GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr. Lantos Zoltán Marketing, public relations és reklám az egészségügyben X. Országos Konferencia Hotel Platánus február
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform céljai Az orvosi gondolkodás A reform észlelése Hol tartunk? Kiszámíthatatlanság A fogyasztó megjelenése Pozitívumok
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform céljai
4 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Átalakuló egészségügy Páciens végső felhasználóként a fogyasztó Egészségügyi szolgáltatások közvetlen versenye Haszon termelése a fogyasztó számára Teljesítmény-menedzsment Mérhetőség Összehasonlíthatóság Érték pénzben kifejezve
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az orvosi gondolkodás
6 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A terápiás folyamat – egészségügyi értéklánc Porter nyomán (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)
7 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápiás gondolkodás Alapvetően folyamat centrikus Elsősorban a személyes élményekre épül Beteg- és terápiamenedzsment központú Projektként tekint a gyógyítási folyamatra Illeszkedik a Porter-féle egészségügyi értéklánc modellhez
8 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Igények a kezeléssel szemben Szakmai Normatív –A vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt Komparatív –A diabéteszes hipertóniások vérnyomása ennél alacsonyabban, 130/80 Hgmm alatt legyen Beteg Észlelt –Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek Kifejezett –„Beszélgessenek velem”
9 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Szakirodalmi gondolkodásTerápiás gondolkodás Jellemző orvosi kommunikációJellemző terápiás döntés Professzionális felület Tapasztalat és érzelem alapú viselkedés Adatok Értékek Tények Bizonyítékok Eredmények Célok Érzések Hajtóerők Szokásos Percepciók Érzetek
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform észlelése
11 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21.
12 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Reform = Háborús helyzet Tűzvonal Mint a katonaságnál Bizonyos parancsokat nem érdemes megszegni
13 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Elveszve Fenyegetettség érzés Bizonytalanság Szorongás Kilátástalanság Nincsenek kapaszkodók Depresszió
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Hol tartunk?
15 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Tipikus rossz szervezet Tűzoltás folyik Senki nem tudja, mi a stratégia Nem látjuk, hova megyünk Óriási adminisztráció Eredményt senki nem nézi Egyéni és intézményesített „csalók” Mindenki a hátát védi, követi az utasításokat
16 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápia vs. rendszer Nem lehet, de meg kell felelni Ügyeskedés A pénzügyi keretek szétszabdalják a kezelési folyamatot Sok esetben megszakad a kezelési folyamat Nagy lelkierő kell a szakmai döntés vállalásához Végeredményben a beteg jár rosszul
17 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Orvos-beteg kapcsolat Nincs idő a betegre Vizitdíj Az orvos vámot szed Zavartság Kommercializálódás Kommunikációs képzettség hiánya Konfrontálódás kezelésének nehézségei
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Kiszámíthatatlanság
19 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápiás döntés „Hol én járok rosszul, hol a beteg” Két szélsőség közötti teljes skála Esetleges döntések Egyik nap így, a másik nap úgy Az aznapi egyéni lelkierő határozza meg Még kevésbé érdekli a gyógyszer az orvosokat Csak a személyes előny számít
20 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Jelentős területi és intézményi különbségek Szabályozók, költségkorlátok figyelembe vétele Mit helyez előtérbe a teljes gyógyítási értékláncból Megteremtett értékben Betegutakban A kórházi szolgáltatások költségvezéreltek „Fapados” kórházi ellátás megjelenése
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Megjelent a fogyasztó
22 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A beteg fogyasztó szeretne lenni „Irreális” igények Megfogalmazott követelések Figyelem, törődés, időkeretek Hiányos szolgáltatás-menedzsment erőforrások allokációja pénzügyi menedzsment humán erőforrás kezelése szakmai elvárások megvalósítása
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Van pozitívum is
24 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Pozitívum Biztosítotti jogviszony tisztázása Kötelező ügyelet utáni pihenő
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Szükséges a változás menedzselése