Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség javításának lehetőségeit. Ismerteti a minőségbiztosítás módszereit a szoftverfejlesztési folyamat különböző fázisaiban, valamint bemutatja a szoftverminőség biztosításának kézikönyvét Elméleti szinten tárgyalja a szoftverhatékonyság mérésének különböző technikáit.
Az elsajátítandó kulcsfogalmak, eljárások MSZ EN ISO 9001:2001, TickIT, minőségbiztosítás, audit, belső audit, auditor, felkészítő, minőségirányítási vezető, (be)szállító, eljárás, szabvány, minőségirányítási kézikönyv, minőségirányítási rendszer, minőség, termék, vevő, minőségellenőrzés, minőségszabályozás, minőségirányítás, tanúsítvány, igazolás, érvényesítés
Elsajátítandó kompetenciák Tudás (ismeri és érti): Informatikai területen a minőségirányítási rendszerek szerepét és helyét. Képesség (tudja alkalmazni, megvalósítani): Szakmai szöveg megértése, szabványok alkalmazási készsége Készség (attitűdök, magatartás): Áttekintő képesség, rendszerező képesség, logikus gondolkodás, problémamegoldó képesség, elemző képesség.
Tematika #1 1. A szoftverminőség meghatározása: szabványok és modellek 2. Minőségirányítási rendszerek (ISO:9001, TickIT), szerepük az informatikában. A minőségirányítási rendszer auditálása és tanúsíttatása 3. A szoftverminőség biztosítása: célok, dokumentációk, a minőség költségei. 4. Minőségbiztosítási kézikönyv. struktúrája, felépítése, szerepe; eljárások alkalmazása 5. A szoftverfejlesztési folyamat minőségbiztosítása. 6. A konfigurációkezelés minőségbiztosítása. 7. A felhasználói követelmények kezelése.
Tematika #2 8. A programozás minőségbiztosítása. 9. A tesztelési folyamatok minőségbiztosítása. 10. Szoftvermetrikák, a szoftverhatékonyság mérése. A szoftverminőség folyamatos javítása. 11. Műhelymunka, konzultáció. 12. Műhelymunka, konzultáció. 13. Műhelymunka, konzultáció. 14. Műhelymunka, konzultáció.
Teljesítés, értékelés A félév során egy beadandó dolgozat (40 pont) 1-1 esettanulmány kidolgozása prezentációja az utolsó 2 alkalommal (30 perc/csoport) vizsgaidőszakban egy írásbeli dolgozat (60 pont) Slideok, órai jegyzetek, tananyag, valamint a prezentált anyagok