Budapest, 2005. február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Didaktika a gyógyításban
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Public Affairs – Issues management
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Árpolitika a turizmusban
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Egészségpolitika.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Társadalmi szerepvállalás
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
A marketingkommunikáció
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Bauer András - Berács József:
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Online értékesítési modellek
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Az OGYEI kiemelt programjai
Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Leletrendező, betegtámogató applikáció Szász Levente – Laborom
Valódi gyógyulás virtuális térben? Információs technológiák és lelki egészség Purebl György Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
GYÓGYSZERÉSZ-BETEG KAPCSOLAT avagy „mely eszközöket használjuk betegeinkkel való kapcsolat erősítéséhez és hogyan csináljuk?” Nagy Károly Budapest
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
CONFIDENTIAL AND PROPRIETARY INFORMATION OF BURGER KING CORPORATION 1 BURGER KING – Az ajánlatok zsonglőre, a szegmentáció szakértője. (prezentáció a KREATÍV.
Beszerzések hatékonyság növelése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Tartalomszolgáltatás compliance programokban
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Előadás másolata:

Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII. Országos Konferencia

Egy költői kérdés… Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót? IGEN! (legalábbis szeretnék…) Az ok nagyon egyszerű: Forgalomnövelés legegyszerűbb módja Vásárlás – újravásárlás kör (Ogilvy) Vásárlási „gap”

A kapcsolat architektúrája A vásárlási kör CRM alapú megközelítése 4. fázis: Vásárló megtartása (figyel - válaszol - figyel) 1. fázis: passzív érdeklődés 2. fázis: aktív vásárlás Vásárlás Újravásárlás 3. fázis: A vásárlói adatbázis fejlesztése 5. fázis: Újragondol újra vásárol (bezárul a kör) A márka A termék

Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… A kommunikációs környezet Speciális termék: a gyógyulást, az egészséget vagy a reményt adjuk el Erősen versengő piac, hasonló termékek Szigorú szabályozás, az azonosítás korlátozása Orvos beteg kapcsolat –Beteg kéri, orvos adja –Orvos javasolja, beteg elfogadja Financiális szempontok –Támogatói (állami) –Vevői

Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… Termék + „valami” Egyedi alkalmasság Egyedi tulajdonság Árelőny Márka (image) –Corporate –Termék Információ!!!!

Megkülönböztetés, azonosítás Egyedi alkalmasság –Ha ez válik be a betegnek akkor ezt fogja használni Hipertónia, diabétesz, mentális betegségek –Megoldás egy még megoldatlan problémára GHIST, CML Egyedi tulajdonság (innováció) –Inzulin analógok –Onkológia Árelőny –Diagnosztikai készülékek –OTC –Támogatás

Márka & image Cég, vállalat image –Sokáig tart felépíteni, de könnyű lerombolni –Multinacionális vs. Hazai gyártók –Transzferálása a termékre Béres termékportfólió Termék image –Kiirthatatlan termékek Aszpirin –Gondozást igényel! Pl.: változtatásoknál Brandernyő –Egy gyártó hasonló terápiás területen alkalmazott készítményei Hazai szabályozási anomália

Termék + információ Az egészségügyi termékhez mindig jár információ –Törzskönyv, betegtájékoztató, műszaki leírás Termékhez tartozó információ önmagában is érték –adatkizárólagosság –betegtájékoztató OGYI elfogadás Azonban ez kevés: többletinformáció Az információ „alkalmazásának” fokozatai –Egyirányú, kétirányú, interaktív Menjünk fel a lépcsőn! –Emlékezzünk: „figyel-válaszol-figyel”

Hozzáadott információ Információ szórás (egyirányú) Betegtájékoztató anyagok –Nagy meddőszórás –Általános piacnövelő hatás –Népegészségügyi szempontból elengedhetetlen Valódi kommunikáció (kétirányú) Visszacsatolás –Beérkező információk!!! további munkához, hatékonyságnövelő Vásárlói igények megismerése Vállalati image növelése (CI)

Hozzáadott információ Interaktív kommunikáció (kétirányú és folyamatos) Komplex szolgáltatás programok –Termék és hozzátartozó szolgáltatás együttes nyújtása –Betegek loyalitása erősödik –Jobb terápiás eredmények Javuló betegegyüttműködés (complience) –Nem promóció vagy „üveggyöngy osztás” –Jellemzően hosszabb idejű terápiáknál Cukorbetegség, hipertónia –Jellemzően komplex terápiát igénylő betegségeknél Mentális betegségek

A (házi)orvosok véleménye Szívesebben rendel-e betegének olyan készítményt, amelyhez a gyártó betegtájékoztató anyagokkal segíti a munkáját? medimedia

Összefoglalás Vásárlás, újravásárlás kör –Olcsó, hatékony A Termék önmagában nem elég –Kommunikációs környezet Termék + „valami” –Alkalmasság –Tulajdonság –Ár –Márka –Információ Hozzáadott információ –Egyirányú, kétirányú, interaktív

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/