A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, 2012. november 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
Advertisements

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Dr. Garai Péter helyettes államtitkár Budapest, november 12.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Az SZMM lehetséges szerepe Nemzeti tanácskozás a hajléktalanügyet támogató információs rendszerek kialakításának lehetőségeiről december 5.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Legyen jobb a gyermekeknek!
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A stratégiai tervezés történeti háttere
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Az ÚMVP intézményrendszere
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
1 Tájékoztató rojektről április 23. Tájékoztató az EKOP1.A „Adatállományok központosított átvételét, átadását kezelő, valamint.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária. Definíció Olyan folyamat, mely a szervezetet a kör- nyezeti változásokhoz és a piaci feltételek- hez próbálja.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Beszámoló a Kistérségi Koordinációs Hálózat munkájáról, feladatairól.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ GENERÁLÁSA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉNMEGYÉBEN (T – MODELL) KOCZISZKY GYÖRGY „Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj- Zemplén megyében”
Felzárkózási fejlesztések SEBESTYÉN ZSUZSA EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
„Legyen jobb a gyermekeknek! ” Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Tájékoztató a évi OSAP összeállításának előrehaladásáról
Előadás másolata:

A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.

A tágabb keret: a monitoring rendszer Indikátor rendszer a társadalmi környezet változásainak nyomon követésére (TÁRKI) Program monitoring rendszer az intézkedési tervben foglalt intézkedések, beavatkozások nyomon követésére (KPMG) A nyomon követés nyilvánosságának biztosítása, a tervezés támogatása adatokkal – stratégiai tervezés, program tervezés (VÁTI) Kutatások (KSH, TÁRKI, TÁMOP 5.4.1, etc.) Jó gyakorlatok azonosítási, számbavételi rendszere

Az indikátor rendszer célja A társadalmi folyamatok monitorozása, a stratégia eredményességének és társadalmi hatásainak nyomon követése Célhozkötött indikátorok

A stratégia célrendszere A szegénységben és társadalmi kirekesztettségben élők arányának csökkentése, különös tekintettel a roma népességre A szegénység, szociális kizáródás újratermelődésének megakadályozása A társadalmi gazdasági javakhoz történő egyenlő esélyű hozzáférés javítása, a társadalmi összetartozás erősítése

Az indikátorok kiválasztása Általános követelmények: A probléma lényegét ragadja meg Statisztikai robusztusság és validálás Nemzetközi összehasonlíthatóság Elérhetőség és időszerűség Társadalompolitikai érvényesség … de vannak nem létező mutatók – indikátor fejlesztés (Indikátor munkacsoport)

Az indikátorok kiválasztása Három típus (uniós sztenderd is): Elsődleges: fő társ. folyamatok Másodlagos: fő társ. folyamatok összetevői Kontextus: input indikátorok, erőfeszítések Teljesítményindikátorok és bontások Indikátor-adatlap Név, definíció, típus, javasolt bontások, adatforrás, nemzetközi összehasonlíthatóság, időbeli összehasonlíthatóság, alkalmasság területi bontásra, felmerülő problémák A rendszer feltöltése bemeneti adatokkal: 2010

1. átfogó cél: A szegénységben és társadalmi kirekesztettségben élők arányának csökkentése, különös tekintettel a roma népességre

2.1. specifikus cél: A gyermekek szegénységének csökkentése

Kiemelt indikátorok

Az adatok nyilvánossága

A folyamatban lévő munka Az adatok feltöltése A mutatók fejlesztése, adathiányok pótlása Beszámolók előkészítése Kutatások, adatgyűjtések koordinációja Világbank – KSH szegénység térkép TÁMOP nagymintás roma kutatás Nemzetiségi adatok: uniós és hazai programok adminisztrációja, (Munkaerőfelvétel)

Uniós kapcsolódások Nemzeti kapcsolattartó pontok hálózata – szakpolitikai ajánlások monitorozás kereteire Együttműködés az Unió Alapjogi Ügynökségével – módszertani fejlesztések az uniós monitorozási rendszer kialakításában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Ulicska László, főosztályvezető helyettes Stratégiai és Igazgatási Főosztály