EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Advertisements

A felzárkózás keretei Bauer Tamás. Konvergencia? Felzárkózás? •A konvergenciaprogram felzárkózási program •Leszakadás vagy felzárkózás? A helyes pályára.
EGÉSZSÉGÜGY AZ „ÉDENTŐL KELETRE” AZ EGÉSZSÉGÜGY ÁTALAKÍTÁSÁNAK MENETÉRŐL ÉS ÜTEMTERVÉRŐL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, JANUÁR 17. ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Dr. Kincses Gyula szept. 1/16 A Nemzeti Rákellenes Program összefoglalása Dr. Kincses Gyula.
15. Egészség-Gazdaságtani Szimpózium Dr. Szócska Miklós Egészségügyért felelős államtitkár EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Az egészségügyi rendszer Az egészségügy "piac" sajátosságai
A neo-weberiánus állam vonzásában Stumpf István Századvég Alapítvány, Elnök MKT 46. Közgazdász-vándorgyűlés Eger június
MI LESZ A GYERMEKGYÓGYÁSZOKKAL? Tervek és lehetőségek egy exminiszter kórházigazgató szemszögéből Győr 2008.május 9.
Az államháztartás Vázlat - nem elégséges tananyag!
Egészségpolitika.
Mennyiben egyformák, miben különböznek a pályázatok? dr. Rácz Jenő Budapest december 7.
Az egészségügy ma és a távlatok
Hogy állunk a konvergencia folyamatban? Hamecz István ügyvezető igazgató.
Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Egészségügyi Infrastruktúra Bevezető gondolatok „
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
A fiskális és monetáris politika követelményei a fenntartható növekedésben Járai Zsigmond közgazdász véleménye.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
ELVÁRÁSOK-LÁTSZAT-VALÓSÁG dr. Rácz Jenő BALATONFÜRED 2010.AUGUSZTUS 25.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A közfeladatok ellátásának nehézségeiről. Társadalmi célok üzleti módszerek.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
A hippokratészi eskü értelmezése
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
AZ ELMÚLT ÉVEK EREDMÉNYEIRŐL dr. Rácz Jenő Budapest szeptember 2. ÖEN EGÉSZSÉGÜGY 5 DIMENZIÓBAN.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Civil Európa – civilek Európában
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Hibák és tévedések a forrásteremtésben A szűkösség anatómiája A Magyar Kórházszövetség XVII. Kongresszusa Debrecen Dr. Szepesi András.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Merre tovább…? Dr. Horváth Ágnes államtitkár november 15.
Családtámogató ellátások
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Dr. Stubnya Gusztáv. Egészségpolitika Az egészségpolitika azon szabályok és szervezett cselekedetek összessége, amelyek az egészség (gyógyításon kívüli)
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
LEADER, Identitás, Sport
Megbecsülés az idős embereknek
AZ ELHATÁROZÁSTÓL A CÉGBÍRÓSÁGI BEJEGYZÉSIG
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Vállalati Pénzügyek 1. előadás
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
KELL-E ÉS LEHET-E KÓRHÁZI STRUKTÚRÁT VÁLTANI 2018-BAN MAGYARORSZÁGON?
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.

KIINDULÁS n A MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY SZEGÉNY ÉS IGAZSÁGTALAN n 1 5OO Mrd Ft HIÁNYZIK A RENDSZERBŐL n EQUITY

MIÉRT ALAKULT EZ KI? n SZOCIALIZMUS: AZ EÜ. KÉNYSZERŰ PÚP A TERMELŐ SZFÉRA HÁTÁN n RENDSZERVÁLTÁS UTÁN: AZ EÜ. OLYAN NAGY ELLÁTÓ RENDSZER, AHONNAN PÉNZT LEHET ELVONNI n KÉSŐBB A GAZD. FEJLŐDÉS A VÁLTOZÁST LEHETŐVÉ TESZI, DE NINCS POLITIKAI AKARAT

