Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
IKT projektek a közoktatásban
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Nemzeti Fejlesztési Terv Programban
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Informatikai Szakképzési Portál
e-Learning a tanárképzésben
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Informatikai Szakképzési Portál
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet

IKT alapú fejlesztések a Virtuális Tanulási Környezetben Komplex e-tanulás rendszer

Komplex E-tanulás rendszer Tanulás- menedzsment rendszer (LMS) import/export Tartalom- menedzsment rendszer SDT (LCMS) import/export hivatkozás Oktatási portálok-adatbázisok; NDA; NAVA; Sulinet, …. Felhasználó

Nemzeti Fejlesztési Terv HEF OP Educatio Kht. – NFT és Sulinet Programiroda 3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése (3.1.1 Konzorcium – Sulinova, OKI, Educatio) 3.2 A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése – 3.2.1 komponens: Új szakképzési szerkezet (3.2.1 Konzorcium – NSZI, Apertus, Educatio) Az Educatio Kht két intézkedésben vállal szerepet, ezért 2004 októberétől egy külön szervezeti egység foglalkozik az NFTs programok koordinálásával.

SDT portál – web-es kliens

Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma A tananyag felépítése Elemek Lap Foglalkozás/ Tevékenység Téma Az SDT-ben tárolt elemek logikailag először lapokra „szerveződnek” melyek mondjuk egy web-es html oldalnak felelnek meg. A lapok az elemek egymáshoz viszonyított elrendezését testesítik meg. A lapokat foglalkozásba, míg a foglalkozást témákba lehet szervezni. A legfontosabb jellemzője a tananyagoknak az útvonalak létrehozása, melynek segítségével meghatározható a lapok, foglalkozások közötti bejárás sorrendje. A útvonal a későbbiekben akár adott feladat megoldásához, annak kiértékeléséhez is kapcsolható, így akár a differenciált bejárás is automatizálható. Érdemes kiemelni, hogy új foglalkozás, téma (vagy bármilyen tartalom) létrehozásánál fel lehet használni a korábban létrehozott tananyagokat. Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

SDT szolgáltatások pedagógusoknak SDT tananyag és tananyagelem felhasználása SDT tananyag off-line lejátszása SDT tananyag átszerkesztése Új, SDT kompatíbilis tananyag készítése, akár munkacsoportban is Kollaboratív eszközök a tanórán, szakkörön, projektmunka során

SDT szolgáltatások pedagógusoknak a digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően: a foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása a digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése

Tananyagok elérése az SDT-ben Tantárgyak bejárási útvonalának megjelenítése az SDT portálról Tallózás Keresés Könyvjelzők

Módszertani tartalmak, szolgáltatások az SDT-ben Tanítási-tanulási információk Bejárási útvonalak (gráfok) Módszertani információk, tulajdonságok

Apertus Közalapítvány Az NSZI szakmai előkészítő munkája alapján szakmacsoportos alapozó oktatás alapmoduljainak digitális fejlesztése Az új szakmaszerkezet kialakítása után két kiemelt szakmacsoport közös moduljainak digitális alapú taneszköz-rendszerének kifejlesztése   Az így létrejött új, digitális taneszközök megismertetetése a szakmai környezettel

17 szakmacsoport Gépészet és Kereskedelem marketing 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem

17 szakmacsoport Gépészet és Kereskedelem marketing 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem

Foglalkozás: ~ 5 500 Szöveg: ~ 54 000 Fogalom: ~ 27 000 Kép: ~ 28 000 Hang: ~ 1000 Mozgókép: ~ 2 300 Animáció: ~ 6 500 Hivatkozás: ~ 4 000 Tesztfeladat: ~ 18 000

Tananyagtervek Szerkezeti tervek Tananyagelemek Kísérő meta-adatok Megjelenítés A fejlesztés lezárult. Az eredmények elérhetőek.

Gépészet és Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem

Eredmények Gépészet Nyomdaipar Könnyűipar Faipar

Köszönöm a figyelmet! nedeczky.veronika@sulinet.hu

Tantárgyak bejárási útvonalának megjelenítése az SDT portálról <<<

<<< Tallózás sdt.sulinet.hu

<<< Keresés sdt.sulinet.hu

Könyvjelzők <<<

Tanítási-tanulási információk <<<

Bejárási útvonalak (gráfok) <<<

Módszertani információk, tulajdonságok <<<