A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Logisztika alapvetések.
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Termékpolitika Fő kérdései Termékfejlesztés Terméktervezés
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Márkaépítés a gyakorlatban
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Termék és márka.
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
„Hungarikum” ELIT Klaszter Ülés Minőség biztosítás/minősítés alapjai Prof. Dr. Szigeti Jenő egyetemi tanár, intézetigazgató Szarvas
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Termék és ár politika Dr. Kopcsay László.
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Kereskedelem Szakmacsoport
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
Értékesítési csatornák
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Csomagolástechnológia 1.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kereskedelemtan 2 Termékek
Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Marketing VI. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
Ellátási lánc menedzsment
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI

A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen szükségletet vagy igényt elégíthet ki.

A termék három szintje:

A termék öt szintje

A termékminőség marketing szempontú megközelítése Gyártói minőség + Fogyasztói minőség = Minőség

A fogyasztói minőségképet alakítják: - a marketingmix további elemei - a gyártó hírneve - a termék származási helye

versenytársak termékeitől. Márkadöntések: A márka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek valamilyen kombinációja. Legfontosabb feladata, hogy az eladók termékeit azonosítsa és megkülönböztesse a versenytársak termékeitől.

A márkanév a márka hangokkal kifejezhető része (pl A márkanév a márka hangokkal kifejezhető része (pl. Avonmore, Parmalat, Danone). A márkajel a márka felismerhető, de hangokkal nem kifejezhető része, tehát szimbólum, formaterv, valamilyen megkülönböztető szín- ill. betűkombináció (pl. Puma, Adidas márkajelei). A kereskedelmi márka jogi védelmet élvező, kizárólagos használatra jogosító márka.

A jó márkanév kritériumai: Utaljon a termék előnyeire! Utaljon a termék sajátos hatásaira! Legyen könnyen kiejthető, azonnal felismerhető, könnyen megjegyezhető! Legyen megkülönböztető! Ne jelentsen rosszat más országokban!

A márkaérték (Brand Equity) modell elemei Márkaismertség (Brand Awareness) Észlelt minőség (Perceived Quality) Márkaasszociációk (Brand Associations) Márkahűség (Brand Loyalty) Egyéb márkaérték-összetevők (Other Brand Equity Components)

A márkaértékből származó előnyök: Márkahű vásárlók Magasabb ár A vállalat alkuereje nő a kereskedelemmel szemben Jobb együttműködés a kereskedővel Márkanév-kiterjesztés

Különböző márkázási stratégiák a.) Generikus „márkák” (márkanév nélküli termékek) b.) Licenc márkanév (rajzfilmfigurák, híres sportolók)

Különböző márkázási stratégiák c.) Termelői márkák – Egyedi márkanév (Ráma, Magnum) – Egyetlen családnév (Délhús, Cerbona) – Vállalati és egyedi név együtt – fedőmárka (Pick Rákóczi) d. ) Kereskedelmi márkák (Tesco, Spar, Profi)

A termelői és a kereskedelmi márkák közötti különbség Termelői márkák Kereskedelmi márkák - Mindenhol kaphatók - Intenzív reklámozás - Magasabb árak - Innováció - Csak a kereskedelmi láncnál kaphatók - Mérsékelt reklámozás - Kedvezőbb árak - Me-too termékek

A kereskedői márkák előnyei: 1. A kereskedők nagyon vigyáznak márkáik minőségszínvonalának fenntartására. 2. A kereskedői márkák gyakran olcsóbbak, mint a gyártói márkák. 3. A kereskedő saját márkáját jobb pozícióba helyezi a polcokon. 4. Jobb raktározási körülményeket is biztosít saját márkáinak.

Az élelmiszeripari cégek válaszlépései: Árcsökkentés Valódi innováció Intenzív reklámtevékenység Interaktív tele-shopping (kihagyjuk a közvetítőket) Gyártói márkaközösségek

Márka-újrapozicionálási döntések Alkalmazására akkor van szükség, ha a vállalat márkája mellé egy versenytárs új márkát vezetett be, vagy pedig a fogyasztói preferenciák tolódtak el.

A csomagolás helye és szerepe a marketing rendszerében: A termékmix része. A kommunikációsmix része. A marketingmix 5. eleme (5. P - Packaging).

A csomagolás kereskedelmi szerepe: - Könnyű szállíthatóság, készletezés, átrakás - Termékvédelem, biztonság Helytakarékos raktározás A TERMÉKMIX része

A csomagolás marketing szempontjai: - A termék jó megjelenítése - Vásárlásra ösztönzés - A versenytársaktól eltérő, jellemző csomagolás - A vevő tájékoztatása A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része

A csomagolás szerepe mezőgazdasági termékeknél: Áruvédelem, szállítással, tárolással, raktározással összefüggő funkciók. A TERMÉKMIX része

A csomagolás szerepe élelmiszereknél és nyers mezőgazdasági termékeknél: Az előző funkciók mellett egyre fontosabb a fogyasztó informálása, figyelmének felkeltése, a fogyasztói használat megkönnyítése. A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része