Szaktanácsadói értekezlet 2010. május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
tanév SZAKTANÁCSADÁS Dr. Sarkadiné Keszi Gabriella tanév SZAKTANÁCSADÁS.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
főosztályvezető-helyettes
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Szaktanácsadói értekezlet május 27.

Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a pedagógiai tájékoztatás, az igazgatási, pedagógiai szolgáltatás, a pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése, a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése, a tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat.

Szaktanácsadás pedagógiai programok, helyi tantervek, házirendek és más dokumentumok elemzése, elkészítésének és alkalmazásának segítése, pedagógiai fejlesztő tevékenység elemzése, értékelése, segítése, tankönyv és taneszközök készítésének, kiválasztásának segítése, pedagógiai módszerek, eszközök, eljárások megismertetése, terjesztése, egyéni szakmai tanácsadás.

Pedagógiai szakmai szolgáltatás, mint kötelező feladat Kötelező fenntartói feladat Nincs normatíva (nem finanszírozza az állam) A szolgáltatás mértéke és minősége nincs pontosan definiálva Az OH általában nem ellenőrzi

Pedagógiai szakmai szolgáltatás ellátásának lehetőségei Fenntartók által fenntartott, működtetett szakmai szolgáltató, pedagógiai intézet által A pedagógiai szakmai szolgáltatást végző vállalkozások megbízása a feladatok ellátására

A források szűkösségének következménye A fenntartók általában arra törekednek, hogy minél kevesebb összegből biztosítsa a kötelező feladatát A szolgáltatás minősége és mennyisége a szűkülő források miatt folyamatosan csökken Megszűnő önkormányzati fenntartású pedagógiai intézetek, a vállalkozási szféra megerősödése

Központi, állami (EU) források a szakmai szolgáltatásokban TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben ≈ 20 milliárd Ft TÁMOP Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás ≈4,2 milliárd Ft TÁMOP A szak és- felnőttképzés struktúrájának átalakítás konstrukció keretében a TISZK rendszer továbbfejlesztése

Szaktanácsadói, szakértői feladatok átalakulása Hagyományos szakmai feladatok további ellátása A pályázati felhívásokra választ adó feladatellátás

Szakmai szolgáltatásban közreműködő szaktanácsadóktól, szakértőktől elvárt tulajdonságok állandó tanulás, folyamatos képzés, önképzés rugalmas alkalmazkodás, hatékonyság, gyorsaság, sokrétűség, megbízhatóság, pontosság, megfelelő szakmai kapcsolatrendszer, komplex szakmai ismeretek,szakmai gyakorlat (intézmények működésében is) Jogszabályok napra kész ismerete

Szaktanácsadás,szakértés, mint önálló hivatás, munkakör Jelenleg a fővárosi szaktanácsadói rendszerben „csak” további önként vállalt szakmai feladat. A megnövekedett igények kialakítják a „hivatásos” szakértők, szaktanácsadók körét. Nehéz a biztos pedagógus pályát a bizonytalan, de kétségkívül jobban jövedelmező feladatokért feladni.

Fővárosi szaktanácsadói rendszer A megrendelők az intézmények, a forrást a rendszer működésére a fenntartó Fővárosi Önkormányzat biztosítja A megrendelőknek nem kötelező igénybe venni a felkínált szolgáltatást A fenntartó (aki a pénzt biztosítja), nem követeli meg, hogy az intézmények igénybe vegyék a szolgáltatást

Következmények Az intézmények közel fele, az elmúlt 2 évben egyáltalán nem vett igénybe szaktanácsadást Akik viszont igénybe vették elégedettek, továbbra is kérik, igénylik a szaktanácsadást

Akik nem kérnek belünk… Intézményvezetés döntése Nem ismerik el a szaktanácsadás szerepét, jelentőségét, fontosságát. Nem szeretnék ha „külsős” betekintene az intézményben folyó munkába. Rossz tapasztalatok. Elégedetlenség a szolgáltatás minőségével (szaktanácsadóval) Más típusú segítséget igényelnek (általában maguk sem tudják, hogy milyent)

Cél A már megnyert partnereket, intézményeket megtartani. Az eddig szaktanácsadást nem igénylő intézmények megszólítás, bevonása.

Köszönöm a figyelmüket!