogyasztók diszkriminációja az EU-ban Bak Pál Európai Köz-és Magánjogi Tanszék
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
A globális klímaváltozás mérséklésére, az üvegház hatású gázok emissziójának csökkentésére szerveződő nemzetközi megállapodások sikerei, kudarcai Liebl.
Európai Uniós ismeretek Közös Agrárpolitika (CAP).
Európai Uniós ismeretek A négy alapszabadság. Alapvető jogok az Európai Közösségben – a 4 alapszabadság EGK – cél: a tagállamok közös piacának kiépítése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Európai Uniós ismeretek
A piac és a piacgazdaság
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
A regionális gazdasági integrációk
A RÁBA-HANSÁG Fórum (Győr,
Gazdaságpolitika 4. ea..
Előadás másolata:

A nemzetközi kereskedelem intézményi és szabályozási folyamatai

A kereskedelempolitika irányzatai A kereskedelempolitikai gyakorlatban két alapvető, egymás- sal ellentétes irányzat alakult ki: a protekcionista kereskedelempolitika az olcsóbb külföldi importot igyekszik kizárni a belföldi piacról → közvetlenül a termelők érdekeit képviseli a szabadkereskedelmi személet utat enged a belföldinél versenyképesebb termékeknek → a fogyasztók érdekeit tartja szem előtt

A világkereskedelmi rendszer napjainkban 3 tényező alakítja: - kereskedelmi folyamatok - nemzeti szabályozások - nemzetközi egyezmények a szabályok fő célja: a nemzeti kereskedelmi és egyéb korlátozások lebontása a kereskedelempolitikában alkalmazott eszközök: - vámtarifa (%-ban kifejezve, az áruk árához adják hozzá) - nem tarifális (= nem vámjellegű) eszközök

A vám, mint kereskedelempolitikai eszköz olyan közadó formájában alkalmazott gazdaság és keres-kedelempolitikai eszköz, amely árképző tényezőként ér-vényesül az országhatáron áthaladó áru árában az árviszonyokat befolyásolva diszkriminál a belföldi piacon - a termelők között - a különböző termékek hazai fogyasztói között - a külföldi szállítók között áruk szerint - a külföldi szállítók között országok szerint vámpolitika: a külkereskedelemmel kapcsolatos állami in-tézkedések rendszere, amelynek célja, hogy a külkereske-delem megadóztatásával gazd.pol-i célok megvalósítását segítse elő

A vámok csoportosítása, jellemzői a külkereskedelmi forgalomban betöltött funkciójuk szerint exportvámok importvámok tranzitvámok jogi státuszuk szerint autonóm vámok – állami törvényhozás alakítja ki szerződéses vámok – nk-i szerződések révén

A vámok csoportosítása, jellemzői a vámtétel meghatározásának módja szerint értékvámok specifikus vámok az elérendő kereskedelempolitikai cél szerint fiskális céllal megállapított vámok védő-(szabályozó) vámok

A vámok csoportosítása, jellemzői A védővámok típusai nevelővám → fiatal, még nem versenyképes ágazatok védelmére piacbiztosító vám → hanyatló, már nem versenyképes ágazatok védelmére devizavédelmi vám → az import korlátozásának oka az ország fizetésimérleg-problémái

A vámok csoportosítása, jellemzői antidömpingvám és kiegyenlítővám a külf-i részről tisztességtelennek ítélt verseny kivédésére - antidömpingvám: a dömpingárat a normális importár szintjére emeli - kiegyenlítővám: a szubvencióval biztosított alacsony árat a normális importár szintjére emeli büntető- (retorziós) vám → az adott ország meg kíván-ja torolni valamely partnerország vele szemben alkalma-zott és hátrányosnak ítélt lépését taktikai vám → más államokkal kezdődő kereskedelmi tárgyalások előtt a nagyobb eredmények elérése érdeké-ben

