2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007. október 25. Gincsai János főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KBSZ NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI
Advertisements

ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
1 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT Budapest, október 10. Háy György Balesetvizsgáló LÉGIKÖZLEKEDÉS.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
Nyíregyháza, szeptember 09.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
bekövetkezett baleset ismertetése
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
EU II..
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Előadás másolata:

2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető

BEJELENTÉSEK KBSZ 24 órás baleseti ügyeletére 2006-ban összesen 718 bejelentés érkezett. Bejelentések / Vizsgálatok / Biztonsági ajánlások Repülés - Vasút - Hajózás 478/71/21 175/16/6 65/17/3 445/71/17 378/7/5 60/9/ október közepéig ez a szám elérte a 880-at.

BEJELENTÉSEK

VIZSGÁLATOK 2007-ben indított vizsgálatok: Január 17. Zagyvapálfalva – szembemenesztés Február 6. Szőny – vonatok ütközése, súlyos vasúti baleset Március 16. Cegléd-Nyársapát útátjáró – 2 áldozat Június 18. Pécel-Rákos útátjáró – 1 áldozat Augusztus 29. Tócóvölgy-Balmazújváros útátjáró Szeptember 7. Budapest Keleti pu. – siklás Október 13. Mindszent-Mártély útátjáró – 2 áldozat

BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Szőnyi baleset kapcsán: BA: „…olyan szabályozást javaslunk, mely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt.” NKH: „…az új Forgalmi Utasítás 15. fejezetében már így került megfogalmazásra.” BA: „…a fénysorompót akkor is használhatatlannak kelljen tekinteni, ha annak működéséről a visszajelentés megszűnik.” NKH: „… a MÁV Zrt. képviselőivel történt egyeztetés szerint az Utasításba felvételre kerül.”

BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Rákos-Pécel között útátjáróban történt baleset kapcsán: BA: „Javaslom megvizsgálni, hogy … a vonatok számára jelenleg engedélyezett sebesség megfelelő-e, vagy az M0-ás autóút építési munkálatainak befejezéséig lassújel elrendelése indokolt?” NKH: „…a csökkentett rálátási háromszög területén a zöld növényzet eltávolításával a pályasebességhez tartozó rálátás biztosítható … amennyiben a vasúti pálya üzemeltetője a sebességkorlátozás elrendelését indokoltnak tartja, úgy a lassújelet saját hatáskörben, hatósági elrendelés nélkül is elhelyezheti.” BA: „…a fénysorompót akkor is használhatatlannak kelljen tekinteni, ha az – visszajelentésétől függetlenül – olyan mértékben sérült, hogy funkcióját nem képes betölteni.” NKH: „… a vasúti átjárókat biztosító berendezés üzemzavara esetén követendő eljárások és az üzemzavar elhárításának ideje teljes mértékben szabályozott, a szabályozás kiegészítése nem szükséges.”

BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Újkérnél történt ütközés kapcsán: GySEV Zrt. által végzett vizsgálat alapján, közösen került kiadásra. BA: „Javaslom a Forgalmi Utasítás kiegészítését a menetrend nélkül közlekedő vonatoknál alkalmazható sebesség meghatározásával.” NKH: „Közlekedésbiztonsági szempontból nem tartjuk megvalósíthatónak, hogy a Forgalmi Utasításban konkrétan meghatározzuk a menetrend nélkül közlekedő vonatoknál (segélymozdonyoknál) az alkalmazható sebesség legnagyobb mértékét, mivel az minden egyes esetben az éppen fennálló helyzettől, és annak körülményeitől függ (pl.: beállított menetiránnyal szembeni közlekedés, látási viszonyok, napszak, pályasebesség, stb.).”

NEMZETKÖZI ÜGYEK Balesetvizsgáló Szervezetek Találkozója október 3-4. Budapest Résztvevők:Ausztria, Csehország, Észtország, Magyarország, Németország, Svájc Szervezeti változások bemutatása Tanulságos balesetek, érdekes vizsgálati módszerek Felvetődő biztonsági kérdések megtárgyalása Közös ajánlás az ERA felé: Adatrögzítők egységesítése Következő találkozó: Prága, április

Vizsgálati körzetek Berlin Essen Karlsruhe München 4-4 fő Vizsgálati Központ Bonn 5 fő

NEMZETKÖZI ÜGYEK Balesetvizsgáló Szervezetek Találkozója Felvetődött problémák: Határátmeneti vonatvizsgálatok – Rakománymegcsúszások Tengelytörések – beépítésre váró kerékpárok tárolása RoLa siklás (Szeged-Budapest-Bécs-Wels) szeptember 9-én Bécsben – 10 tengelyes RoLa kocsi rugótám problémája

10 tengelyes CFR RoLa kocsi tól 159-ig

Hiányzó rugótám és rugókötegHiányzó tengely

Repedés Jelen baleset 2 nappal korábban

2004-ben az osztrák RoLa kocsiknál is jelentkeztek hasonló problémák, melyek akkor hegesztési hiányosságokra voltak visszavezethetők, a probléma kijavításra került. Ajánlás: A fenti kocsik csak a rugótámok tüzetes átvizsgálása után állíthatók ismét RoLa forgalomba, a rugótámok állapotát folyamatosan kiemelt figyelemmel kell kísérni.

Köszönöm a figyelmet!