MIÉRT KELL EZEN VÁLTOZTATNI? n A LAKOSSÁG EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTÁT JAVITANI KELL n BETEG TÁRSADALOM ELVISELHETETLEN GAZDASÁGI TEHER n A GAZDASÁGNAK EGÉSZSÉGES MUNKAVÁLLALÓ KELL n AZ EGÉSZSÉGÜGY GAZDASÁGI HÚZÓ ÁGAZAT LEHET

MIÉRT LEHET HÚZÓ ÁGAZAT AZ EÜ.? EÜ., MINT EGÉSZSÉGIPAR n GYÓGYSZERIPAR n GYÓGYSEGÉDESZK. n ÉPITŐIPAR n MÜSZERGYÁRTÁS n ÉLELMISZERIPAR n TEXTILIPAR n PAPIRGYÁRTÁS n VEGYIPAR n SZÁLLLITÁS n LOGISZTIKA

MIÉRT LEHET HÚZÓ ÁGAZAT AZ EÜ.? EÜ., MINT EGÉSZSÉGIPAR n AZ EÜ., MINT EXPORTCIKK n EGÉSZSÉGTURIZMUS n BEFEKTETŐI TŐKE VONZÁSA n KÜLFÖLDI BETEGEK ELLÁTÁSA (UNIOS ORSZÁGOK ÉS A K-EU. ORSZÁGOK)

A VÁLTOZÁS ÉS A REFORMOK n A VÁLTOZÁS SZÜKSÉGES AZÉRT IS, MERT MINDEN SZEREPLÖ ELÉGEDETLEN n A VÁLTOZÁS NEM HALASZTHATÓ n MI JELLEMEZTE A KORÁBBI REFORMOKAT?

A VÁLTOZÁS ALAPELVEI n AZ EGÉSZSÉGÜGY PRIORITÁS n A FELADAT INTERSZEKTORIÁLIS n KONTINUITÁS n HOSSZÚ TÁVÚ TERVEZÉS n TRADICIONÁLIS ÉRTÉKEK MEGŐRZÉSE

AZ EGÉSZSÉGÜGY TRADICIONÁLIS ÉRTÉKEI n AZ EMBERI ÉLET VÉDELME n AZ EMBERI ÉLET MÉLTÓSÁGA n MÉLTÁNYOSSÁG n FINANSZIROZ- HATÓSÁG n HATÉKONYSÁG n AZ EGYÉNI DŐNTÉS SZABADSÁGA n A VÁLASZTÁS SZABADSÁGA n A POLITIKAI DÖNTÉSEK DEMOKRATIZMUSA n SZUBSZIDIARITÁS

AZ ÉRTÉKEK VERSENGÉSE n VÁLASZTÁS SZABADSÁGA KONTRA FINANSZIROZ- HATÓSÁG n MÉLTÁNYOSSÁG KONTRA HATÉKONYSÁG

A KORMÁNY EGÉSZSÉGÜGYI PROGRAMJA AZ EGÉSZSÉG ÉVTIZEDÉNEK PROGRAMJA n I. NÉPEGÉSZSÉGÜGYI PROGRAM n II. KONSZOLIDÁCIÓ ÉS REORGANIZÁCIÓ n III. FINANSZIROZÁSI REFORM

I.NÉPEGÉSZSÉGÜGYI PROGRAM n A KORÁBBI PROGRAM FOLYTATÁSA n AZ EGYÉN FELELŐSSÉGÉNEK HANGSÚLYOZÁSA n ÖSSZ TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS n A FORRÁSOK BIZTOSITÁSA n ÚJABB PROGRAMOKKAL VALÓ KIEGÉSZITÉS (IDŐSÜGY, MENTÁLIS BETEGSÉGEK) n KONTROLL ÉS VISSZACSATOLÁS

II.KONSZOLIDÁCIÓ ÉS REORGANIZÁCIÓ n ÁTLAGOS 5O%-OS BÉREMELÉS n KOMFORT PROGRAM n KÓRHÁZI ADÓSSÁG KÖNNYITÉS n MODELKISÉRLETEK FOLYTATÁSA n ÁPOLÓI HŰSÉGJUTALOM n DIAGNOSZTIKAI PROGRAM n MINIMUM FELTÉTELRENDSZER n REGIONÁLIS KAPACITÁS FEJLESZTÉS n EGYNAPOS ELLÁTÁS n SZUBSZIDIARITÁS

