Budapest, 2011. február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A korai fejlesztés fontossága a Ritka Betegségek esetén – A betegszervezetek szerepe - RIROSZ. Pogány Gábor Ph.D. Ritka és Veleszületett.
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A MAGYAR ÜVEGIPARI SZÖVETSÉG PROGRAMTERVE
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (1) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Eredmények II. • kreatív foglalkozás: 10 alkalom, 63 fő résztvevő • Police Klub: 11 alkalom, 95 fő • önismereti foglalkozások: 4 alkalom, 39 fő • partneri.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
A Kommunikációs és Közkapcsolati Főosztály tevékenysége ***** Tiszteletbeli konzuli konferencia 2008.
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
„SEGÍTSÉG – A DOHÁNYFÜSTMENTES ÉLETÉRT” – az Európai Bizottság új kezdeményezése Dr. Szilágyi Tibor, MD, MPhilPH május 31.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Aktív idősödés és nemzedékek közötti szolidaritás európai éve Magyarország Nemzeti Programja (tervezet) Február 22.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Beszámoló a Kistérségi Koordinációs Hálózat munkájáról, feladatairól.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Civil érdekérvényesítés az Európai Unióban © Dr. Kégler Ádám, 2009 Minden jog fenntartva!
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
A MAGYAR ÜVEGIPARI SZÖVETSÉG PROGRAMTERVE 2008/2009 Magyar Üvegipari Szövetség Közgyűlés 2008.Május 13. Holiday-Inn Budaőrs Hotel.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
2081 Piliscsaba, Wesselényi Miklós u. 10.
Előadás másolata:

Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos Konferencia

A probléma… Ritka betegségek –1/2000 kisebb előfordulás –több mint féle betegség –azaz kevés miközben sok (EU lakosság 6-8%) Magányos harcosok klubja –Felismerés nehézsége, kezelési korlátok –Esetlegesség = Egyedi sorsok, egyedi küzdelmek –„betegszervezetek” (one man show)

A probléma… Orphan diseaes, orphan drugs –Tudatos program a felismerésre –Adminisztratív támogatás gyógyszereknek –Nemzetközi betegszervezet A minta tehát adott, de –„Belső” kommunikációs kihívások –Public affairs kihívások –PR kihívások

A megoldás forrásai… RIROSZ (Ritka és Veleszületett Rendellenességgel élők Országos Szövetsége) –megalakulás 2006 szervezetek szövetsége nincs toborzás, csak csatlakozók –taglétszám 37 (2009-ben 17) –saját honlap –érdekképviselet –ellátásszervezés –nemzetközi kapcsolatok

A célokról Érdekképviselet –Összegyűjteni az igényeket – belső kommunikáció Egyedi problémák megjelenítése – pr + pa –Megfogalmazni és megfelelően „tálalni” a gondokat – külső kommunikáció –Szakmai támogatás szervezése – szakmai kommunikáció –Artikulálni, kommunikációs hangsúlyt generálni – médiakommunikáció –Állandó döntéshozói kapcsolatok – public affairs –Döntéshozói nyomásgyakorlás – lobbi Nemzetközi kapcsolatok – nemzetközi kommunikáció Ellátásszervezés –Állandó szakértői kapcsolatok – szakmai „fórumok” szervezése –Döntéshozói kapcsolatok – public affairs munka

A kommunikáció lépései Ritka betegségek világnapja –Eseményszervezés 2008-tól –Kerekasztal + saját programok –Szakmai nap –Védnökök, fővédnökök Miniszteri konzultáció Levél és kampány Önálló honlap indítása Ismert személyiségek támogatása Médiamunka Részvétel a Ritka Betegségek Referencia Központjairól rendezett konferencián

A kommunikáció lépései Ritka betegségek világnapja 2.0 –Eseményszervezés 2008-tól Kerekasztal + saját programok Szakmai nap Védnökök, fővédnökök –„tudományos módszeresség” –Bemutatkozás szervezeteknek standokkal –„Ritka Szépségek Gyűjteménye” a ritka betegségekkel élők részére meghirdetett művészeti pályázatra beérkezett alkotásokból rendezett kiállítás –Látványos médiaesemény a Hősök terén

A kommunikáció lépései Nemzetközi, EU-s ajánlások irányelvek „felhasználása” –EURODIS A ritka betegségekre vonatkozó európai stratégiai ajánlást elfogadta az EU Egészségügyi Minisztereinek Tanácsa (2009. június 10.) Megszületett hazánk első Akcióterve a Ritka Betegségek Ellátása terén 2010-re” (2009. november 16.) –EUROPLAN konferencia Szervezőbizottság: kötelező döntéshozói delegáció + ipari oldal EUROPLAN program során kidolgozott konkrét ajánlások és indikátorok eszközt fognak kínálni a tagállamok számára a saját tervük és stratégiájuk kidolgozásához Szakmai konszenzus kialakítása

Az eredmények Ritka Betegséggel Élők Világnapja: –2011. február 26-án, szombaton immár 4-ik alkalommal kerül megszervezésre október 17-e: Eurordis Konferencia –150 résztvevő, stakeholder csoportok (NEFMI, ÁNTSZ, EMKI, ESKI, gyógyszergyártói oldal stb.) részvétele magas számban A kezdeti taglétszám (14 tagszervezet) közel háromszorosára nőtt Februárban elkészült a ritka betegségekre vonatkozó EUROTERV program hazai ország-jelentése az Európai Unió számára

Eredmények „A Ritka Betegségek Világnapja 2011” hazai rendezvényét, hazánk Európai Uniós Soros Elnökségének alkalmából, három érintett minisztérium támogatásával (Külügy M., NEFMI és KIM), az Európai Unió informális központi eseményeként rendezzük meg.

A tapasztalatok Nem pr kampány… Nem pa kampány… Nem lobbi feladat… Integrált megközelítés! + Egymást kölcsönösen segítő eszközök! Rendezvények kihasználása a lobbimunkában –szervezőbizottsági részvétel Tudományos konszenzus a döntéshozók felé –Állandó kapcsolaton keresztül érdekképviselet Nemzetközi kapcsoltok kihasználása –Döntéshozói „visszajelzések” generálása

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/