A magánélet haláltusája, Való Világ 4 a médiában Témavezető: Dr Oláh Szabolcs Készítette: Egri Petra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME A FÓRUMOKBAN ÉS A BLOGOKBAN Felelősség és jogérvényesítés.
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Másodfokú egyenlőtlenségek
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Interaktív táblák Bevezetés.
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Digitális világ A digitális reklám
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
A participációs és a rituális modell
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Operációs rendszerek Beállítások.
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Szolgáltatások a felhőből
Képességszintek.
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Kémiai reakciótipusok
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
Etikai vétségek elemzése
Közösségi portálok használata
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A közösségiség megjelenése a magyar, a székely és a cigány népmesékben
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Bekő Éva Eötvös Loránd Tudományegyetem Elérhetőségem:
Magasabbrendű idegtevékenység
Örömkeresés az online térben
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
Rajzfejlődés-áttekintés
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Prezentációkészítés összefoglaló
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Az Élet Igéje február.
Kurzus adatlap Transzparens, a legfontosabb információkat tartalmazó saját kurzus adatlap Minden kurzusnak külön adatlapja van Minden oktató a saját admin.
A kvantifikáció igazságfeltételei “  xA(x)” akkor és csak akkor igaz, ha van olyan objektum, amely kielégíti az A(x) nyitott mondatot. “  xA(x)” akkor.
2013. október Az Élet Igéje „Ne tartozzatok senkinek semmivel, csak kölcsönös szeretettel, mert aki felebarátját szereti, teljesíti a törvényt.” (Róm.
Az Élet Igéje október.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
Az internetes keresési módszerek
Bölcsességek, aforizmák
BMRB International Correspondence Analysis
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Előadás másolata:

A magánélet haláltusája, Való Világ 4 a médiában Témavezető: Dr Oláh Szabolcs Készítette: Egri Petra

Célkitűzés 1.több szempontból, újszerűen bemutatni a VV4-et 2.komplex kép adása 3.vizsgáltam: milyen testképeket hivatottak színre vinni a különböző mediális csatornák (televízió, online felületek, sajtótermékek) 4.vizsgáltam: milyen válaszok adhatóak a nézettség alakulására

A cím magyarázata A magánélet haláltusája két szinten következik be a Való Világ 4 esetében: – Nézők vagy a műsort elutasítók életének szintjén (sajtótermékek, internetes felületek beharangozó és rádió spotok, illetve az összefoglalók által) – A játékosok életének szintjén (a nézők szeme előtt zajlik életük)

A dolgozat felépítése I. Előhírnökök, definíció, típusok, kulturális kontextusok II. A valóságskow-kban megjelenített tesképek: „ Belső jellemzőit, stílusát akarva akaratlanul is magán viseli az ember” 1. A televízióban (kategóriák, testképek története) * Pontosítás: A rosszkislány kategória nyertese az egyetlen olyan szereplő a villában, aki nem felel meg az azonosítására szolgáló testképnek. A show időbeli előrehaladtával ez a megállapítás egyértelműen cáfolható! Anikó ugyanis kísérletet tesz: Béci, Olivér és Király L Norbi elcsábítására is. A barátságokat is erodálja. Példa: Éva- Szandika, Éva- Olivér, Gina-Zsófi

1/A A kiegészítő műsorok, az RTL etikai kódexe: * Pontosítás: A NekedValó és a BeleValó Világ a Cool tv- re lett „száműzve” az etikai kódex betartásának érdekében. A NekedValóVilágot január első felétől az RTL Klub közvetíti. A show nem kívánt Mónika-show jellegűvé válni, ez valamennyire azonban mégis „sikerült”. 2. Bulvársajtó (színre vitt testképek, újságírói szelekció, aktualitás) Vizsgált termékek: december közötti időszakban a Tere Fere(2 hetente megjelenő lap), Bors(napilap), Hot (havilap) magazinok

A laptípus a köz- és magánélet találkozását mutatja be. Alkérdések: Szereplők kiválogatásának logikája, mennyire egyeznek meg a televíziós tudósítások és a cikkek tartalmai, mennyire használják a villalakók meztelen testét hírként a fent említett lapok, stb... A dolgozatnak ez a fejezete így próbál túllépni a puszta tartalmi leíráson. A kérdések pontos megválaszolásához azonban elengedhetetlen a tartalom leírása.

