Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, 2007. március 9 - 10.. HEF OP 2.2.2. „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az interneten és azok használata Tapolcai-Hatházi Andrea főigazgatói PR tanácsadó.
Advertisements

MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ Szolnoki Kirendeltség és Szolgáltató Központ Szolgáltató Centrum  augusztus 21. óta működik  az Észak-alföldi.
Egyedi támogatási lehetőségek
Hova vezet ez az út? A megyei feladatellátásról….
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
általános főig. helyettes
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
Foglalkoztatási helyzetkép
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Társadalmi szervezetek elhelyezése
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
2118/2006 (VI. 30.) Korm. hat. Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról és az azokat megalapozó intézkedésekről A Szénbányászati.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
A magyarországi K+F politika
A helyettes szülői ellátás működése
Hungary Geography.
AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ és HAJDÚ-BIHAR MEGYE MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Speciális szóródás: Koncentráció
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Készítette: Csaba bácsi
Előadás másolata:

Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális munka modul I. rész

I. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szervezeti felépítése és átalakulása ( )

A munkaügyi szervezet  IV. tv. (Flt.) OMK (majd OMMK, OMKMK, 2001-től FH) OMK (majd OMMK, OMKMK, 2001-től FH) 19+1 megyeközpont 19+1 megyeközpont cca. 168 kirendeltség cca. 168 kirendeltség

Az ÁFSZ új szervezetrendszere és feladatstruktúrája Regionális szerkezet kialakítása (19+1 megye) 7 régió 2. A szociális és a munkaügyi szakpolitikák összeolvadása (finn és brit példák alapján) 3. Az NFT 1 feladatainak befejezése az ÚMFT ÁFSZ-t érintő intézkedéseinek opperacionalizálása és megindítása

Az ÁFSZ működését leíró új jogszabályok  291/2006 (XII.26.) Korm. r. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálatról  14/2006 (XII.28.) SZMM r. illetékességről

Az új szervezetirányítás rendje Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (FSZH) Regionális Munkaügyi Központok (RMK) regionális kirendeltségeik és azok ügyfélszolgálatai

Az ÁFSZ régi és új feladatai Jogszabályokból adódóan 399 tevékenység tartozik január 1.-től az ÁFSZ feladatkörébe!

Néhány régi feladatunk  Az állami foglalkoztatási szerv munkaerő-piaci szolgáltatásokat nyújt, melynek formái a következők: a) munkaerő-piaci és foglalkozási információ nyújtása, b) munka-, pálya-, álláskeresési, rehabilitációs, helyi (térségi) foglalkoztatási tanácsadás, c) munkaközvetítés. (1991. évi IV. tv. 13/A. § (2) bekezdés)  Munkaerő-piaci programok kidolgozása, a programon belül támogatás odaítélése, megszűntetése, visszakövetelése (1991. évi IV. tv. 19/B. §)  Az állami foglalkoztatási szerv és a települési önkormányzat megállapodhat az álláskeresési támogatásban részesülő álláskeresők ellenőrzéséről. (1991. évi IV. tv. 51/A. § (1) bekezdés)

…és néhány újabb…  A Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat ellátja a YOUTH program működtetésével kapcsolatos nemzeti feladatokat (291/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 5. § (3) bek. b) pont)  A regionális munkaügyi központ munkaerő-piaci programokat kezdeményez, szervezi azok végrehajtását, ellátja a központi programokkal, a, pályázatok kezelésével, az azokkal kapcsolatos tájékoztatással, véleményezéssel, döntés-előkészítéssel kapcsolatos feladatokat (291/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. § (1) bek. m) pont)  Az Országos gyermekvédelmi Szakértői névjegyzék vezetésével kapcsolatos feladatok végzése (10/2003. (III. 27.) ESzCsM rendelet 4. § (1) bek.)

Regionalizáció január 1.-től az ÁFSZ szervezete regionális szinten működik tovább:

Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun- Szolnok, Szabolcs-Szatmár- Bereg, Bács-Kiskun, Békés, Csongrád Baranya, Somogy, Tolna Fejér, Komárom- Esztergom, Veszprém Győr-Moson- Sopron, Vas, Zala Észak-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ -Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád Észak-Alföldi Regionális Munkaügyi Központ - Nyíregyháza Főváros, Pest Közép-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ - Budapest Dél-Alföldi Regionális Munkaügyi Központ - Békéscsaba Közép-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ - Székesfehérvár Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ - Szombathely Dél – Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ - Pécs ÁFSZ régiói Megbízott főigazgatók és regionális munkaügyi központok

A Foglalkoztatási és Szociális Hivatal új szervezeti struktúrája

II. Az ÁFSZ előtt álló főbb kihívások ( ) és civilkapcsolatainak dinamikus fejlesztése

Az ÁFSZ feladatai és lehetőségei az ÚMFT ( ) időszakában, az első két év (akciótervezés – AT , )  Az „Álláskereső +” hazai modelljének megteremtése (TÁMOP 1.3. és TIOP 3.2. Intézkedések)  Civil szervezetek akkreditációs rendszerének kialakítása (TÁMOP 2.6.) az OFÁ-val közösen  Az országos pályaorientációs rendszer megújítása (TÁMOP 2.2.) NSZFI-vel közösen

 Komplex munkaerőpiaci rehabilitációs programok és rendszerek kiépítése (TÁMOP 1.1.)  Távmunka, digitális esélyegyenlőség (TÁMOP 2.3.)  A regionális képző központok infrastruktúrájának fejlesztése (TIOP 3.1.) Az ÁFSZ feladatai és lehetőségei az ÚMFT ( ) időszakában, az első két év (akciótervezés - AT) (II.)

 „Lépj egyet előre!” program folytatása (TÁMOP 2.1.)  Szociális partnerek fejlesztési programja (TÁMOP 2.5.)  Munkavállalással kapcsolatos nyilvántartási rendszerek fejlesztése (TÁMOP 2.7.) OMMF bevonásával Az ÁFSZ feladatai és lehetőségei az ÚMFT ( ) időszakában, az első két év (akciótervezés - AT) (III.)

Értesüljön első kézből: !

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!