GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Mi a marketing?.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Analógiák Egészségügyi vezetői konferencia Előadó: Bari András cégvezető.
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Szociális munka az onkológiában
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Az egészségügyi ellátás teljesítménye
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egyéni döntések a szervezetben
A hypertonia kezelése végállapotú veseelégtelenségben és
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Felnőttképzés jelentőssége az egészségügyi szakdolgozóknál.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
IgenNem Kattints egyenként sorban a számokra 1-től 24-ig.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Sponsorare necesse est
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Mindig az a drága, ami többe kerül? Kis Zoltán Balassa János Kórház.
Teljes minőségbiztosítás a gyakorlati kemoterápiában
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
„Dolgos Dani dolgozik”
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
EAAD Szolnokon Dr. Bagi Mária.
2. Döntéselméleti irányzatok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Ahogy a szakfőorvos látja
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Egészségesebb egészségügyért.
Vállalkozásmenedzsment I.
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
Közösségi egészségügyi szolgáltatások jólléti szerepe Egy hazai kísérlet tapasztalatai Marketingtudományi Évkönyv koreferátum Marketingtudományi Disputa.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr. Lantos Zoltán Marketing, public relations és reklám az egészségügyben X. Országos Konferencia Hotel Platánus február

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform céljai Az orvosi gondolkodás A reform észlelése Hol tartunk? Kiszámíthatatlanság A fogyasztó megjelenése Pozitívumok

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform céljai

4 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Átalakuló egészségügy Páciens végső felhasználóként a fogyasztó Egészségügyi szolgáltatások közvetlen versenye Haszon termelése a fogyasztó számára Teljesítmény-menedzsment Mérhetőség Összehasonlíthatóság Érték pénzben kifejezve

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az orvosi gondolkodás

6 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A terápiás folyamat – egészségügyi értéklánc Porter nyomán (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)

7 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápiás gondolkodás Alapvetően folyamat centrikus Elsősorban a személyes élményekre épül Beteg- és terápiamenedzsment központú Projektként tekint a gyógyítási folyamatra Illeszkedik a Porter-féle egészségügyi értéklánc modellhez

8 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Igények a kezeléssel szemben Szakmai Normatív –A vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt Komparatív –A diabéteszes hipertóniások vérnyomása ennél alacsonyabban, 130/80 Hgmm alatt legyen Beteg Észlelt –Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek Kifejezett –„Beszélgessenek velem”

9 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Szakirodalmi gondolkodásTerápiás gondolkodás Jellemző orvosi kommunikációJellemző terápiás döntés Professzionális felület Tapasztalat és érzelem alapú viselkedés Adatok Értékek Tények Bizonyítékok Eredmények Célok Érzések Hajtóerők Szokásos Percepciók Érzetek

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A reform észlelése

11 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21.

12 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Reform = Háborús helyzet Tűzvonal Mint a katonaságnál Bizonyos parancsokat nem érdemes megszegni

13 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Elveszve Fenyegetettség érzés Bizonytalanság Szorongás Kilátástalanság Nincsenek kapaszkodók Depresszió

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Hol tartunk?

15 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Tipikus rossz szervezet Tűzoltás folyik Senki nem tudja, mi a stratégia Nem látjuk, hova megyünk Óriási adminisztráció Eredményt senki nem nézi Egyéni és intézményesített „csalók” Mindenki a hátát védi, követi az utasításokat

16 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápia vs. rendszer Nem lehet, de meg kell felelni Ügyeskedés A pénzügyi keretek szétszabdalják a kezelési folyamatot Sok esetben megszakad a kezelési folyamat Nagy lelkierő kell a szakmai döntés vállalásához Végeredményben a beteg jár rosszul

17 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Orvos-beteg kapcsolat Nincs idő a betegre Vizitdíj Az orvos vámot szed Zavartság Kommercializálódás Kommunikációs képzettség hiánya Konfrontálódás kezelésének nehézségei

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Kiszámíthatatlanság

19 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Terápiás döntés „Hol én járok rosszul, hol a beteg” Két szélsőség közötti teljes skála Esetleges döntések Egyik nap így, a másik nap úgy Az aznapi egyéni lelkierő határozza meg Még kevésbé érdekli a gyógyszer az orvosokat Csak a személyes előny számít

20 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Jelentős területi és intézményi különbségek Szabályozók, költségkorlátok figyelembe vétele Mit helyez előtérbe a teljes gyógyítási értékláncból Megteremtett értékben Betegutakban A kórházi szolgáltatások költségvezéreltek „Fapados” kórházi ellátás megjelenése

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Megjelent a fogyasztó

22 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. A beteg fogyasztó szeretne lenni „Irreális” igények Megfogalmazott követelések Figyelem, törődés, időkeretek Hiányos szolgáltatás-menedzsment erőforrások allokációja pénzügyi menedzsment humán erőforrás kezelése szakmai elvárások megvalósítása

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Van pozitívum is

24 GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Pozitívum Biztosítotti jogviszony tisztázása Kötelező ügyelet utáni pihenő

GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Szükséges a változás menedzselése