II.KONSZOLIDÁCIÓ ÉS REORGANIZÁCIÓ/2. n „INTÉZMÉNYI TÖRVÉNY” n „JOGÁLLÁSI TÖRVÉNY” n SZAKDOLGOZÓI KAMARA

III. FINANSZIROZÁSI REFORM n NEM AD HOC, HANEM KONCEPCIONÁLIS VÁLTOZTATÁSOK n NEM CSAK A KIADÁSI, HANEM A BEVÉTELI OLDAL REFORMJA IS n A PÉNZ KÖVESSE A BETEGET n A FINANSZIROZÁS FEDEZZE AZ ELLÁTÁS KÖLTSÉGEIT

III. FINANSZIROZÁSI REFORM/2. n ALAPELV VÁLTOZATLAN: n SZOLIDARITÁSI ELVEN MŰKÖDŐ, n A TÁRSADALOM EGÉSZÉRE KITERJEDŐ n BIZTOSÍTÁSI KOCKÁZATI KÖZÖSSÉG n DE CÉL A BIZTOSÍTÁSI ALAPCSOMAG MEGHATÁROZÁSA

III. FINANSZIROZÁSI REFORM/3. n A FORRÁSOLDAL NÖVELÉSE SZÜKSÉGES n ÉVENTE 0,5%-AL NÖVELNI A GDP-BŐL VALÓ RÉSZESEDÉT n 2002-BEN ÉS 2003-BAN A 150 MILLIÁRD Ft TÖBBLET BEKERÜLT A RENDSZERBE n A LAKOSSÁGI TERHEKET NÖVELNI NEM LEHET n EGYÉB FORRÁSOK BEVONÁSA

III. FINANSZIROZÁSI REFORM/4. n A FORRÁSALLOKÁCIÓ MEGVÁLTOZTATÁSA n A PÉNZ KÖVESSE A BETEGET n REGIONÁLIS SZEMLÉLET n A VALÓS IGÉNYEKHEZ IGAZODÓ ÉS AZ EQUITY ELVÉT FIGYELEMBE VEVŐ FEJLESZTÉSPOLITIKA n UNIOS FORRÁSOK BECSATLAKOZTATÁSA

III. FINANSZIROZÁSI REFORM/5. n A KIADÁSI OLDAL ELLENŐRZÖTT RACIONALIZÁLÁSA n A MEP-EK SZEREPÉNEK VISSZAÁLLÍTÁSA n A BÉREMELÉSEK BEÉPÍTÉSE A FINANSZÍROZÁSI RENDBE n ÚJ-RÉGI SZEMPONTOK A FINANSZÍROZÁSI RENDBEN

ÖSSZEGZÉS/1. n AZ EGÉSZSÉG NEM AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN KELETKEZIK, DE OTT MEGFELELŐ ELLÁTÁS HIÁNYÁBAN SOKKAL NAGYOBB MÉRTÉKBEN VESZHET EL n A JÓT NEM ELÉG AKARNI, AZT TENNI IS KELL. n A VÁLTOZÁSOKHOZ A KONCEPCIÓ ÉS A VÁLTOZTATNI TUDÁS MELLETT PÉNZ IS KELL

ÖSSZEGZÉS/2. n A VÁLTOZÁS ÉRDEKSÉRELMEKKEL JÁR n EZEKET KEZELNI KELL n KOMPROMISSZUMOKAT LEHET KÖTNI, DE KONSZENZUST ELÉRNI BIZTOSAN NEM LEHET n EGYETLEN ÉRDEK PRIORITÁST ÉLVEZ – EZ A BETEG ÉRDEKE

MOTTÓ n Az élet egy halálos betegség, melynek mortalitása 1oo%-os. Megfelelő palliativ terápiával ugyanakkor akár 1oo éves közel tünetmentes időszakok is elérhetőek. A terápiás protokoll kialakitásánál vegyük figyelembe, hogy mi is fertőzöttek vagyunk, azt egyszer rajtunk is kipróbálják