Gárdus Tibor NKH LH RBO OV

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Octóber 7 Repülésbiztonság menedzsment rendszer – SMS bevezetése II.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Gárdus Tibor NKH LH / Pekk Antal WIZZAIR SSP Munkacsoport
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Kerekes László igazságügyi szakértő
KBSZ szakmai találkozó Siófok, április 08.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
A hitelesítési tevékenység fő lépései 91/2007. (XI.21.) KvVM rendelete alapján március 18. Bajsz Katalin.
Állam munkavédelmi feladatai
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Április 8 Repülésbiztonsági menedzsment rendszer – SMS bevezetése.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
Várható változások a légiközlekedést érintő európai uniós jogi szabályozásban október 7.
AZ ICAO 2008 ÉVI MAGYARORSZÁGI AUDITJA - Légiközlekedési balesetek és események kivizsgálása KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, ifj. Badovszky.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság-irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
Győri Gyula Légügyi elnökhelyettes Hivatalvezető
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
Készítette: dr. Szucsigán Ádám
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
1 A hulladékgazdálkodás szabályozásának eszközrendszere Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Vasútszabályozási Osztály
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
Az igénybevevői nyilvántartás
Polgári Légiközlekedési Hatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
NÉHÁNY GONDOLAT A KISREPÜLŐTEREKRŐL …
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Gárdus Tibor NKH LH RBO OV Tájékoztató aktuális repülésbiztonsági kérdésekről KBSZ szakmai nap 2011.03.29. Gárdus Tibor NKH LH RBO OV

Tartalom Hatósági vizsgálatok tapasztalatai 2010 SSP/SMS bevezetés aktuális helyzete Aktuális hatósági rep.bizt.-i információk

A HATÓSÁGI VIZSGÁLATOK TAPASZTALATAI 2010 JOGSZABÁLYI HÁTTÉR A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény (Lt.) 3. § (1) A légi közlekedés hatósági feladatait légiközlekedési hatóság látja el. (2) Az állami célú légi közlekedéssel kapcsolatos hatósági feladatokat a katonai légügyi hatóság látja el. > > > 141/1995. évi (XI.30.) Korm.r. 2. § (1) A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága, mint katonai légügyi hatóság …… …….

A HATÓSÁGI VIZSGÁLATOK TAPASZTALATAI 2010 JOGSZABÁLYI HÁTTÉR A 141/1995. évi (XI.30.) Korm.r. 1. § (4) A légiközlekedési hatóság hatósági feladatai: 11. a légiközlekedési balesetekkel és repülőeseményekkel kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárás lefolytatása; A 141/1995. évi (XI.30.) Korm.r. 2. § (1) e) az állami légi járművekkel előforduló légiközlekedési balesetekkel és repülőeseményekkel kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárás lefolytatása;

A HATÓSÁGI VIZSGÁLATOK TAPASZTALATAI 2010 Polgári Állami Légiközlekedési baleset 31 2 Ebből halálos légiközelekedési baleset 3 Halálos áldozatok száma 5 Súlyos repülőesemény 28 Repülőesemény 247 63 Egyéb 89 1

BEJELENTÉSEK TÁRGYA, JELLEGE; A HATÓSÁGI VIZSGÁLATOK TAPASZTALATAI 2010 BEJELENTÉSEK TÁRGYA, JELLEGE; - az állami kötelező bejelentési rendszerben (mandatory reporting system) KBSZ által regisztrált bejelentések (repülőesemények) - más hatóságok által kezdeményezett eljárások (külföldi lkh.-ok, rendőrség, önkorm. stb) - lakossági (egyéni) panaszbejelentések

Állami kötelező bejelentő rendszerben bejelentett esemény: 498 db A HATÓSÁGI VIZSGÁLATOK TAPASZTALATAI 2010 2. AZ ESEMÉNYEK SZÁMA; Állami kötelező bejelentő rendszerben bejelentett esemény:               498 db (334 Polgári – 69 Katonai -  6 ATM – 2 Karbantartás – 87 Egyéb) Hatósági közigazgatási eljárás indult:        75db (Eccairs Polgári: 18, Eccairs katonai: 4) Ebből nem Eccairs számú ügyben:  43 db Közigazgatási határozat: 41 db Kiszabott légiközlekedési bírság összesen: 2.215 000 Ft Példa: Léginavigációs biztonsági határozat 2011...

