Hatékony OTC kommunikáció az interneten Előadó: Kocsis Gábor HáziPatika.com kft.
Internet penetráció, már nem is olyan büdös …? 23%? 39%? 34%? 19%? 19%? 48%? 46%? 61% 52%? 41%? 15-69 év közötti rendszeres internetezők aránya 2007 első félévében
Internet penetráció, már nem is olyan büdös …? 2,6 M heti rendszeres internetező!!
Internet penetráció, már nem is olyan büdös …?
Internet penetráció, már nem is olyan büdös …?
És, akkor mi van? Adott egy új kommunikációs csatorna, ami: nem oktrojáló (akkor és arra kattintok, ami engem érdekel) korlátlan terjedelmet biztosít Audio és video anyagok ráadásul interaktív módon alkalmazhatók elérhetőség térben is időben korlátlan Megjelenésének, olvasottságának száma jól mérhető És még sok minden, amire ma még nem is gondolunk
Online reklámköltés az USA-ban
Gyógyszeripari és egészségipari online költések (USA)
MOHI - MagyarOnlineHirdetésiIndex
Hol szólíthatjuk meg potenciális vásárlóinkat? Általános internetes portálon (Index.hu, origo) Tematikus portálon (velvet.hu, nso.hu) Általános egészségügyi site-on (HáziPatika.com) Betegségspecifikus oldalon (ekcéma.hu, reflux.hu) Cég weboldalán (gsk.hu, richter.hu) Brandsite segítségével (aquafresh.hu, tena.hu)
Megjelenési lehetőségek Banner Szponzoráció Közösségépítés Keresőmarketing
Esettanulmány 1. Koleszterin és vércukor-szint mérési program elemei: Landingpage (ismertető oldal és Bp, és országos keresés) Billboard banner Shaped pop-up banner Heti hírlevél Targetált hírlevél
Targetált hírlevél
Esettanulmány 2. Komplex kiemelt rovat szponzoráció Adott témát feldolgozó microsite támogatása a termék arculati elemeinek teljes integrációjával Minden része és oldala követi a termék arculatát – áthatja az oldalakat a termék, de nem arról szól a rovat A téma a fontos, az vonzza a valódi és szegmentált közönséget Hosszú-távú megjelenés Landing page ahol magáról a termékről olvashat a potenciális vevő
Rovat szponzoráció egyszerűbben Gyakoribb, gyorsabban kivitelezhető Rövidebb távra is használható Háttérszín és/vagy banner felületek felhasználása Nivea – babázó szakértői fóruma Gravida – 9hónap (babaszoba.hu) fejléc szponzorációja
Rovat szponzoráció – nemzetközi példák Philips PromiseActiv all
Közösség(építés) fórumok Blogok Ma még itthon limitáltan használható
Keresőmarketing szerepe növekszik (SEO) Jó helyezésünk legyen az oldalunknak a keresőkben Google – hol a vitamin? Érdekes megoldás a keresővel
Mitől lesz jó egy online kampány Átgondolt stratégia mentén kerül kialakításra Szinkronban van más csatornákon futó megjelenésekkel Igényes kivitelezés Kreatív, hatékony ötletek Korrekt briefek, időt rá kell szánni
Kocsis Gábor gabor.kocsis@hazipatika.com