A vámok csoportosítása, jellemzői preferenciális vám: a legnagyobb kedvezményes vám-nál alacsonyabb vámtételt jelentenek Összességében a mai vámok fő célja a protekcionizmus (az import korlá-tozása) kivétel: a preferenciális vámok (a pozitív diszkriminációt szolgálják)

A kereskedelempolitika nem tarifális eszközei 1. Kontingensek (kvóták) és az engedélyezési rendszer - az állam előír egy szintet egy adott termék meghatáro-zott időszakra vonatkozó importjára - hátránya: eleve kizárja új importforrások belépésének lehetőségét és a korrekciót fajtái: - importkontingens: az állam egyoldalúan meghatároz-za az adott áruból importálható mennyiséget

A kereskedelempolitika nem tarifális eszközei - vámkontingens: nem totális értelemben, hanem meg-határozott feltételek mellett korlátozza a termék importját - önkéntes exportkorlátozás: az importőr felszólítja az exportőr országot, hogy önkéntesen korlátozza a piacára irányuló kivitelét - közvetett kontingensek: nem valamely termék beho-zatali mennyiségét határozza meg, hanem hazai fel-használás mértékét - engedélyezési rendszer: önálló importkorlátozó esz-köz, ha az importőr ország nem hozza nyilvánosságra az importálható áruk mennyiségét

A kereskedelempolitika nem tarifális eszközei 2. szubvenció / ártámogatás egy költségvetési forrásból származó vissza nem térí-tendő direkt vagy indirekt állami támogatás célja, hogy a gazdasági egységek költségeik csökkené-se vagy bevételeik növekedése révén képesek legye-nek meghatározott gazdaságpolitikai célokat megvaló-sítani például olyan gazdasági tevékenység támogatása, amely - még nem versenyképes, de a jövőben azzá válhat

A kereskedelempolitika nem tarifális eszközei - adott költség és árviszonyok mellett nem versenyképes, fenntartása azonban nemzetgazdasági szempontból hasznos - valamely árpolitikai intézkedés miatt nem lehet gazdasá-gos módjai: - költségtérítő szubvencionálás: a termelő költségeinek csökkentése - veszteségtérítő szubvencionálás: kompenzálja azt a veszteséget, ami a termelőt viszonylag drága árujának alacsonyabb áron történő értékesítése miatt éri

A kereskedelempolitika nem tarifális eszközei 3. devizagazdálkodás az állami szektor vásárlásainak is szerepe van az im-portkorlátozásban 4. egyéb adminisztratív eszközök pl.: áruk minőségével kapcsolatos előírások, műszaki szabványok, egészségügyi, csomagolástechnikai előírá-sok

Nemzetközi kereskedelem a II. világháború után A GATT és a WTO

A GATT születése A II. világháború utáni nemzetközi konferenciákon felmerül egy Nemzetközi Kereskedelmi Szervezet (ITO) létrehozásá- nak gondolata. de: kudarc → az USA kongresszusa nem ratifikálta az alap- okmányt 1947: Általános Vám- és Kereskedelmi Egyezmény (General agreement on tariffs and trade, GATT) - 23 ország írta alá (a világkereskedelem 80%-a) - ideiglenes megállapodásnak szánták, de a WTO meg-születéséig (1995. január 1.) érvényben volt

A GATT nem egy nemzetközi szervezet, csupán egy nemzetközi egyezmény meghatározza a nemzetközi kereskedelempolitika szabá-lyait célja: a nemzetközi kereskedelem liberalizálása, amit nemzetközi kereskedelmi tárgyalások (fordulók) kereté-ben ér el az ipari termékek szabadkereskedelmét érintette, nem tárgyaltak a mezőgazdasági termékekről ill. a szolgálta-tásokról

A GATT-ban érvényesített nemzetközi kereskedelempolitikai alapelvek a diszkriminációmentesség elve a szerződő felek egyike sem részesíti partnerét negatív vagy pozitív megkülönböztetésben Hogyan valósul meg? - a legnagyobb kedvezmény elvén keresztül aki valamelyik szerződő félnek kedvezményes elbánást nyújt, ugyanezt meg kell adnia a többi szerződő félnek is