3. Az online tér szerepe: (online közvetítések, hibái, etikai kódexxel való összefüggései, mennyire valósul meg az RTL Klub honlapján a VV4 szlogenje: „Most mindenben te döntesz!”) Az online tér szerepéhez szorosan kötődik a következő fejezet (mint ahogy azt annak címe és első mondata is sugallja): Cím: Való Világ 4 a fórumok világában „Ma a web 2.0 korában a fórumok kiemelten fontosak az internetes közösségek életében...” A különböző befogadási modellek azonosításának és a leggyakrabbanb említett témák feltárásának érdekében ezt a témakört külön címmel láttam el. Így tehát az online tér szerepének kifejtettsége összességében ugyanakkora hangsúlyt kap, mint a többi fejezet. 4. Beharangozó spotok, billboardok elemzése: testképek szerepe, színek, szimbólumok, a befogadókra gyakorolt hatás

A nézettségre adható válaszok Legtöbb esetben szoros összefüggést mutat a testképekkel 4 nagyobb témakör, 4 lehetséges válasz 1.A különféle szereplőtípusok lehetővé teszik, hogy bárki könnyen azonosulni tudjon velük 2. Autoreferenciális rendszer. 3. A pletykalapok a devianciát és a szexualitást hivatottak színre vinni, amin az olvasó szeme rögtön megakad akár értelmiségi, akár nem. Az emberek kíváncsiak, szeretnének „saját szemükkel” is megbizonyosodni arról, amit az általuk olvasott lap írt. Ehhez pedig a legcélszerűbb dolog este 7 órakor bekapcsolni a tévét. 4. A reklámspotok és billboardok a néző kedélyeit borzolják az utalásokkal és a meghökkentő képi látvánnyal egyaránt. Az „átlagosra” senki nem lenne kíváncsi.

Intertextualitás Több szinten zajlik: Genette: „ Egy szövegnek egy másik szövegben való tényleges jelenléte” 1. a valóságshow formatjából táplálkozik: élő közvetítések, bezártság, be- és kiszavazó show-k, nyeremények 2. a Való Világ szériáiból és más típusú reality-kből táplálkozik: villa berendezése, műsorvezetők személye, a kiválasztásról és kihívásról maguk a villalakók döntenek. Celeb vagyok, ments ki innen. 3. A szereplők szintje: A, a szereplők elhíresült mondásokat idéznek másoktól „Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten” (szólás) B, a szereplőktől a nézők idéznek a mindennapi életben „Mindig, minden körülmények között. Jó hatással vagy a bioritmusomra.” „kultúrbarbár”

1.Média szintje: A.Újságcikkek B.Műsorok (Fókusz, Reggeli, Reflektor, NekedValó és BeleValóVilág) C.Fórumok tárgyalják a villalakók életét D.A rajongók paródiafilmeket készítenek a villalakók életéről Tehát egy autoreferenciális rendszer! A bulvársajtónak, infotainment műsoroknak témát ad a show De! A bulvársajtó is témát ad a shownak (villalakókhoz bekerül az újság: sms-ek)

Konkrét példák 1.Éva és Olivér egymással folytatott szócsatája a Bors magazinban jelenik meg ( Bors XI., évf december oldal) ->Metatextualitás(tartalom) 2. Alekosz elhíresült mondásaiból dalszöveg lesz ( ->Paródia (kifiguráz)

A jel triadikus felfogása: -Jel (valami helyett áll) -Jeltárgy (bármi) -Interpretáns (a jel az utalt tárggyal kapcsolatba kerül) Példa: „Tűz van!” (rámutatás)-> ujj=jel, tűz=jeltárgy. Ezáltal akihez beszélek, az érzékeli, hogy a tüzet el kell oltani. Peirce jeltipológia

A jelek osztályozása 1.trichotómia: (osztályozás alapja: jel) - minőségjel - egyszeri jel (ténylegesen fennálló) - törvényjel 2. trichotómia: (osztályozás alapja: jeltárgy) - ikon (hasonlósági viszony) - index (kauzális viszony) - szimbólum (konvencionális viszony) 3. trichotómia: (osztályozás alapja: interpretáns) - réma (értelmezési lehetőség nyitott) - tétel (tárgya meghatározott, interpretánsa nyitott) - argumentum (szabályokra épül)

Konkrét példák a VV4-ből 1. Dzsungel hét: Alekosz bátorságpróbája: Háttér: bátorságpróba = Celeb vagyok, ments ki innen adaptáció (intertextualitás) = félelmetes állatok Bentről: „ ÁÁÁÁÁ!!!” jel= hang, jeltárgy= állatok, interpretáns: (félelem érzete) Alekosz azért ordít mert retteg az állatoktól, amikkel végre kell hajtania bizonyos feladatokat. 2. Színek = szimbólumok->azáltal, hogy „ráhúzzák” őket egy testre (pl piros női száj = végzet asszonya piros lámpa: Állj!” 3. Kategóriák = rémák-> önmagukban semmit nem jelentenének. A kategóriák témát adhatnak a sajtónak Réma->tétel->argumentum

Köszönöm a figyelmet!