MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK Rómeó és Júlia MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK
A DIÁKOKRÓL 14-15 ÉVES KOROSZTÁLY Sok köztük a gyenge képességű A szöveget, művet ismerjék meg előtte Valamilyen formában (DVD-n, vagy el is olvashatják….)
1-2. óra: Ráhangolódás Módszerek: Fürtábra: két kép – Globe Színház és egy ókori görög színház Szövegfeldolgozás: szövegrészletek (Előhang, Shakespeare élete, kora, színház, színjátszás…) Diák beszámolója (referátum): bármilyen élmény (musical, balett, színház, film, mese…) a témában
3. óra: Cselekmény, szerkezeti egységek Képhúzás – páros munka: riport, kép alapján szereplő azonosítása
4. óra: Szereplők jellemzése, kapcsolatrendszere Kétoszlopos következtetés: táblázat (kép az adott szereplőről és idézet segédanyagként), 4 csoport egy-egy szóvivővel
5. óra: Értékrend Kooperatív vita a középkor, reneszánsz és a jelen párválasztásáról Vita formája: osztályvita Konfliktusok: apa-anya apa-lány dajka-lány anya-lány
6. óra: Összefoglalás Módszer: szövegátírás és szituációs játék Csoportmunkában: 5 jelenetírós csoport és egy összekötő szöveget író csoport Szövegírási szempontok: dramaturgián nem változtathat mai nyelvhasználat