Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
Advertisements

2005. szeptember 15. A CEBS CRD-hez kapcsolódó egyéb, előkészület alatt álló anyagai Seregdi László szeptember 15.
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Octóber 7 Repülésbiztonság menedzsment rendszer – SMS bevezetése II.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
Gárdus Tibor NKH LH / Pekk Antal WIZZAIR SSP Munkacsoport
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (1) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Kerekes László igazságügyi szakértő
KBSZ szakmai találkozó Siófok, április 08.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Információbiztonság a Magyar Köztársaság közigazgatásában dr
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
National seminar on the EU ETS Day 2: Monitoring & Reporting by Operators under the EU-ETS Adrienn Borsy-Dunai Emission Trading Department NIfEN&W Oct.
Állam munkavédelmi feladatai
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Április 8 Repülésbiztonsági menedzsment rendszer – SMS bevezetése.
Safety Management System Budapest-Ferihegy Repülőtéren
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
Várható változások a légiközlekedést érintő európai uniós jogi szabályozásban október 7.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
AZ ICAO 2008 ÉVI MAGYARORSZÁGI AUDITJA - Légiközlekedési balesetek és események kivizsgálása KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, ifj. Badovszky.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Új szemléletű Légügyi Hivatal NKH Légügyi Elnökhelyettes
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
A LÉGIKÖZELEKDÉSI BALESETEK VIZSGÁLATÁNAK KÖZÖSSÉGI SZINTŰ SZABÁLYOZÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. dr. Horváth Diána jogi.
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság-irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt.
Gárdus Tibor NKH LH RBO OV
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
Győri Gyula Légügyi elnökhelyettes Hivatalvezető
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Az anyagvizsgálatokat végzőkkel szemben támasztott követelmények nyomástartó berendezések gyártása és üzemeltetése során Dr. Somogyi Sándor Anyagvizsgálat.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Natura 2000 területek fenntartási tervei
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Sipos Károly alezredes
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
NÉHÁNY GONDOLAT A KISREPÜLŐTEREKRŐL …
Virul az ISO szabványcsalád
ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Pál László balesetvizsgáló.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Business Continuity Menedzsment – kockázatalapú vezetés
Irányítás Menedzsment funkciók.
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
A SZAKMAI VIZSGÁLATRÓL AZ ÚJ SZABÁLYOZÁS TÜKRÉBEN
Előadás másolata:

Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV

Tartalom Mobilcsengés nélkül teljesebb az élmény!! (kivéve ügyeleti telefonok: 25db??)

Tartalom 1.rész: NKH LI szervezeti változások NKH LI RBO felépítése, feladatai LI repülésbiztonsági ellenőrzési tevékenysége 2008 2. rész: SMS/SSP

NKH LI

NKH Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Felépítés (NKH LI osztályok, elérhetőségek ld. kiosztott jegyzet) Oszt.vez.(mb): Gárdus Tibor Rep.bizt.felügyelő(oszt.vez.helyettes): Ferkel László Rep.bizt.felügyelő(állami): Mihály Péter Rep.bizt.felügyelő: Molnár Gyula Rep.bizt.felügyelő: Réder Károly Rep.bizt.hatósági főorvos(állami): Dr Palotás László

Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Feladatok A polgári és állami légijárművekkel bekövetkezett légiközlekedési balesettel, repülőeseménnyel kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárás indítása esetén a vizsgálat lefolytatása. (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 123/2005 XII.29. GKM rend) Repülőbaleseti készenléti szolgálat fenntartása a légiközlekedési balesetek, repülőesemények, rendellenességek közigazgatási hatósági eljárás keretében történő vizsgálatának azonnali megkezdése érdekében (24 óra – heti váltás, ld. készenléti telefonszám). (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 141/1995 XI.30. korm. rend.)

A repülésbiztonsági szervezetek kézikönyveinek vizsgálata, jóváhagyása A repülésbiztonsági szervezetek kézikönyveinek vizsgálata, jóváhagyása. (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 141/1995 XI.30. korm. rend.) A repülésbiztonsági szolgálatok (főnökségek) szakmai tevékenységének, az üzembentartói baleseti ügyeleti szolgálatok működésének hatósági felügyelete. (ugyanaz) Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása. (u.a.)

A repülésbiztonsági ellenőrzések és a szakmai kivizsgálások eredményeire, ajánlásaira alapozott hatósági intézkedések kibocsátása, ezekről az elöljáró és a szakmai felügyeletet ellátó szervezetek tájékoztatása. (u.a.) Az állami légijármű és légiközlekedéssel összefüggő tevékenységet folytató szakszemélyzetek, személyek szakszolgálati engedélyéhez szükséges repülő-egészségügyi alkalmassági minősítése, nyilvántartás vezetése. (u.a. + 22/2005 VI.14. HM-EüM rend.)

