MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Arany János: Toldi összefoglaló
Advertisements

2. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Euroexam nyelvvizsgákra
Egy ötlet megvalósítása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Euroexam nyelvvizsgákra
TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban
1588. Spanyol Armada (hajóhad) legyőzése
Az angol reneszánsz színház
Shakespeare Rómeó és Júlia
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Informatika eszközei Makra Csaba.
Megértési értelmezési folyamatok
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Módszertani segédlet - középhaladóknak
Tematika 9. évfolyam irodalom.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Teljes ember nevelése idegen nyelvi órákon
„Sztárok” az irodalomban
A Globe színház 18/A.
Prezentáció és grafika
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Shakespeare és a káosz-elmélet
Gyermekvilág régen és ma
Érettségi esszék középszinten
Drámajáték a magyarórán
Az óvodai tevékenységterv
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Az Angol Reneszánsz William Sheakespeare.
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Hagyományápoló munkafüzet felhasználási lehetősége
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
G team. Vörösmarty Mihály :  Született: Nyék, december 1.  Armális nemesi család  Székesfehérvári Gimnázium  1816 pesti piarista gimnázium 
Sík Ferenc: Csongor és Tünde
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Magyar nyelvű forrásanyagok
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Paulay Ede: Csongor és Tünde
Szövegszerkesztés összefoglalás.
Bevezetés a művelődés- és zenetörténetbe
Barangolások Angliában Shakespeare emlékek Stratfordban
Az online tárlatvezetés módszere
Oxford július 4 – július 15. Creative teaching and methodology
Testnevelés munkaközösség
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
Paulay Ede Csongor és Tünde Ősbemutató
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezése képpel
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára
Arany János:Toldi -összefoglaló
Katona József Érettségi tételminta.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Velünk élő középkor Forrás:
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés alcím.
Cím Alcím.
Címdia elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
SZÍNHÁZI CREDO Készítette: Annarébe.
Cím és kép elrendezés Alcím
Előadás másolata:

MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK Rómeó és Júlia MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK

A DIÁKOKRÓL 14-15 ÉVES KOROSZTÁLY Sok köztük a gyenge képességű A szöveget, művet ismerjék meg előtte Valamilyen formában (DVD-n, vagy el is olvashatják….)

1-2. óra: Ráhangolódás Módszerek: Fürtábra: két kép – Globe Színház és egy ókori görög színház Szövegfeldolgozás: szövegrészletek (Előhang, Shakespeare élete, kora, színház, színjátszás…) Diák beszámolója (referátum): bármilyen élmény (musical, balett, színház, film, mese…) a témában

3. óra: Cselekmény, szerkezeti egységek Képhúzás – páros munka: riport, kép alapján szereplő azonosítása

4. óra: Szereplők jellemzése, kapcsolatrendszere Kétoszlopos következtetés: táblázat (kép az adott szereplőről és idézet segédanyagként), 4 csoport egy-egy szóvivővel

5. óra: Értékrend Kooperatív vita a középkor, reneszánsz és a jelen párválasztásáról Vita formája: osztályvita Konfliktusok: apa-anya apa-lány dajka-lány anya-lány

6. óra: Összefoglalás Módszer: szövegátírás és szituációs játék Csoportmunkában: 5 jelenetírós csoport és egy összekötő szöveget író csoport Szövegírási szempontok: dramaturgián nem változtathat mai nyelvhasználat