Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MIÉRT KELL A VEZETŐI SZÁMVITELNEK A CÉGSTRATÉGIÁT SZOLGÁLNI? –
Advertisements

– STRATÉGIAI TÉRKÉPEK – dr
Public Affairs – Issues management
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A stratégia központú szervezet A kiegyensúlyozott mutatószámrendszer használata a gyakorlati életben.
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Boda György- Szlávik Péter: Kontrolling Rendszerek ( Karl Erik Sveiby: Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás című könyv alapján) Készítette:
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Minőségdíjak.
A vidéki tér sikertényezői
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Kiegészítés a Minőségbiztosítás II. oktatási segédlethez (BSC) A 2. konzultáción kiemelt diasorszámok: 7-10, 17,18-23,31,34-44,59,66,75-82,85-86,88- 90, ,
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Új lehetőségek a székelyföldi regionálisfejlesztésben Csák László – Sapientia EMTE MTTK Sopron, november.
MIÉRT KELL A VEZETŐI SZÁMVITELNEK A CÉGSTRATÉGIÁT SZOLGÁLNI? –
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Az információ, mint erőforrás
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé? Stratégiai térképek Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé? Készítette: Bozsoki Lilla GWJ42F

A stratégia sikeres végrehajtásának 3 összetevője Stratégia leírása = Stratégiai térkép Stratégia mérése = Kiegyensúlyozott mutatószámrendszer Stratégia menedzselése = Stratégiaközpontú szervezet

Stratégiai térkép célja ezek alapján: Képesnek lenni megmagyarázni miért tesz bizonyos dolgokat, míg másokat nem Stratégia vizuális megjelenítésére szolgál Egy oldalon áttekinti, hogy a célok hogyan integrálódnak a 4 nézőpontba a stratégia leírása érdekében

A straté-giai térkép (célok ok-okozati kapcsolatainak sorozata) Pénzügyi nézőpont Hosszú távú részvényesi érték Termelékenység Bevételnövekedés Vevői nézőpont Ár Minőség Idő Funkció Partnerkapcsolat Márka A straté-giai térkép (célok ok-okozati kapcsolatainak sorozata) Működés irányítása Ügyfélmenedzsment Innovációmenedzsment Szabályozási ér társadalmi folyamatok Belső működési folyamatok nézőpontja Emberi tőke Információs tőke Szervezeti tőke Tanulás és fejlődés nézőpontja

A vállalati stratégia és az immateriális javak összehangolása „immateriális”: létrehozhatatlan, meghatározhatatlan Probléma: „Hogyan is lehetne valamit kezelni, ami meghatározhatatlan?”

A BSC tanulási-fejlődés nézőpontja I. Válasz: Immateriális javak 3 összetevőjének céljai és mértékei ebben a nézőpontban találhatóak meg!!! Ezen javak értéket teremtenek a szervezeti stratégiával való összehangolásuk révén!!! 1. Emberi tőke: -stratégiai képességek Rendelkezésre álló képesség, tehetség és szaktudás

A BSC tanulási-fejlődés nézőpontja II. 2. Információs tőke: -stratégiai információ A szükséges és rendelkezésre álló információs rendszerek, infrastruktúra 3. Szervezeti tőke: kultúra, vezetés, összehangolás, teammunka Közösen választott misszió, célok és ösztönök összehangolása

Összegzés A tanulási fejlődési nézőpont minden szervezet stratégiájának alapja Egy jól elkészített stratégiai térképnek feladata: -megmutatni a szervezet belső folyamatai és az immateriális javak közti összefüggéseket