1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Hajóutak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magasságmérés és Műszeri
Advertisements

Készítette: Bátori Béla 12.k
A folyóvizek.
MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
Kikötő fejlesztési lehetőségek
Tájékoztató a 2010/2011-es téli árvíz tapasztalatiról Előadó: Fejes Lőrinc szakaszmérnök Kisköre KÖTI-KÖVIZIG Téli vízszintegyeztető tárgyalás Kisköre,
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Közlekedés Mivel utaztunk a kiránduláson.. Az első közlekedési eszköz amivel utaztunk az a vonat volt, amivel Püspökladányba mentünk. Püspökladányból.
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
GAZDASÁGI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY Dr. Mayer István JAKABSZÁLLÁS,
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György.
Koordináta transzformációk
Koordináta transzformációk
Vízrajzi monitoring Vízállás észlelése Vízmélység, meder felvétel
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Ismerkedés a szintezéssel
Előfizetői vezetékszakadás
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A hajóút kitűzése Magyarországon
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
Szakmai találkozó KBSZ Siófok 2008 április 9.. Irányítási jogkörök  Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium ↓  Országos Rendőr- főkapitányság ↓  Budapesti.
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
A hajóút jelenlegi helyzete
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a.
KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Az SL 2537 bárka süllyedésének vizsgálata
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Munkanélküliség.
Testek úszása,lebegése és elmerülése
„Az Áldozatsegítő Szolgálat és a Jogi Segítségnyújtó Szolgálat közös hétvégi ügyeleti rendszerének kialakítása Komárom-Esztergom megyében” november.
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Levegő szerepe és működése
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
Időjárási és éghajlati elemek:
Hidrológia I gyakorlat
Műholdas navigációs rendszerek Kovács Béla Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék Eötvös Loránd Tudományegyetem, Informatika Kar Térképtudományi és.
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
1 A Rotterdami Kikötőigazgatóság belvízi irányító-központjának IDŐJÁRÁS-JELENTŐ RENDSZERE – képes útijelentés KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Az országos mérések megújult rendszere
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
XXIII. KONFERENCIA A FELSZÍN ALATTI VIZEKRŐL
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZET Hajózási Főosztály
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak kitűzése (parti és úszó jelek), ennek a hajózás biztonságára gyakorolt hatásai, a hajóút kitűzés problémái Készítette: Gerencsér Zsolt

Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Beépített hibák: A hajózási vízmércéktől sok (köztük a legfontosabbak) gázló távol esik (pl. Dömösi gázló – Budapesti vízmérce 50 km-re van egymástól) A kitűzőhajók az aktuális vízfelszínhez képest mérik a vízmélységet, amelynek magassága jelentősen eltérhet a számítottól (nem a mederfelmérések alapján készülnek a gázlójelentések) Emiatt a mederfelmérések és a gázlójelentések látszólagos ellentmondásban vannak. Napi vízjárás következtében a gázlóban 24 órás (két jelentés közötti) időszakban is jelentősen változhat a vízmélység

Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Miért nem okoznak ezek a hibák havariákat?: A hajók a csúcsgázlókra állítják be a merülésüket A csúcsgázlókban kellő biztonsággal van meghatározva a gázlónorma.

Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Lehetőségek: Távjelzett hajózási vízmércék telepítése a csúcsgázlókhoz (akkor is, ha rendezésükre sor kerül) Kitűzőhajók mérési módszerének tökéletesítése A gázlójelentés készítése során 24 órás előrejelzés figyelembevétele – a felső szakaszon a Bősi erőmű üzemrendjének ismerete szükséges hozzá

A Gönyüi vízmércén mért vízállás alapján számolt és a tényleges vízállás különbsége Medvénél

A Komáromi vízmércén mért vízállás alapján számolt és a tényleges vízállás különbsége Esztergomnál

Órás vízállásjelentések a gönyüi, komáromi, esztergomi vízmércékre. A fekete vonalak közötti tartomány két vízmérce leolvasás (gázlójelentés) közötti 24 órás időszakot jelöl.

időszakban melyik gázló hány napon keresztül volt a magyar szakasz csúcsgázlója (1735 fkm Nyerges, 1699 fkm Dömös).

11

12 Istenhegyi gázló

13 Garamkövesdi gázló

14

15

Köszönöm a figyelmet! Budapest,