Civil vallás a posztszovjet Oroszországban Mácsai Boglárka Budapest, 2011. április 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

SZELLEMEK Közöttünk vannak... Nem hiszed??? Várnak Rád !!!
BUDAPEST, – Lukács Ferenc
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Kis Angyalkák.
Remélem, hogy vissza küldöd nekem!!!!
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Történeti episztemológia
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
DIÁKVÁLLALKOZÁS TANÉV. Felmérés szeptember 1306 tanuló Iskola tanulóinak 96%-a Nemek aránya fiúlány %57%
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A holokauszt tanítása iskolámban
Kinszki’s art Kinszki Imre müvészete.
Nagyböjt első vasárnapja
Albert Einstein élete.
Ez egyike a legszimpatikusabb és legszebb maileknek,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A FEJLETT ÉS A FEJLŐDŐ ORSZÁGOK SZEREPE KORUNK VILÁGGAZDASÁGÁBAN.
Isten?.
Zene: Charlie - Ha messze mész
Fejlesztési koncepció
Így tanítanám a kördokumentumok készítését
1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA IV.
Nagyhatalmi jelenlét Afganisztánban a XIX-XXI. században: hasonló és sajátos vonások Készítette : Hegedüs Zsuzsanna BGF-KKK.
KULTÚRA, ÉRTÉKEK, NORMÁK, DEVIANCIA
Kis Angyalkák.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Lehet hogy az út oda vezet, ahol élet sincs már,
"Folyamodjatok az Úrhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Muzeológusok bakancsban A Múzeumi Túrák a Mecsekben című programsorozat „életútja” Pásztor Andrea Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága.
NATIONAL FRIENDSHIP WEEK Sok ember sétál ki-, be az életedben De kevés az igaz barát, aki otthagyja lábnyomát a szíveden.
„Veled is megtörténhet” Színházi nevelés a Kolibri Színházban.
KÖNYVTÁRISMERET.
"Folyamodjatok az Úrhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Gyuri Úgy várom jössz e már.... Elmegyek, elmegyek.... "Egy ember akinek a zene jelentette az élet összes örömét" Budapest 1947 február szeptember.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Készítette: Pekár Erik Német Árpád Kovács Zoltán.
Egy virágcserép és a sör története
I. világháborús emlék.
Isten szeretetének szabad szerető viszonzása nem lehet pusztán spekulatív vagy elméleti. Az elméleti elveknek mindenáron döntő cselekvéshez kell vezetniük:,,a.
Csabai László.
Rád bízom….
Vizuális emlékezet A fényképek szerepe az élet- és családtörténet kutatásában.
Találkozások az Angelikában - ahol az ötlet megszületett.
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Gondolatok.
Jurij Bartolomej Vega Készítette: Tóth Bence 9/c.
BÖLCSESSÉGEK A MISZTÉRIUMBAN.
Robert Capa KÉSZÍTETTE: TALLÉR FRUZSI „ Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel. ”
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
A családi fényképek értelmezési és gyűjtési lehetőségeiről Terendi Viktória Tradíció Tábor június 27. Örkény.
Hillel prozbol-törvénye Bieber Mózes (hebraisztika, 1. évfolyam, közepes tanuló) 1. Bevezetés: Mi a prozbol? Miben segíti a zsidóság mai irányzatainak.
Az Amerikai Egyesült Államok kialakulása pluribus unum (sokból egy)
Bugát Pál a gyöngyösi polihisztor
I-091.
Gróf Klebelsberg Kuno (Magyarpécska, Arad vármegye, november 13. – Budapest, október 12.) magyar jogász, országgyűlési képviselő, művelődéspolitikus,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Készítette: Kis Cintia Csenge 7.a
NAGYVÁRAD.
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
Paál Zsuzsanna: Néprajzi gyűjtés módszerei: Az élettörténeti módszer
„Életre kelt” tárgyak, képek
Teelőtted összegyűltünk
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Előadás másolata:

Civil vallás a posztszovjet Oroszországban Mácsai Boglárka Budapest, április 15.

Baskortosztán

Elméleti háttér  Posztszovjet kutatási irányzat Christel Lane, Valerij Tyiskov, Rogers Brubaker  Konstruktivizmus Fredrik Barth, Benedict Anderson, Thomas Hylland Eriksen  Szemiotika Roland Posner

Iskola-múzeumok  Tárgyi néprajz  Az iskola intézményesült története  Háborús hősök emlékezete: Nagy Honvédő Háború → hazafiság Szovjet-afgán háború → internacionalizmus (Csecsenföldi háború)

A hősről készült fotók  Ballagási fotók  Képek iskolai versenyekről  Fényképek a háborús Afganisztánból

„Amiről a dokumentumok árulkodnak”  Komszomol- tagkönyv  Hősi tett elbeszélése  Utolsó levél Afganisztánból  Oklevelek

Életrajz

„Te nem vagy köztünk, de mi tudjuk: megmentetted a társaid életét. Lehet, hogy köztük vannak a holnapi nap összecsapásának hősei. Megtanulták társuk hőstettét. Ők élnek. Ők emlékeznek rád. Ez azt jelenti, te is élsz, hiszen a hősök nem halnak meg!” (egy tanár visszaemlékező sorai, kiemelések tőlem, M.B.)

„Nehéz a tanulásban, könnyű a harcban!” (A. Szuvorov)

„Emlékezzetek! Azokról, akik már soha nem térnek vissza.”

Múzeumi eszköztár BizonyítékokA bizonyított hősi tett értelmezései Közvetlen kapcsolat a hőssel és annak hősi tettével Értelmez és kihangsúlyoz bizonyos vonásokat, pl.: bátorság, hősiesség Pl.: fotók, dokumentumok Pl.: életrajzok, visszaemlékezések, iskolai fogalmazások

Politikai vallás  A politikai rendszer legitimációja  Alapelvek, eszmék és normák, melyek:  MEGDÖNTHETETLENEK

„... a hősök nem halnak meg”