FETIKÖVIZIG működési területén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
A területegységek átalakítása
Vízgazdálkodási fejlesztések a Felső-Tisza- vidéken ( )
A FOLYÓ, AMI ÖSSZEKÖT …. Gergely Erzsébet.
Folyószabályozás Kilépés START.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
A belvízi hajózás gazdaságossága az Európai Unióba újonnan belépő államok számára Szalma Botond Plimsoll Kft.
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
HAJÓÚT KITŰZÉS ADUKÖVIZIG
Az Európai Unió belvízi hajózási céljai és lehetőségei Magyarországon
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
RIVER INFORMATION SERVICES
Kikötő fejlesztési lehetőségek
A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
GÉPKIVÁLASZTÁS.
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Tisza szabályozása.
Korszakváltás az adapterek alkalmazásában
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A hajóút kitűzése Magyarországon
Víziközlekedésbiztonsági Szakmai Nap Martfű
Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
A hajóút jelenlegi helyzete
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a.
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
megújuló hatósági felügyelete
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
„A tivadari térségben lefolytatott supervisori ellenőrzés tapasztalati” Készítette: Gyenge László tű. őrnagy.
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A “nem” tudás kategóriái DeterminizmusDeterminizmus Statisztikai bizonytalanságStatisztikai bizonytalanság Scenario bizonytalanságScenario bizonytalanság.
Csomóponti elemek I.:.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Környezeti hatások közgazdaságtani bevezető Minimális költség – maximális haszon példa Fonyó György.
Hatótényező. LEGNAGYOBB VÍZSZINTEK ALAKULÁSA Hatótényező.
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Forever Living Products illetve Vision International People Group MLM vállalatok jogdíjas jutalékainak összehasonlítása.
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
A szaktanácsadás támogatása között
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
KÖLTSÉGBECSLÉSI ELJÁRÁSOK alkalmazása
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
Magyarország vízrajza
A vízkincs hasznosítása, ár-, és belvízvédelem
Előadás másolata:

FETIKÖVIZIG működési területén A hajózás problémái és lehetőségei a FETIKÖVIZIG működési területén Összeállította: Uray Károly

A FETIKÖVIZIG MŰKÖDÉSI TERÜLETE Kezelésben lévő folyószakaszok: Tisza folyó 543+750-744+850 fkm Szamos folyó 0+000-50+213 fkm Túr folyó 0+000-29+500 fkm A működési terület bemutatása, a fenntartás és a hajózás helyzete.

Navigare necesse est, vivere non est necesse!" Miért is szeretnénk hajózni a Tiszán? Navigare necesse est, vivere non est necesse!"

Az Európai vízisztráda A Dunai hajózás állapota , lehetőségei. A Dunai duzzasztók, erőművek. A Duna-Majna-Rajna vízi út rendszer teljes hajózható hossza Rotterdamtól Szulináig 3505 km

A tiszai lehetőségek Kapcsolódás a Dunai hajóúthoz

A vízi közlekedés előnyei   Belvízi közlekedés Vasúti közlekedés Közúti közlekedés Szállítási teljesítmény azonos energiafelhasználás mellett 25 8 1 Beruházási költségigény (tonna-kilométerenként) 6 Szállítási díjbevétel 3,5 11,8 Népgazdasági szinten számított költségek (tonnakilométerben) 3 9 Balesetek fajlagos költségei 7 15 Munkaerőigény GKM adatok

Szatmárnémeti 1900 körül A múltbeli Tiszai hajózás bizonyítéka

A jogi háttér A 17/2002 ( márc.7.) KÖVIM Rendelet A hajózó utak meghatározása, az Unió csatlakozás jelentősége a hajózásban A HKV az az év legalább 240 napján vagy a hajózási szezon 60 %- ban fennálló vízszint, amely mellett a víziút osztálya szerinti követelmények teljesülnek

A hajózható szakasz hossza, fkm. A Tisza folyó Vásárosnaményig hajózhatónak lett nyilvánítva. A víziút neve A hajózható szakasz hossza, fkm. A szakasz hossza (km) A víziút osztálya 1. Tisza Vásárosnamény – Tuzsér 685-612 73 I 2. Tisza Tuzsér – Tokaj 612-544 68 III 3. Tisza Tokaj - Kisköre 544-403 141

A víz osztályba sorolásához alapul szolgáló méretek   Magányos géphajó A víziút osztálya A víziúton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek ábrázolása Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordképesség tonna   I Magányos géphajó 40 5 1,4 200 III Magányos géphajó 70 8,2 2 650-1000 IV Magányos géphajó 85 9,5 2,5 1000-1500 Tolt kötelék 1500

EGB I. kategóriájú vízi út Vásárosnamény - Tuzsér-szakasz (685-612 fkm) EGB I. kategóriájú vízi út   Ezen a folyószakaszon I osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki: A hajóút minimális mélysége (Záhony –230 cm, Vásárosnamény –140 cm) 14 dm. A hajóút szélessége 40 m.

Vásárosnamény Szatmárnémeti 1900 körül A hajóút jellemzése a vízállások függvényében Szatmárnémeti 1900 körül

Záhony

A hajóút kritikus helyei:   615,2 – 615,9 fkm és 616,1 – 617,6 fkm (Tuzsér) 621,8 – 622,4 fkm (Tiszabezdédi pb) 623,1 – 623,6 fkm (Kistárkányi pb) 627,75 fkm Záhony közúti híd 631,4 fkm (Zsurki kőgát) 636,2-637 fkm (Eszenyi gázló) 653-653,6 fkm (Benki gázló) 680-680,8 fkm (Varsányi gázló) 684,45 fkm (Vásárosnamény) A kritikus helyek rövid bemutatása,

Eszenyi gázló

Varsányi gázló

A Szamos mentén, vízen és kétkeréken A turisztikai hajóút kiterjesztése Szatmárnémetiig. A projekt rövid bemutatása. INTERREG

A Szamos hosszszelvénye

Kikötő a Krasznán Vásárosnaménynál Erőfeszítéseink a hajózás fejlődéséért

Megállapítások Az eddigi tapasztalataink szerint a Vásárosnamény-Tuzsér (685-612 fkm) közötti Tisza szakaszon a gazdaságos teherhajózásnak, jelentősebb beruházások hiányában nincs lehetősége. A turisztikai jellegű hajózás ellenben jelentős fejlődésnek indulhat a közeljövőben.

5 lóerős tutaj Ilyen közlekedési eszközökre gondolunk a Felső Tiszán

48 fős személyszállító

a Tuzsér és Tiszalök közötti szakasz III. osztályú. Tuzsér – Tiszalök (612-518 fkm között): a Tuzsér és Tiszalök közötti szakasz III. osztályú. Ezen a folyószakaszon III. osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki:   A hajóút minimális mélysége (Tiszabercel +250, Dombrád +10, Záhony –230 cm) 20 dm. A hajóút szélessége 70 m.

Dombrád

A hajóút kritikus helyei 579,4 – 580,0 fkm (Nagyhalász-veremszögi pb.): 130°-os, hozzávetőleg 300 m sugarú kanyar 599.8 – 599.1 fkm partról benyúló sarkantyúk  

Nagyhalász Veremszögi kanyar

Hajózás a Felső- Tiszán természetvédelem és vidékfejlesztés a magyar – szlovák – ukrán határvízeken A pályáat rövid ismertetése INTERREG

A tervezési terület Záhony - Tokaj A pályázat eredményei

Az elképzelt kikötő Kb. 12 milliárd Ft Az elképzelt kikötő Variánsok

Mérési eredmények feldolgozása - digitális térmodell

Becsült költségek Sor Létesítmény neve Helye (fkm.) Becsült mennyiség Becsült nettó érték szám   tól- ig- m3 ezer Ft 1 Veresmart-Bolygói kanyar 598,60 599,20 2400 42000 Bontás 2 Túzséri egyenes 615,00 618,00 62000 117000 Kotrás 615,28 46000 86000 615,70 616,86 16000 31000 3 Tiszabezdédi kanyar 621,60 622,60 17000 33000 622,00 622,30 4 Kistárkányi kanyar 623,80 25000 49000 623,00 623,60 5 Záhony hidak között 627,80 628,85 8400 78000 Vezetőmű 627,86 627,92 2200 32000 6200 Mindösszesen 319000

Megállapítások A jelenlegi hajózóút a tiszalöki duzzasztás és az 1969-1999 között végrehajtott „Tokaj - Komoró″ beruházási program szabályozási munkáinak következtében az 518-614 fkm között megfelelnek az EGB IV. kategóriájú vízi út (magányos géphajók) előírásainak. A 614-628 fkm között a szükséges feltételeket mederkotrással, mederszűkítéssel és kisvízi szabályozással lehet biztosítani.

Vélt és valós problémák EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) A navigációs lehetőségek fejlődése, a klaszikus kitűzés jelentőségének csökkenése Galileo (River Information Services – RIS)

Új folyamkilométeroszlopok

Rajna Iffezheimnél A zsilipek méretei

A Victor Hugo kirándulóhajó

Köszönöm megtisztelő figyelmüket