„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 2 Egy virágzó program kezdete… 2005-ben a hivatalosan szervezett méhnyakszűrésre behívottak megjelenési aránya 4.2 százalék volt Évente átlagosan 500 nő halt meg méhnyakrákban PEDIG A méhnyakrák háromévente egyszeri vizsgálattal kiszűrhető Az idejében felfedezett méhnyakrák a legjobb hatékonysággal gyógyítható onkológiai megbetegedés
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 3 Méhnyakrák átszűrtség és halálozás Szűrésen résztvevők aránya Méhnyakrák áldozatainak száma
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 4 A program céljai Egy népegészségügyi probléma újszerű megközelítése A szűrésen résztvevők számának jelentős növelése Azok megszólítása, akik korábban csak ritkán, vagy még egyáltalán nem vettek részt méhnyakszűrésen A szűréssel és a betegséggel kapcsolatos tévhitek, félelmek eloszlatása A nőgyógyász szakma bevonása és ösztönzése a szűrésre
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 5 Miben más, mint az eddigiek? A profitorientált vállalatokra jellemző kommunikációs program alkalmazása a nonprofit szektorban Integrált kampány alkalmazása Célcsoport specifikus kommunikáció Hiteles és széleskörűen ismert támogató hírességek bevonása
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 6 Miben más, mint az eddigiek? A Lilly Hungária Kft és az Országos Tisztiorvosi Hivatal együttműködéseként jött létre A Lilly támogatásával valósult meg A vállalat olyan területet támogatott, amelyen nincs és nem is lesz gyógyszere Nem csupán szponzoráció, hanem szoros együttműködés és közös gondolkodás a programok alatt
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 7 A program alapötlete Aki megjelenik az államival finanszírozott méhnyakszűrésen és visszaküldi a szűrést végző orvos által lebélyegzett nyereményszelvényt nyereményjátékon vesz részt
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 8 Liliomszirmok TV,- rádió szpotok, sajtó hirdetések Online jelenlét Public Relations Nyereményjáték Támogató hírességek
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 9 Liliomszirmok - online Online:
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 10 ATL jelenlét
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 11 ATL jelenlét Regionális lapokban, rádiókban, televíziókban Női lapok Életmód és fitness magazinok Hölgyeknek szóló magazinműsorok Új médium: öltözőkabin kampány, női ruhaboltok öltözőiben
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 12 Public Relations Regionális fókuszú PR kommunikáció Sajtótájékoztató és kerekasztal-beszélgetés sorozat a médiának valamennyi megyeszékhelyen Média és térség specifikus sajtóközlemények kiadása Interjú szervezés a helyi szakértőkkel Sikersztorik, gyógyulások történetei térség specifikusan Állandó információ áramoltatás: tájékoztatás a program indulásáról, a program folyamatáról, majd lezárásként a program eredményeiről) Látványos programindító és a kulcsüzenetet kifejező budapesti médiaesemény: Liliomhullás
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 13 Liliomhullás
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 14 Támogató „hírességek csarnoka”
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 15 A program „virágai” Átszűrtségi arány változása Mindössze 2 év alatt 84-el csökkent a méhnyakrák-halálozás Magyarországon A résztvevők 34%-a korábban semmilyen szűrésen nem volt! A méhnyakszűrés fontossága közel 2000 alkalommal jelent meg a hazai médiában
Company Confidential Copyright © 2003 Eli Lilly and Company Limited 16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!