A GATT-ban érvényesített nemzetközi kereskedelempolitikai alapelvek kivételek: - kishatármenti forgalom megkönnyítése érdekében nyúj-tott vám- és egyéb kedvezmények - szabadkereskedelmi övezet vagy vámunió - általános kivételek - nemzetbiztonsági kivételek - az érvényben lévő preferenciák tiszteletben tartása - a fejlődő országoknak nyújtandó viszonosság nélküli preferenciák (GSP)

A GATT-ban érvényesített nemzetközi kereskedelempolitikai alapelvek - a nemzeti elbánás elvén keresztül külföldi termék valamely ország belső piacán a hazai termékekkel azonos elbánást kell, hogy kapjon a vámvédelem elve a külkereskedelem megengedett szabályozói csak a vámok lehetnek a nyilvánosság (transzparencia) elve a szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a külkereskedelmi szabályaik módosítását nyilvánosságra hozzák

A GATT-ban érvényesített nemzetközi kereskedelempolitikai alapelvek a viszonosság (reciprocitás) elve a szerződő felek az általuk a többi szerződő fél számára biztosított engedményekért azonos, de legalábbis hason-ló engedményeket igényelnek a maguk számára a konzultáció elve a szerződő feleknek a vámok és egyéb kereskedelmi sza-bályozók leépítése érdekében konzultációkat kell folytat-niuk egymással

A GATT tárgyalási fordulói Év Hely/elnevezés Eredmények Résztvevő országok 1947 Genf vámcsökkentés 23 1949 Annecy 13 1951 Torquay 38 1956 26 1960-1961 Dillon-forduló 1963-1967 Kennedy-forduló vámcsökkentés, dömpingellenes szabályozás 62 1973-1979 Tokió-forduló vámcsökkentés, nem vámjellegű korlátozásokra vonatkozó szabályok, antidömping kódex 102 1986-1993 Uruguay-forduló vámcsökkentés, nem vámjellegű kor-látozásokra vonatkozó szabályok, szolgáltatások, szellemi tulajdonjogok, a fejlődő országoknak nyújtott kereske-delmi preferenciák, textilkereskedelem, mezőgazdaság, a WTO létrehozása 123

Az egyes GATT-fordulók eredményei A korai GATT-fordulók (1947-1961) témájuk: a vámcsökkentés csak a nevükben voltak multilaterálisak: termékenként lefolytatott kétoldalú tárgyalások, amelyeket a GATT „multilateralizál” az LNKE alapján egyre több csatlakozó ország

Az egyes GATT-fordulók eredményei Kennedy-forduló (1963-67) a tárgyalások valóban multilaterálissá válnak (a felek a vámcsökkentés árucsoportonkénti átlagos %-áról álla-podnak meg, ill. az érzékeny termékekről külön tárgyalnak) téma: a vámcsökkentés mellett a tárgyalások kiterjedtek a nem-tarifális intézkedésekre is dömpingellenes szabályozás (Antidömping kódex)

Az egyes GATT-fordulók eredményei Tokió-forduló (1973-79) az első igazán univerzális forduló - 102 szerződő fél: fej-lődő országok (GSP) + Mo. téma: elsősorban a nem vámjellegű korlátozások az ereményeket magatartási kódexekbe foglalták (anti-dömping, állami beszerzések, szubvenciók, szabványok) elkezdtek tárgyalni a mezőgazdasági termékek kereske-delmét érintő akadályok csökkentéséről is

Az egyes GATT-fordulók eredményei Az Uruguay-forduló (1986-1993)

a GATT utolsó fordulója, a leghosszabb, a leginkább vitákkal terhelt és a legújítóbb szellemű forduló újabb jelentős (38%-os) vámcsökkentés az ipari termé-kek kereskedelmét illetően a szerződő felek újabb ágazatokat igyekeztek a GATT szabályozási körébe vonni, ezek: - textil- és ruházati termékek kereskedelme - mezőgazdasági termékek kereskedelme - szolgáltatáskereskedelem - szellemi tulajdonjogok kereskedelme - a kereskedelemmel összefüggő beruházásokkal kap- csolatos intézkedések

A textil- és ruházati termékek kereskedelme Nemzetközi Textilegyezmény (1974) a fejlett és fejlődő országok között a textil- és ruházati termékek nemzetközi kereskedelmét szabályozta a GATT szellemével és szabályaival gyökeres ellentét-ben kontingensek (kvóták) megállapítását tette lehetővé 1993-ban megszűnt és a helyébe lépő Nemzetközi Tex-til- és Ruházati Egyezmény értelmében 1995 és 2005 között le kell bontani a mennyiségi korlátozásokat 2005 után a textíliák importját csak vámmal korlátoz-zák (ezeket 30% alá csökkentik)

A mezőgazdasági termékek kereskedelme először folynak átfogó tárgyalások a mezőgazdasági termékkereskedelem liberalizálásáról háttér: konfliktus az Egyesült Államok és az EU között Megállapodás a különböző nem vámjellegű korlátozásokat fokozatosan vámokká kell átalakítani egyúttal vámcsökkentés: fejlett országokban – átl. 36% fejlődő országokban – átl. 24%

A mezőgazdasági termékek kereskedelme A támogatásokat a tárgyalásokon különböző színű dobozok- ba csoportosították: zöld doboz a minden további nélkül adható támogatások (pl.: K+F, környezetvédelmi és infrastrukturális beruhá-zások támogatása, természeti katasztrófák enyhítése) kék doboz a ktsgvetésből nyújtott közvetlen támogatások, ame-lyek odaítélését a kínálatcsökkentési programokban való részvételhez kötik → nem kerülnek közvetlen szabályo-zás alá

A mezőgazdasági termékek kereskedelme sárga doboz az ár- és közvetlen ktsgvetési támogatások, amelyek a kereskedelmet és termelést közvetlenül befolyásolják a fejlődőknek átlagosan 13%-os csökkentés 10 év alatt a fejlett országoknak 20%-os csökkentés az exportszubvenciót a GATT tiltja a fejlett országok vállalták a támogatásban részesített export értékének 36%-os, volumenének 21%-os csökken-tését

Szolgáltatáskereskedelem Általános Szolgáltatáskereskedelmi Egyezmény (General Agreement on Trade in Services, GATS) ld. később

A szellemi tulajdonjogok kereskedelme (TRIPs) a szellemi tulajdonjog különböző formáinak (pl. szaba-dalom, copyright, kereskedelmi védjegy, származási jel-zések) védelmét biztosító nemzeti és nemzetközi sza-bályok harmonizálását és megerősítését írták elő a nemzeti elbánás alkalmazása → a külföldi jogtulajdo-nosok a saját állampolgárokhoz azonos lehetőséget kap-nak az érdekeik érvényesítésében és megvédésében a szabadalmak az érvényesség teljes időtartama alatt, azaz 20 évig védelem alatt állnak a fejlett országok 1, a fejlődők 5, a legelmaradottabbak 11 évet kaptak arra, hogy törvényeiket és gyakorlatukat a megállapodáshoz igazítsák

A kereskedelemmel összefüggő beruházásokra vonatkozó intézkedések (TRIMs) megtiltották a külföldi tőke áramlását akadályozó egyes korlátozó kormányzati előírások alkalmazását Pl.: az olyan állami szabályozásokat, amelyek a feldol-gozott termék helyi eredetű minimális inputtartalmára vonatkoznak indok: összeférhetetlenek a GATT szabályaival (ld.: nemzeti elbánás)

A GATT értékelése a fejlődő világ országait sikerült a világkereskedelmi in-tézményes rendszer részévé tenni (123 aláíró) a nemzetközi kereskedelem szabályai átláthatóbbakká váltak a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) megalapítása