SSP-SMS Bevezetés aktuális helyzete Az SSP az állam repülésbiztonsági programja, amely megköveteli, hogy a szervezetek (légijármű üzemben tartó, karbantartó, légiforgalmi szolgáltató, és repülőtér üzemben tartó) az állam által elfogadott repülésbiztonság-irányítási rendszert (SMS) működtessenek. Az SMS a repülésbiztonság rendszer-szemléletű megközelítése, amely azonosítja a repülésbiztonsági veszélyforrásokat, szükség esetén javító célú intézkedések alkalmazásával biztosítja az elfogadható repülésbiztonsági szintet, gondoskodik az elért repülésbiztonsági szint folyamatos nyomon követéséről és rendszeres értékeléséről és az átfogó, teljes repülésbiztonsági szint folyamatos fejlesztését tűzi ki célul. Az SSP által előírt repülésbiztonsági teljesítménymutatók elérését a résztvevő szervezetek az SMS rendszerükön keresztül kell, hogy teljesítsék.

SSP-SMS Bevezetés aktuális helyzete Az SMS-SSP szabályozás 2006-tól jelent meg az ICAO követelményekben. Az Európai Unió folyamatosan átvette az erre vonatkozó ajánlásokat és napjainkra egyértelmű követelményként jeleníti meg mind a tagországok, mind a légiközlekedési szervezetek vonatkozásában. (EASA OPS 2012 április 8.) Hazánkban is megkezdődött az SSP-SMS bevezetési folyamata: -hatósági SMS képzések 2008, 2009 -SMS konzultáció 2009 -SMS-SSP munkacsoport felállítása -SMS üzemben tartói képzések 2009, 2010 -SMS-SSP követelmények megjelenítése a szabályzásban (141/1995 vhr Kormányrendelet módosítás, SSP miniszteri rendelet előkészítése, Légiközlekedési Stratégia)

141/1995 vhr - Kormányrendelet módosítás 2010 26/A. § (1) A Nemzeti Repülésbiztonsági Program alapján kidolgozott, a légiközlekedési hatóság által elfogadott Repülésbiztonság-irányítási Rendszert kell működtetnie valamennyi a) légiközlekedési szakszemélyzet - kivéve a lajstromozásra nem kötelezett légi járművek vezetői - képzésére engedéllyel rendelkező képzési szervezetnek, amelyek szolgáltatásának ellátása közben repülésbiztonsági kockázat merülhet fel, b) gazdasági célú légiközlekedési tevékenység végzésére kiadott, üzemben tartási engedéllyel rendelkező légi jármű üzemben tartójának, c) karbantartó szervezetnek, d) légi járművet és légiközlekedéssel kapcsolatos eszközt tervező és gyártó szervezetnek, e) kereskedelmi repülőtér üzemben tartójának. (2) A léginavigációs szolgálatok ellátására vonatkozó közös követelmények megállapításáról szóló, 2005. december 20-i 2096/2005/EK bizottsági rendeletben a légiforgalmi szolgálatokra meghatározott Repülésbiztonság-irányítási Rendszernek a Nemzeti Repülésbiztonsági Programon kell alapulnia.

SSP-SMS Jövőbeni működés-célállapot Az SSP kialakítása és az ehhez kapcsolódó repülésbiztonsági adatszolgáltató/mérő-rendszer lehetővé teszi a repülésbiztonsági teljesítmény mérését az SMS rendszerrel kötelezően rendelkező szervezeteknél. Ezen adatok összegzésével megjeleníthetők az állami repülésbiztonsági mutatók, az SSP keretében megállapítható az elfogadható repülésbiztonsági szint, és lehetséges a repülésbiztonsági adat-szolgáltatás a nemzetközi szervezetek felé. Ez a repülésbiztonsági-teljesítmény alapú működés/felügyelet az üzemben tartók SMS rendszereinek és az állam SSP programjának fejlődésével fokozatosan alakul ki, és fejlődik.

SSP-SMS Jövőbeni működés-célállapot Az SSP korai fejlődési szakaszában tipikusan az alábbi alapvető repülésbiztonsági teljesítmény mutatók alkalmazása lehetséges: -a légiközlekedési jogszabályok kidolgozottsága/hiánya -üzemeltetési eljárások/szabályok kidolgozottsága/hiánya -szabályozóknak történő megfelelés szintje -halálos légiközlekedési balesetek száma -súlyos repülőesemények száma -futópálya sértések/elhagyások száma Az SSP későbbi fejlettebb állapotában, a repülésbiztonsági adat-szolgáltatás és elemzés magasabb fokán lehetővé válik, hogy az alapvető repülésbiztonsági teljesítmény mutatókon kívül kisebb súlyú, enyhébb következményekkel járó repülésbiztonsági teljesítmény mutatók is mérhetőek legyenek. (ilyenek például: idegen tárgyak a repülőtér forgalmi területén (FOD-Foreign Object Debris), földi járművek általi gurulóút sértések stb.) Azon kisebb, nem gazdasági tevékenységet folytató légiközlekedési szervezeteknél, ahol az SMS nem kötelezően előírt, a hagyományos előíró-ellenőrző szabályzás/felügyelet alkalmazandó, mely az SMS elveinek-gyakorlatának fejlődésével, terjedésével fokozatosan ötvözhető az SMS elvekkel.

