BUDAPEST a középiskolások nyelvtudásának fokozásáért az „angol projekt” bemutatása Készítette: Demjén Klára az FPPTI pedagógiai szakértője – angol nyelvterület.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Az érettségi rendszere
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Pályaválasztás 2014/15.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Iskolánkról.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A tételek eljuttatása az iskolákba
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
A gyakorlatvezető mentor
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kétszintű érettségi.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
DARUS a gyermekekért.
2016. november 12..
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Informatika munkaközösség
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

BUDAPEST a középiskolások nyelvtudásának fokozásáért az „angol projekt” bemutatása Készítette: Demjén Klára az FPPTI pedagógiai szakértője – angol nyelvterület

Demjén Klára © 2 A Projekt elvei, célja A projekt felismerés körülményei ( ) MO-EU csatlakozási tárgyalások Kétszintű érettségi meghirdetése Pisa 2000 kedvezőtlen eredményei Nyelvtanulás szerény családi támogatottsága Idegen nyelvismeret alacsony hazai szintje Oktatás-nevelési paradigmák globális változása

Demjén Klára © 3 A projekt célkitűzései A budapesti ifjúság életkilátásai Felkészült munkaerő A kompetencia alapú nyelvoktatás Tanárok felkészítése A középiskolások széles tömegei A közoktatás keretein belül

Demjén Klára © 4 A projekt sikerében érdekeltek Budapest Főváros Önkormányzata A Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet A British Council, IATEFL-Hungary Goethe Intézet A főváros gyakorló iskolái A közoktatásban résztvevő tanulók csoportjai A oktatási és pénzügyi kormányzat

Demjén Klára © 5 A projekt megvalósítása ( ) NAT-CET szerinti új oktatási anyag „Nyelvtan, és irodalmi alkalmazásai” vs. „Élethelyzetek nyelvtanilag helyesen” Tanulói aktivitást igénylő módszerek Tanártovábbképzés megújítása Tartalmi-módszertani értelemben

Demjén Klára © 6 A továbbképzés tekintetében Általános módszertan, Nyelvi készségfejlesztés Teljesítménymérés-értékelés, Kompetencia és Módszertan Az FPPTI a vizsgált időszakban 85 db továbbképző tanfolyamot tartott. Több mint felét angol nyelvből. tárgykörben legkevesebb 85x20=1700 tanár számára !

Demjén Klára © 7 A továbbképzések szakanyaga a British Council, IATEFL-H, Anyanyelvi tanárok, FPPTI Szakértői, Gyakorló tanárok közreműködésével készült. A projekt jelenlegi továbbképzéseinél ez ma is így van. A tanfolyam elvégzését az FPPTI és az IATEFL-H Tanúsítvány kiállításával igazolja. A továbbképzés tekintetében Bókayban: Szünidei Projekthétvége

Demjén Klára © 8 Oktatásszervezési szempontból A projekthez csatlakozás feltételei: iskolák pályázat útján kiképzett tanárok klubszerűen felszerelt oktatóterem – (Képünk a Berzeviczy-ben készült ) projektórák( heti 2) tanórán kívül osztályzat nélküli minősítés tanárok kiemelt óradíja projekt és óratartó külön

Demjén Klára © 9 Oktatásszervezési szempontból Nyári tanuló táborok Tömbös hétvégi oktatás Célnyelvi külföldi tanulmányutak Az iskolák pályázhattak: 30 órás szünidei lehetőségekre eltérő támogatási mértékért. Jól sikerült a nyári tréning a Budaisoknak!