Átlagos vámtarifa- csökkentés 1947 Genf 21,1 1949 Annecy 1,9 1951 Torquay 3,0 1956 3,5 1960-61 Dillon-forduló 2,4 1963-67 Kennedy-forduló 35,0 1973-79 Tokiói-forduló 29,6 1986-93 Uruguay-forduló 38,0

A WTO feladatai elősegíteni a nemzetközi szabadkereskedelemet nemzetközi kereskedelmi tárgyalások lefolytatása és a szabadkereskedelem kiterjesztése a nemzetközi keres-kedelem új területeire a nemzetközi kereskedelmi viták rendezése (már ren-delkezik nemzetközi jogalanyisággal) → vitarendezési eljárás a tagállamok kereskedelempolitikájának rendszeres ér-tékelése

A WTO szervezeti felépítése a legfontosabb döntéseket a tagállamok képviselői hoz-zák konszenzussal - 153 tagja van (2011) a legmagasabb rangú irányító testület a miniszteri kon-ferencia, amely kétévente ülésezik Három szerv gyakorlati munkát az Általános Tanács ellenőrzi Vitarendezési testület Kereskedelempolitikai Felülvizsgálati Testület

A WTO szervezeti felépítése Három tanács az Áruk Tanácsa, a Szolgáltatások Tanácsa, a Szellemi Tulajdonjogok Kereskedelmi Vonatkozásainak Tanácsa

A WTO tagjai

A WTO miniszteri konferenciái 1996, Szingapúr 1998, Genf - távközlési megállapodás - a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó megállapodás - információtechnológiai termékekre vonatkozó egyezmény 1999, Seattle → kudarc - vita az USA (és a Cairns-i csoport) ill. az EU (és Japán) között a mezőgazdasági termékek liberalizációjáról

A WTO miniszteri konferenciái - vita a fejlődő és a fejlett országok között a munkaerővel és a környezetvédelemmel kapcsolatos kérdések miatt 2001, Doha - vita a fejlett és fejlődő országok között a gyógyszersza-badalmakkal kapcsolatosan - kompromisszum: 2016-ig a legkevésbé fejlett országok-nak is fizetniük kell a gyógyszerek szabadalmi jogaiért 2003, Cancún → kudarc - vita a fejlett és fejlődő országok között a mezőgazdasá-gi támogatásokkal kapcsolatban (a G21 megalakulása)

A WTO miniszteri konferenciái 2005, Hongkong - a fejlett országoknak 2013-ig el kell törölniük mezőgaz-dasági exportszubvencióikat 2009, Genf 2011, Genf Összegzés a WTO jövőjét illető legfontosabb kérdés és feladat: a fejlődő országok teljes integrálása a nemzetközi keres-kedelemszabályozási folyamatba

1999, Seattle 2009, Genf

A G20-ak csoportja 2003. augusztus 20-án alakult fejlődő országok változó összetételű csoportja (ld. még: G21, G22, G20+) vezetői (G4): Brazília, India, Kína, Dél-Afrika céljaik: növelni a fejlődők mezőgazd-i termékeinek piacra jutását a fejlett országokban a fejlett országok (EU, USA) mezőgazd-i exporttámogatásainak csökkentése

A dohai forduló és a Doha Fejlesztési Menetrend 2001 novemberében a dohai miniszteri konferencián kez- dődött és napjainkban is tart cél: a világkereskedelem további liberalizációja, a fejlődő országok világgazdasági integrációjának elősegítése központi téma: a mezőgazdasági termékek kereskedelmé-nek liberalizációja ellentétes érdekek: fejlettek (EU, USA, Japán) ↔ fejlődők (Brazília, India, Kína, Dél-Afrika) Tárgyalások 4 miniszteri konferencia (2003: Cancún, 2005: Hongkong, Genf (2009, 2011)

Köszönöm a figyelmet!