ICAO-CMA-SSP-SMS Jövőbeni működés-célállapot A CMA rendszer az állami safety adatokból, a légiközlekedési iparág szereplőinek adataiból és az ICAO audit megállapításaiból nyerik ki a megfelelő információkat. Ezen információk a CMA folyamatban nyernek értelmet. Olyan rendszer, amely felügyeli, hogy az állam képes-e megfelelő szinten ellátni a repülésbiztonsági követelményeket. A CMA tevékenység a safety auditok információs rendszerének a csúcsa, amelynek alapvető forrását az SSP végrehajtásakor keletkezett információk, adatok adják.

ICAO HLSC 2010.03.28-04.01 ICAO 37th Assembly 2010.09.28-10.08 -CMA (CMA-SSP) -New SMS/SSP Annex -SPIs -A konferencia teljes mértékben támogatja az ICAO USOAP program továbbfejlesztését a CMA irányába -A konferencia egyetértett abban, hogy a tagállamok és a regionális szervezetek támogatják az ICAO-t a CMA alkalmazásában, a megfelelő információk időbeni eljuttatásával. Az USOAP-CMA egy átmeneti időszakkal kerül bevezetésre, amely alapvetően 2 év, de rugalmasan kezelendő -A tagállamok egy átmeneti időszakon keresztül vezessék be az SSP-t -Az ICAO működjön együtt a tagállamokkal és a regionális szervezetekkel harmonizált és reális SPI-k (Safety Performance Indicators) kialakítása érdekében -Az ICAO segítse a tagállamokat az SSP bevezetésében kiegészítő segédanyagok kidolgozásával, a különböző országok tapasztalatainak megosztásával, és egyéb megfelelő rendelkezésére álló eszközökkel. -Az ICAO dolgozza ki a rep.biztonsági teljesítmény mérésének metodológiáját, beleértve a KPI-k kidolgozását (key performance indicators) melyek elősegítik a rep.biztonsági információk megosztását az államok ,az üzemeltetők és az ICAO között. Ezen metodológiával összegyűjtött adatok felhasználhatóak a CMA támogatásához és alkalmazásához is

ICAO-CMA-SSP-SMS Jövőbeni működés-célállapot A CMA rendszer az állami safety SSP-adatokból, a légiközlekedési iparág szereplőinek adataiból és az ICAO audit megállapításaiból nyerik ki a megfelelő információkat. Ezen információk a CMA folyamatban nyernek értelmet. A CMA olyan rendszer, amely felügyeli, hogy az állam képes-e megfelelő szinten ellátni a repülésbiztonsági követelményeket. A CMA tevékenység a safety auditok információs rendszerének a csúcsa, amelynek alapvető forrását az SSP végrehajtásakor keletkezett információk, adatok adják. SSP-ben megjelenő rep.bizt.-i teljesítmény mutatókban eltérés mutatkozik negatív irányban ICAO CMA audit!! (regionális szervezetek bevonása pl EASA)

SSP-SMS Jövőbeni működés-célállapot Biztonság(Protection) Termelés/működés (Production) Állami Rep.Bizt.Program State Safety Program (SSP) CÉL: A „köz” (az utazóközönség) repülésbiztonsága Felügyelet(teljesítmény alapú) Elfogadás Felügyelet (megfelelőség) CÉL: A kereskedelmi célok és az ügyfelek megelégedett-ségének elérése Szervezet Rep.Bizt. Irányítási Programja (SMS) CÉL: A repülésbiztonsági kockázatok kezelése Szervezet Rep.Bizt. Irányítási Programja (SMS) Rep.bizt. Garantálása Rep.bizt. fejlesztése

Amire felhívjuk a figyelmet… A jelenlegi hazai szabályozás, gyakorlat hiányosságai a Safety kezelésében (pl. KPI-k) Komoly „kulturális” változás szükséges A bevezetés időigénye(3-4 év), a rendszerszintű gondolkodás szükségessége Az SMS bevezetése nem úszható meg! Minden szinten megkövetelt (nemzetközi/ICAO; EU;nemzeti szabályzás) Az jár(járt) el helyesen, aki már elkezdte az SMS kidolgozását, alapjainak lefektetését-nem vár a kötelező előírások érvénybe lépésére!!!