A repülésbiztonság körébe tartozó hazai és nemzetközi jogszabályok és dokumentációk tervezetének véleményezése, állásfoglalás kialakítása. (u.a.) Szakértői szinten részvétel a hazai és nemzetközi szakmai szervezetek által szervezett légiközlekedési rendezvényeken, a repülésbiztonsági osztály feladatkörét érintő szakbizottságok ülésein. (u.a.)

Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása Ellenőrzési, felügyeleti jogkör erősítése Repülésbiztonsági szervezetek ellenőrzése 2008 -Minden repülésbiztonsági szervezet -Előre egyeztetett időpontban -Előre megadott szempontrendszer, nemzetközi, hazai előírások alapján (felhasználva a EASA OPS visit, és ICAO audit előírásait, tapasztalatait) (ld. Ellenőrzési check-list) -A hiányosságok kijavításának visszaellenőrzése

Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása Átfogó rep.üzem ellenőrzések 2008 -Az egész országra kiterjedő -Együttműködésben a Légirendészeti Parancsnoksággal -Repülőterek, nem nyílvános fel és leszállóhelyek, üzemeltetők, légijárművek, szakszolgálati tevékenységet végzők ellenőrzése -A hiányosságok kijavításának visszaellenőrzése -Eljárás kezdeményezése a szabálysértőkkel szemben (közigazgatási eljárás, bírságolás, szabálysértési/büntető feljelentés)

1.Rész vége Köszönöm a figyelmet ???

Néhány „EU komform” javaslat Repülésbiztonsági szervezet elnevezésre „Flying is not dangerous…crashing is dangerous!!!” „We never find the reasons…!!!” „If you don’t fly…you don’t crash!!!” „Gravitation is stronger then your aeroplane…!!!” „Stay on the ground…!!!” „If you are in trouble…don’t call me!!!”

2. Rész Safety Management System State Safety Program Referenciák: ICAO Safety Management Manual (SMM) Doc 9859 EASA AGNA SMS workshops presentations 2007 09.18 (Hatóságok) 2008 02 15-16 (220 résztvevő) (előadások elektronikusan rendelkezésre állnak)

State Safety Programme/Safety Management System Safety « definition » Safety is the state in which the risk of harm to persons or of property damage is reduced to, and maintained at or below, an acceptable level through a continuing process of hazard identification and risk management. (Ref § 1.2 doc 9859) A safety programme is an integrated set of regulations and activities aimed at improving safety. (Ref § 1.4) State Safety programme A safety management system (SMS) is an organized approach to managing safety, including the necessary organizational structures, accountabilities, policies and procedures. Safety Management System

Safety Management System (SMS) “The systematic and comprehensive process for the proactive management of safety-risks that integrates the management of operations and technical systems with financial and human resource management”

SMS Components & Elements (Transport Canada) 1. Safety Management Plan • Safety Policy • Non-punitive Safety Reporting Policy • Roles, Responsibilities & Employee Involvement • Communication • Safety Planning, Objectives & Goals • Performance Measurement • Management Review 2. Document Management • Identification & Maintenance of Applicable Regulations • SMS Documentation • Records Management 3. Safety Oversight • Reactive Processes • Proactive Processes • Investigation and Analysis • Risk Management 4. Training 5. Quality Assurance 6. Emergency Preparedness

ICAO requirements ICAO Annex 6 – Part I – International commercial air transport Chapter 3.2. Safety Management ICAO Annex 6 – Part III Section II– International operations – helicopters Chapter 1.2. Safety Management ICAO Annex 6 – Part I – International commercial air transport, Aeroplane maintenance Chapter 8.7.3 Safety Management ICAO Annex 11 – Air traffic services Chapter 2.27. Safety Management ICAO Annex 14 – Aerodromes Chapter 1.5. Safety Management

Why a State Safety Program? Amd. 30 to ICAO Annex 6; ”Operation of aircraft”; (also in Annex 11 and 14) ”States shall establish a safety program in order to achieve an acceptable level of safety in the operation of aircraft” ”The acceptable level of safety to be achieved shall be established by the state concerned”

Example of organizing the safety program

SMS/SSP SSP could be considered as the State SMS -A big step from the Safety culture historically based on regulatory actions -It will require years to be efficient

Köszönöm a figyelmet Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV