Történelmi visszatekintés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A számítógépes hálózatok és az Internet
GanzPlan Hungária Kft. Cégismertető
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
Várpalota elkerülő építése
A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája
Speed Sec Quick Folding Gate
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Járművek és mobil gépek II. Építőipari szállítójárművek
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Hálózatok fajtái, topológiájuk, az Internet fizikai felépítése
Networkshop, április Gál Gyula, Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár Szerver-kliens alapú online intranetes.
Folyadékhűtők, Fan - Coilok
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Városi tömegközlekedés
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
bekövetkezett baleset ismertetése
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
A hálózati kapcsolat fajtái
ELEKTROMÁGNESES KÖRNYEZETVÉDELEM
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Az egyenáramú szaggató
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
- változatlan forma, bővebb műszaki tartalom -
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
Processzor, alaplap, memória
A Neumann-elvű gépek A Neumann elvek:
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
Mágnes vasút Maglev.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Járművek és mobilgépek II.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Rétlaki Győző TEB Központ
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
JELZÉSI RENDSZEREK 2013 Követelmények, osztályozás
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Mehrabschnitts-Signalisierung
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
F.1. számú Jelzési Utasítás alapjai
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Velünk élő középkor Forrás:
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Indusi PZB 90 berendezés működése a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon.

Történelmi visszatekintés A Deutsche Reichsbahn 1931-ben vezette be az INDUSI pontszerű vonatbefolyásoló berendezést. Előnye volt az egyszerű pályaoldali telepítés (alakjelzők mellé is telepíthető). A rendszer első szériaérett változata az I 34 típus lett, amelyet követtek a fejlettebb elektropneumatikus, majd elektronikus változatok.

A berendezés általános felépítése Az Indusi PZB 90 berendezés két fő részre osztható: vasúti pálya oldali pontszerű jeladók, vasúti jármű oldali vevő és kiértékelő berendezés

Vasúti pálya oldali pontszerű jeladók A bejárati, kijárati és előjelzők jeladó mágnesekkel vannak ellátva: Előjelzők mellett 1000 Hz-es,- Bejárati és kijárati jelzők mellett 2000 Hz-es,- Bejárati jelzők előtt 250 méterrel 500 Hz-es mágnes található.

Vasúti jármű oldali vevő és kiértékelő berendezés A vontató járművek PZB 90 berendezéssel vannak felszerelve, amely berendezés érzékeli a pálya oldali mágnes aktív állapotát, majd azt kiértékelve jelez és szükség esetén beavatkozik.

Jármű oldali berendezés felépítése Fő egységei: Központi egység Fékpanel Vevő mágnesek a mozdony két oldalán a főkeret alatt. Vezetőállás kijelző Kezelő kapcsolók

Vezetőállás kijelző

Kezelő kapcsolók

A berendezés működési elve

A berendezés működésének módozatai a jeladó mágneseknek megfelelően. 1000 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás és utána sebességellenőrzés 500 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás és utána sebességellenőrzés 2000 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás. Korlátozott sebességellenőrzés

A PZB 90 berendezés üzemmódjai A PZB 90 berendezés 0-160 km/h sebességig alkalmas mint pontszerű vonatbefolyásoló berendezés. A berendezés a 0-160 km/h-ás alkalmazhatóság és a szigorúbb ellenőrzés miatt három üzemmódban üzemelhet. U „alsó” üzemmód legfeljebb 100 km/h sebességig M „közép” üzemmód legfeljebb 120 km/h sebességig O „felső” üzemmód legfeljebb 160 km/h sebességig

A PZB 90 működésének bemutatása 1.

2.

A PZB 90 berendezés előnyei Egyszerű pálya oldali kivitel Sebességfüggő ellenőrzés vonatnemenként Éberség ellenőrzés már az előjelzőnél Gépi úton kikényszerített 35 km/h megállj jelző esetén.(M állásban)

A PZB 90 berendezés eltérései a meglévő EVM és ETCS berendezésekhez képest. A PZB 90 kijelző nem jelzi a közelített jelző jelzését, A PZB 90 csak pontszerűen érzékel információkat, ami alapján beavatkozik. Két pontszerű információ között adatátvitel nincs, tehát az előző pontszerű információ a mérvadó. Megállj vagy hívó jelzés melletti elhaladás után a következő jelzőről és az érintett állomásközről, térközről nem ad információt.

Összefoglalás A PZB 90 berendezés pontszerű volta miatt a közelített jelzők jelzését nem mutatja, de működését tekintve, vonatbefolyásoló berendezésnek megfelelően ellenőriz és avatkozik be, már az előjelzőtől folyamatosan az érintett főjelzőig

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET.