Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII. Országos Konferencia
Egy költői kérdés… Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót? IGEN! (legalábbis szeretnék…) Az ok nagyon egyszerű: Forgalomnövelés legegyszerűbb módja Vásárlás – újravásárlás kör (Ogilvy) Vásárlási „gap”
A kapcsolat architektúrája A vásárlási kör CRM alapú megközelítése 4. fázis: Vásárló megtartása (figyel - válaszol - figyel) 1. fázis: passzív érdeklődés 2. fázis: aktív vásárlás Vásárlás Újravásárlás 3. fázis: A vásárlói adatbázis fejlesztése 5. fázis: Újragondol újra vásárol (bezárul a kör) A márka A termék
Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… A kommunikációs környezet Speciális termék: a gyógyulást, az egészséget vagy a reményt adjuk el Erősen versengő piac, hasonló termékek Szigorú szabályozás, az azonosítás korlátozása Orvos beteg kapcsolat –Beteg kéri, orvos adja –Orvos javasolja, beteg elfogadja Financiális szempontok –Támogatói (állami) –Vevői
Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… Termék + „valami” Egyedi alkalmasság Egyedi tulajdonság Árelőny Márka (image) –Corporate –Termék Információ!!!!
Megkülönböztetés, azonosítás Egyedi alkalmasság –Ha ez válik be a betegnek akkor ezt fogja használni Hipertónia, diabétesz, mentális betegségek –Megoldás egy még megoldatlan problémára GHIST, CML Egyedi tulajdonság (innováció) –Inzulin analógok –Onkológia Árelőny –Diagnosztikai készülékek –OTC –Támogatás
Márka & image Cég, vállalat image –Sokáig tart felépíteni, de könnyű lerombolni –Multinacionális vs. Hazai gyártók –Transzferálása a termékre Béres termékportfólió Termék image –Kiirthatatlan termékek Aszpirin –Gondozást igényel! Pl.: változtatásoknál Brandernyő –Egy gyártó hasonló terápiás területen alkalmazott készítményei Hazai szabályozási anomália
Termék + információ Az egészségügyi termékhez mindig jár információ –Törzskönyv, betegtájékoztató, műszaki leírás Termékhez tartozó információ önmagában is érték –adatkizárólagosság –betegtájékoztató OGYI elfogadás Azonban ez kevés: többletinformáció Az információ „alkalmazásának” fokozatai –Egyirányú, kétirányú, interaktív Menjünk fel a lépcsőn! –Emlékezzünk: „figyel-válaszol-figyel”
Hozzáadott információ Információ szórás (egyirányú) Betegtájékoztató anyagok –Nagy meddőszórás –Általános piacnövelő hatás –Népegészségügyi szempontból elengedhetetlen Valódi kommunikáció (kétirányú) Visszacsatolás –Beérkező információk!!! további munkához, hatékonyságnövelő Vásárlói igények megismerése Vállalati image növelése (CI)
Hozzáadott információ Interaktív kommunikáció (kétirányú és folyamatos) Komplex szolgáltatás programok –Termék és hozzátartozó szolgáltatás együttes nyújtása –Betegek loyalitása erősödik –Jobb terápiás eredmények Javuló betegegyüttműködés (complience) –Nem promóció vagy „üveggyöngy osztás” –Jellemzően hosszabb idejű terápiáknál Cukorbetegség, hipertónia –Jellemzően komplex terápiát igénylő betegségeknél Mentális betegségek
A (házi)orvosok véleménye Szívesebben rendel-e betegének olyan készítményt, amelyhez a gyártó betegtájékoztató anyagokkal segíti a munkáját? medimedia
Összefoglalás Vásárlás, újravásárlás kör –Olcsó, hatékony A Termék önmagában nem elég –Kommunikációs környezet Termék + „valami” –Alkalmasság –Tulajdonság –Ár –Márka –Információ Hozzáadott információ –Egyirányú, kétirányú, interaktív
Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/