Demjén Klára © 10 Angol nyelv nyelvi projekt csoportszervezési módja 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Gimn.Szki. osztályban nívó szinten osztályban egyéb szervezésben iskolai szinten egyéb szervezésben iskolai nívó szinten évfolyamon nívó szinten évfolyamon egyéb szervezésben Csoportképzés: tudásszint –osztály –évfolyam –iskola egész válogatással. Oktatásszervezési szempontból 80% heti 1x2óra délutáni többletképzés 20% heti 2x1 órás, nem hatékony, ill. hétvégi blokk oktatás Projekt nyelv 96%-ban első (főleg angol), 4%-ban második nyelv

Demjén Klára © 11 A nyelvi projekt hozadéka A teljesítmények szempontjából A 9. évfolyammal kezdődött projekt az évek során felmenő A ciklus végére 80%-ban szakközépiskolai, 20%-ban pedig gimnáziumi iskolákból tevődött össze A 13.évfolyamos képzésbeli projekt tanulók képviselete egyik iskolatípusban sem meghatározó A vizsgálatba bevont végzős tanulók iskolatípusonkénti megoszlása

Demjén Klára © 12 A teljesítmények szempontjából Emelt szinten: A projektes gimnazisták 23-25%, a projektes szakközépiskolák 8-10%-a tesz jó eredményű emelt szintű érettségit Középszinten: A projektben résztvevő mintegy 3600 szakközépiskolás sokkal jobb eredményt ért el a programban részt nem vevő társainál A projekt teljesítménynövelő hatása a középszintű érettségit tevők körében fejti ki igazi hatását. Érettségi eredmények

Demjén Klára © 13 A teljesítmények szempontjából A vizsgált időszakban a projektben oktató nyelvtanárok megoszlása a megszerzett képesítés szerint 61% három képesítés 25% két témából képzett 12% egyből 2%-uk a négyféle képzéssel szakvizsgát szerzett

Demjén Klára © 14 A teljesítmények szempontjából Projektfoglalkozások

Demjén Klára © 15 További szempontok értékelése évi érettséginél + 0,7-0,8 pont A nyelvtanárok új szemléletű, versenyképes tudása Intézetünk nyelvi készségfejlesztő tan- folyamai A szakközépiskolások családjai igénylik a számukra költségmentes nagyobb nyelvi óraszámot Az iskolai gyakorlás jelentősége nő A nyelvi csoportok száma 2007-re +30%

Demjén Klára © 16 Iskolai vélemények A program kitűnő színtere a differenciált nyelvoktatásnak, a felzárkóztatásnak és a tehetséggondozásnak mondják a Hunfalvyban, ahol ben 126 diák 10 nyelvi csoportban 8 tanár oktatásában részesül. Angol nyelvből a Bókayban évfolyamtól és szinttől függően az év végi osztályzatok a táblázat szerint szórtak május-júniusi érettségi vizsgán a korábban nyelvi projektben részesülő tanulók nyelvi átlaga:12.A osztályban angolból: 4,45 ! 12.B osztályban angolból: 3,18 2,6 9. B/I3,5 9. B/II3,4 10.3,2 11.B A Modell Divatiskola felmenő évfolyamai közül a 9.B osztály angolos csoportja kiemelkedő 98%-os rendszeres részvételi aránnyal az évfolyam legjobbja: két dicséretes jeles osztályzattal és 3,6-os átlaggal. A projekt órákkal leküzdték a csoportlétszám illetve vegyes tudásszint okozta nehézségeket.

Demjén Klára © 17 Mit nyert a város a projekttel? Sok ezer nyelvet beszélő unió-képes fiatalt évente, Sok ezer külföldet járt fiatalt, akik a saját élményeikből tanulják meg a különbözőségeket áthidalni, A nyelvtudás által az ifjúság interdiszciplináris gyarapodását, Esélyt sok ezer fiatalnak és ezáltal családjaiknak is az aktív, önfenntartó életre, A hozzánk látogató turisták tömegeinek, értő közeget, eredményes, útbaigazítókat, Sok testvérvárosi, testvériskolai kapcsolatot, a rendszer- váltás utáni ifjúság mobilitását

Demjén Klára © 18 A folytatásban a budapesti diáksággal együtt számítok az érdekeltek közreműködésére.

Demjén Klára © 19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Demjén Klára pedagógiai szakértő Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet 1088 Budapest, Vas utca Tel.: (1) /133