a Békéscsabai Tankerület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
A járási rendszer megújítása
A Gazdasági Szervezetek működése a gyakorlatban
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Elkülönített állami pénzalapok
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Időszerű informatikai kérdések
A BÉKÉS MEGYEI KORMÁNYHIVATAL REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERVE
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A járási rendszer megújítása
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
NAK, Szakképzési Igazgatóság
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat azaz települési önkormányzati nézőpontok a szociális ellátórendszer átalakításáról.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A járási rendszer megújítása
Kiskőrösi Tankerületi Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

a Békéscsabai Tankerület 2014. április 17. 1

A köznevelési rendszer átalakulása: 2013. január elsejétől a volt önkormányzati fenntartású intézmények esetében az állam a fenntartó / esetenként működtető is az önkormányzat működtető 2

A KLIK FELÉPÍTÉSE Központi hivatal: Budapest, Nádor utca 32. Elnök vezeti, és gyakorolja: A munkáltatói jogokat A fenntartói és szakmai feladatok irányítását A működtetői feladatokat Tankerületek (területi szervek) 198 járási tankerület, élükön tankerületi igazgatók 19 megyeközponti tankerület (a jogkör ugyanaz, a feladatkör több) Köznevelési intézmények Intézményvezetők Pedagógusok, oktatást segítő munkatársak Működtetés esetén a támogató feladatokat ellátó munkatársak

Átadás – átvétel számokban Országos adatok: megállapodás 1297 önkormányzattal (2748 székhelyintézmény) 3000 alatti települések közül 682 helyen a KLIK a működtető is 3000 feletti települések közül 120 helyen működtet a KLIK, az önkormányzat hozzájárulást fizet 126 000 pedagógus 1 200 000 diák 4

Fenntartói főbb feladatok: Pedagógusok és pedagógiai munkát segítők bérének finanszírozása (üzemeltetés esetén egyéb bérek is) Intézményvezetők kinevezése (miniszter) Pedagógusok kinevezése, megszüntetés ( Klik elnök) Továbbá Pl.: Osztályok, csoportok számának engedélyezése Tantárgyfelosztás, továbbképzési program jóváhagyása Alkalmazotti létszám meghatározása Stb. (részben tankerületi igazgató is, átadott jogkör) 5

A működtető önkormányzatok A fővárosi kerületek A 3000 főnél nagyobb települések (120 átadta) A 3000 fő alatti települések önkormányzatai, ahol továbbra is vállalták a működtetést. (55 település) (miniszter felhatalmazás is kellett) Működtetés az oktatás technikai feltételeinek biztosítása dologi kiadások (villany, fűtés, takarítás, karbantartás, internet stb.) (Aki viseli gondját, az húzza hasznát!) 6

Tankerületi számok – Békés megye 68 székhelyintézmény (benne: Ped.int, Szakszolg) ebből: 17 szakképzési feladatot is ellát  4780 közalkalmazott  3590 pedagógus Diákok:  11.160 szakképző intézményben  4810 gimnáziumban 19.470 általános iskolában 229 telephely (B.cs.: 39) 114 helyen az üzemeltetési feladatok 7

Tankerületi számok - Békéscsaba 28 székhelyintézmény (benne: Ped.int, Szakszolg) ebből: 14 szakképzési feladatot is ellát  3000 közalkalmazott  2000 pedagógus  19.400 diák ebből:  11.000 szakképző intézményben  2900 gimnáziumban  5500 általános iskolában 127 telephely (B.cs.: 39) 80 helyen az üzemeltetési feladatok 27 településen 8

Tankerületi számok - Békés 3 székhelyintézmény ebből: 0 szakképzési feladatot is ellát 216 közalkalmazott 194 pedagógus 2444 diák ebből:  0 szakképző intézményben  0 gimnáziumban  1779 általános iskolában 15 telephely 7 helyen az üzemeltetési feladatok 7 településen 9

Tankerületi számok - Gyomaendrőd 5 székhelyintézmény ebből: 0 szakképzési feladatot is ellát 200 közalkalmazott 180 pedagógus 2351 diák ebből:  0 szakképző intézményben  271 gimnáziumban  2090 általános iskolában 16 telephely 2 helyen az üzemeltetési feladatok 4 településen 10

Tankerületi számok - Gyula 5 székhelyintézmény ebből: 1 szakképzési feladatot is ellát 293 közalkalmazott 268 pedagógus 2580 diák ebből:  11 szakképző intézményben  506 gimnáziumban  2077 általános iskolában 14 telephely 2 helyen az üzemeltetési feladatok 4 településen 11

Tankerületi számok - Mezőkovácsháza 7 székhelyintézmény ebből: 0 szakképzési feladatot is ellát 219 közalkalmazott 189 pedagógus 1744 diák ebből:  0 szakképző intézményben  0 gimnáziumban  1779 általános iskolában 16 telephely 7 helyen az üzemeltetési feladatok 8 településen 12

Tankerületi számok - Orosháza 6 székhelyintézmény ebből: 1 szakképzési feladatot is ellát 300 közalkalmazott 281 pedagógus 2810 diák ebből:  48 szakképző intézményben  928 gimnáziumban  1834 általános iskolában 16 telephely 1 helyen az üzemeltetési feladatok 4 településen 13

