Budapest, 2004. február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Didaktika a gyógyításban
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
MARKETING.
Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
DPR kommunikáció alapelvei
ONKOLÓGIAI ÉBERSÉG Prof. Dr. Kásler Miklós Országos Onkológiai Intézet
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Marketingkommunikáció
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Reklám etika.
Etikai vétségek elemzése
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Vényköteles gyógyszerek expediálásakor végzendő betegoktatás
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A marketingkommunikáció
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Avagy mire is emlékezem…
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A tömegkommunikáció.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Az off-label gyógyszerhasználat és az orvosi felelősség
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Reklám etika.
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Előadás másolata:

Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia

A szabályozói környezet

A gazdasági reklámtevékenységről szóló évi LVIII. törvény 64/2003. (X. 31.) ESzCsM rendelet az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények reklámozásáról és ismertetéséről MAGYOSZ-IGY: A gyógyszer-kommunikáció etikai kódexe A szabályozói környezet

(3) Reklámnak minősül az egészségnevelési, illetve tudományos ismeretterjesztő célból a sajtótermékben, illetve szabadtéri vagy egyéb reklámhordozón közzétett tájékoztatás, ha az a gyógyszer nevét vagy a gyógyszert azonosító utalást (pl. nemzetközi szabadnév vagy a hatóanyag és a gyártó együttes megjelölése, illetve egyéb utalás) tartalmazza. (4) E rendelet rendelkezéseit nem kell alkalmazni: d) egészségre vagy betegségekre vonatkozó kijelentésekre, feltéve, hogy közvetett módon sem tartalmaz hivatkozást gyógyszerre. A szabályozói környezet

Célcsoport???

Az ideális „célcsoport” A megfelelő alapinformációkat ismeri – képes bonyolultabb üzenetek befogadására Érdeklődik a téma iránt – keresi az információkat, alaposan olvas Érintett a témában – kész befogadni az információkat Aktivizálható – hajlandó az új információknak megfelelő módon cselekedni

A valós „célcsoport” A megfelelő alapismereteknek híján van – nem képes bonyolult üzenetek feldolgozására Érdektelen – nem keres egészségügyi információkat, felületesen foglalkozik vele Vagy érintett vagy nem – talán befogadja az információkat Nehezen aktivizálható – az új információk nagyon lassan váltanak ki cselekvést

Kihez is beszélek?! = Más megközelítés Más nyelvhasználat Más csatornák

Célcsoport szegmentáció Kik azok? Fizikai paraméterek (ha vannak) –Kor, nem, földrajzi, településszerkezeti megoszlás Médiafogyasztási szokások (ha meghatározható) Előzetes tapasztalatok (szekunder kutatás!) Mit tudnak? Primer kutatás –fókuszcsoport Médiaanalízis Előzetes tapasztalatok (szekunder kutatás!)

Hallott-e már a csontritkulásról? HOPP felmérés

Mielőtt kiderült, hogy csontritkulása van, tisztában volt-e a rizikótényezőkkel? HOPP felmérés

Beszélt-e valaha orvosával a csontritkulásról? HOPP felmérés

Miért kezdeményezték a vizsgálatot?

A kommunikáció csatornái

A lehetőségek Közvetlen elérés –Rendezvények, fórumok –Field marketing (nem jellemző) Direkt kommunikáció –DM eszközök –Telemarketing eszközök –Betegtájékoztató anyagok Tömegkommunikáció (média) –Reklám –Speciális (célzott) médiumok –Pr-eszközök

Médiaszegmentáció Országos hírműsorok –hírügynökségek –országos napilapok –országos televíziós híradók, hírműsorok –országos rádiók hírműsorai országos napilapok ill. azok tematikus rovatai, mellékletei tematikus televízió- és rádióműsorok patikai, rendelői és védőnői hálózatban megjelenő lapok helyi és regionális média –nyomtatott –elektronikus

Médiaszegmentáció egészséges életmód magazinok bulvár média női, életstílus és családi magazinok országos televízió csatornák reggeli műsorai online média és közönsége – női és életmód portálok, lapok – általános egészségügyi témájú online orgánumok – általános hírportálok tematikus (egészségügy, technikai) rovatai orvosi szakmédia (nyomtatott és online) –általános orvosi média –orvosi portálok

Tájékoztatás vagy befolyásolás?

A betegtájékoztatás A kiválasztott kórral kapcsolatos információk átadása –Betegség és tünetek bemutatása, általános megoldási javaslatok, –Maximum: „van rá gyógyszer” –„Társadalmi cél”, támogatás –Egyértelmű statisztikai, orvosi indok A lehetséges betegség –Jellemzően sokakat érint (népbetegség > 5% érintett) –Prevencióval megelőzhető (általában) Hatások –Figyelemfelhívás –Tájékozottság javulása –Piacnövekedés

A betegorientálás A kórral és kezelésével kapcsolatos információk átadása –Betegség, tünetek, és kezelési lehetőségek bemutatása, kezeléssel kapcsolatos megoldási javaslatok, –„van rá konkrét megoldás, ami…” –Üzleti cél és támogatás –Indirekt kommunikáció, orvosi indok (third party endorsement) A lehetséges betegség –Jellemzően körülhatárolt célcsoportot érint –Elfogadott (indokolt) a gyógyszeres kezelés (bizonyos esetekben) Hatások –Figyelem ráirányítása egyes részterületekre –Torzuló tájékozottság –Piacszegmentáció változása

A határesetek Betegtájékoztatás és betegorientálás együttesen megvalósulása Ha betegség sokakat érint és az elfogadott terápiás elvek mentén még kiaknázatlan piaci lehetőségek vannak –koleszterinprobléma Ha a betegség kezelésével (szekunder prevenció) súlyos szövődmények alakulnak ki –cukorbetegség Ha kór megelőzése (primer prevenció) gyenge és a betegség előrehaladtával „biztos” a gyógyszeres kezelés –csontritkulás Nagy a társadalmi érzékenység –rák, gyermekgyógyászat

A kulcselem

Eladni annyi mint megkülönböztetni. DE! A kommunikációs környezet Sokszor nem a terméket, hanem a gyógyulást, az egészséget vagy a reményt adjuk el Erősen versengő piac, hasonló termékek Szigorú szabályozás, az azonosítás korlátozása Orvos beteg kapcsolat –Beteg kéri, orvos adja –Orvos javasolja, beteg elfogadja Financiális szempontok –Támogatói (állami) –Vevői

Megkülönböztetés, azonosítás Megoldás egy még megoldatlan problémára –GHIST, CML Egyedi azonosító tulajdonság (innováció) –Szabályozott hatóanyag felszívódású sztatin Erős (egyedülálló) szakmai érvek –Kiemelkedő vizsgálatok: Oxford Study –„Év gyógyszere” díj Egyedi pozitív „mellékhatás” –Kiemelkedő complience, ARB –Heti egyszeri tabletta Árelőny –Generikumok, szív- és érrendszeri problémák –OTC

Megkülönböztetés, azonosítás Problémák: Üzenetek nem jutnak át –Nem megfelelő üzenet –Nem megfelelő üzenetformálás –Nem megfelelő csatorna Üzenetek torzulása –Közvetítők: újságírók, szakértők –Befogadó ellenállása (USA AIDS)

Megkülönböztetés, azonosítás Megoldás: előkészítés, kutatás üzenetformálás pontos kivitelezés

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/