Aktuális rep.bizt.-i információk EUROPEAN AVIATION SAFETY AGENCY (EASA) IMPLEMENTING RULES A tájékoztatás figyelemfelhívó és segédanyagként szolgál az érintetteknek Érintettség: Repülőterek: Nem érintett Légiforgalmi szolgáltatás: Nem érintett Légtér: Nem érintett Légialkalmasság: Nem érintett Flight Operations: – Összes repülőgép és helikopter AOC engedélyes üzemben tartó Szakszolgálati engedélyek: Nem érintett

Aktuális rep.bizt.-i információk 1. Bevezetés A tájékoztatás célja, hogy a repülőgép és helikopter üzemben tartókat ellássa a legfrissebb információkkal az EASA jövőbeni OPS alkalmazási szabályairól és az átmeneti időszak követelményeiről. 2. Alkalmazás 2.1 A 216/2008 EU rendelet(European Regulation (EC) No. 216/2008) felhatalmazza az EASA-t, hogy kidolgozza az alkalmazási szabályokat a kereskedelmi célú légijármű üzemeltetés területén. 2009-ben az EASA elkészítette és publikálta az előzetes dokumentumot és ezt konzultációs időszak követte. A kommentek beérkezése után elkészítették a módosított dokumentumot és a beérkezett kommenteket elemző, beépítő anyagokat (Comments Response Documents (CRDs).

Aktuális rep.bizt.-i információk A CDR megtalálható az EASA weboldalon, és közvetlenül érinti az alábbi részeket: -commercial air transport operations with aeroplanes or helicopters are: Part-AR (Authority Requirements), Part-OR (Organisation Requirements), Part-CC (Cabin Crew), Part-CAT (Commercial Air Transport) and Part-SPA (operations requiring Specific Approvals). Ezen kívül az EASA az alábbi NPA-t publikálta a repülési/pihenő idővel kapcsolatosan: - Notice of Proposed Amendment (NPA) covering flight and duty time limitations and rest requirements (FTL) for commercial air transport by aeroplane operators.

Aktuális rep.bizt.-i információk 2.2 A konzultációs dokumentumok az EASA honlapon az alábbi referenciák alatt található: PART CRD / NPA PART-AR 2009-02d 2008-22b PART-OR 2009-02c 2008-22c PART-CC 2009-02e PART-CAT 2009-02b PART-SPA 2009-02b FTL NPA 2010-14 2.3 A konzultációs dokumentumok helye a weboldalon: - NPA webpage, the CRD webpage and the NPA / CRD archive webpage. 3. Időrend 3.1 A CRD-t és az NPA-t komplex módon együttesen kell értelmezni, hogy megfelelő képet kapjunk a jövőbeni szabályzásról. Ezek a JAR-OPS-ra és az EU-OPS-ra épülnek, de jelentős eltérésekkel.

Aktuális rep.bizt.-i információk 3.2 A konzultációs időszak lezárása után az EASA előterjeszti a javaslatot a Bizottság felé. Ezt követően a dokumentum végigmegy a Bizottság által követett szükséges jogalkotási folyamaton, mely közben figyelembe veszik még a tagállamok képviselőiből álló bizottság javaslatait,majd ezt követően kerül elfogadásra a dokumentum 2011 során. A potos időpontot jelenleg még nem lehet meghatározni. 3.3 A PART-CAT CDR által javasolt érvénybe lépési időpont: 2012 április 8.

Aktuális rep.bizt.-i információk 4. Figyelembe kell venni, hogy a fenti dátumok javasoltak, és a szabályalkotás folyamatának függvénye a bevezetésük illetve esetleges változtatásuk. A Safety Management System (SMS) tekintetében minden üzemben tartónak ajánlott, hogy a javasolt /várható bevezetési időpontig (2012 április 8) folytassák a saját SMS rendszerük kidolgozását/bevezetését.

Aktuális rep.bizt.-i információk 5. Ajánlások 5.1 Ajánlott, hogy az üzemben tartók folyamatosan kövessék figyelemmel az EASA weboldalát és ismerjék meg a működésüket érintő várható szabályokat. 5.2 Szintén ajánlott, hogy minden üzemben tartó éljen a konzultációs, javaslattételi lehetőségével az EASA eljárásokban nyitott CRD és NPA dokumentumok vonatkozásában akár direkt módon, akár a megfelelő iparági képviselet útján.

Köszönöm a figyelmet Gárdus Tibor NKH LH RBO e-mail: gardus. tibor@nkh Köszönöm a figyelmet Gárdus Tibor NKH LH RBO e-mail: gardus.tibor@nkh.gov.hu