Tankerületi számok - Sarkad 6 székhelyintézmény ebből: 1 szakképzési feladatot is ellát 206 közalkalmazott 178 pedagógus 1754 diák ebből:  105 szakképző intézményben  211 gimnáziumban  1438 általános iskolában 4 telephely 5 helyen az üzemeltetési feladatok 7 településen 14

Tankerületi számok - Szarvas 3 székhelyintézmény ebből: 0 szakképzési feladatot is ellát 93 közalkalmazott 72 pedagógus 945 diák ebből:  0 szakképző intézményben  0 gimnáziumban  759 általános iskolában 8 telephely 6 helyen az üzemeltetési feladatok 3 településen 15

Tankerületi számok - Szeghalom 5 székhelyintézmény ebből: 0 szakképzési feladatot is ellát 255 közalkalmazott 224 pedagógus 2255 diák ebből:  0 szakképző intézményben  0 gimnáziumban  2255 általános iskolában 15 telephely 4 helyen az üzemeltetési feladatok 6 településen 16

Főbb feladatok Különösen: Az eredményesség javítása Esélyegyenlőség szegregációs mechanizmusok hatásainak mérséklése Együttműködés (tankerületek és humán ágazatok) Szinergiák a tervezésben, működésben, fejlesztésekben Szakszerű és egységes feladatellátás „Hiába alkotunk mi törvényeket, hiába dolgozunk mi ki végrehajtási utasításokat, minden azon múlik, hogy lesznek-e emberek, akik azt végre is tudják hajtani.” Gróf Klebelsberg Kuno 1924.Beszédei stb. 511. l.

Sokszínűen, de egységben és rendszerben 18 18

A rendszer Ami nem változott: Az egyediség, a sokszínűség Az intézményt az igazgató vezeti A teljes szakmai munka irányítása és annak felelőssége Munkaszervezés (jogszerűség, szakszerűség, gazdaságosság, humán, és tárgyi eszközök, hatóságok által ellenőrzött feltételek stb.) 19 19

A rendszer Ami változott: A gazdálkodás jogköre A kötelezettségvállalás jogköre A kinevezési jogkörök 20 20

A rendszer Ami változott: A finanszírozás A tervezés Az erőforrásokkal való gazdálkodás A szemlélet A lehetőségek 21 21

A rendszer 1. A finanszírozás Normatív finanszírozás helyett feladatfinanszírozás Költségvetése a KLIK-nek van Források lehívása a Magyar Államkincstár rendszerén keresztül történhet Kötelezettségvállaló a tankerületi ig. 22 22

A rendszer logisztika 2. A tervezés (felértékelődött, kibővült a köre) Különösen: Éves munkaterv (amennyire lehet részletesebben) Beszerzések (a forrás időben való biztosítása miatt) (alapfokú int.ben is! Pl.technika tantárgy alapanyaga) Versenyek logisztika 23 23

A rendszer 3. Erőforrásokkal való gazdálkodás Munkáltató a KLIK (munkavégzés helye az intézmény) A továbbképzések szervezése (összhang a rendszer és az egyén érdekei között) Kubatúra és tárgyi eszközök (használni és nem birtokolni!) 24 24

A rendszer Különösen: Rendszerszemlélet, rendszerben való gondolkodás 4. A szemlélet Különösen: Rendszerszemlélet, rendszerben való gondolkodás Észrevenni a lehetőséget és élni a lehetőséggel (megváltozott a korábbi „enyém, tied, mienk”) 25 25

A rendszer 5. A lehetőségek (előnyök és felelősség) A nemzetgazdasági és piaci igényekre, ill. felelős minisztériumok által megfogalmazott elvárásokra nagyobb hatékonysággal tud reagálni a rendszer A normatíva (egy fő = pénz) megszerzése helyett, a feladat kaphat nagyobb hangsúlyt Ebben a rendszerben hatékonyabb tud lenni a pályaválasztáshoz munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek átadása 26 26

A rendszer 5. A lehetőségek (egyben előnyök és felelősség) A szakképzésben meglévő eszközpark a nem csak egyes intézményeket szolgálhat alacsony kihasználtsági fokkal (nem birtokolni) Az üzemeltetési feladatok ellátása egyben szakképzési bázist biztosít(hat) az alapozó szakasz számára 27 27

A felelősség Az oktatás (szakképzés) a nemzetgazdasági stratégia kiszolgálója: Nappali rendszer a hosszú és középtávú célokat A felnőttképzés rugalmasan a napi igényeket A Békéscsabai Tankerületben: Középfokú köznevelési intézmény: 15 Ballagó diákok: 2980 fő Ebből, kilépő a munkaerő piacra :~2000 fő A kommunikáció ( „üzenet a külvilágnak” ) 28

Köszönöm a figyelmet! „Egynek minden nehéz; soknak semmi sem lehetetlen.” „Azokból a kövekből, melyek utunkba gördülnek, egy kis ügyességgel lépcsőt építhetünk.” Széchenyi István