1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, 2006. október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A KBSZ NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Compliance Önálló Főosztály Az új Pmt. alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai az OTP Bankban Michnai András igazgató Budapest, április 16.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
Biztonság – más nézőpontból Monostory Miklós Kiemelt szakértő
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Vasútszabályozási Osztály
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA

2 Gincsai János, Siófok MUNKATÁRSAK Szervezet: - főosztályvezető - 9 fő balesetvizsgáló - forgalom - gépészet - biztosítóberendezés - pálya - erősáram - 1 fő jogi szakreferens Képzettség: 9 fő szakmérnök, mérnök, üzemmérnök 1 fő jogász 1 fő műszaki szakoktató Nyelvtudás: FelsőfokKözépfokAlapfok Angol-2 fő Német1 fő-- Francia-1 fő- Román1 fő-- Az intenzív nyelvi képzés/továbbképzés mindenkivel szemben elvárás!

3 Gincsai János, Siófok BEJELENTÉSEK III.IV.V.VI.VII.VIII.IX.X.∑ Bejelentést eddig kizárólag a MÁV ZRt. hálózati főüzemirányítójától kaptunk! Szükséges lenne a bejelentések megtétele a többi üzembentartó részéről is, ugyanarról az eseményről akár több forrásból is, mert így gyorsabban pontosíthatók az információk. Szakmai vizsgálatot 9 esetben indítottunk. Külföldi megkeresés 1 eset (Ausztria)

4 Adatszolgáltatás: angol nyelven - Előzetes jelentés vizsgálatról: - 1 héten belül - esemény leírása - becsült kár megjelölése - Zárójelentés: Az irányelvnek megfelelő teljes zárójelentés megküldése, mellyel szemben alapvető követelmény, hogy angol nyelvű összefoglalót tartalmazzon, de lehetőleg minél nagyobb arányban kerüljön lefordításra. A beküldött anyagok nyilvánosak, megtekinthetők az interneten: Sikerült bekerülni az első 7 EU állam közé, aki megkezdte ezt az adatszolgáltatást! Gincsai János, Siófok ERA ─ ADATSZOLGÁLTATÁS

5 Új rendszer kialakítása a baleseti okok meghatározására: 1. szint:Közvetlen okok 2. szint:Mögöttes okok - szakértelem, eljárások, karbantartás 3. szint:Szabályozással és a biztonságirányítási rendszer alkalmazásával összefüggő eredendő okok Gincsai János, Siófok ERA ─ BALESETI OKOK

6 A nemzeti kivizsgáló szervezet bemutatása Kapcsolat a biztonsági hatósággal, kormányzattal, üzembentartókkal A vasútbiztonsági irányelv nemzeti magvalósításának állása A szakmai vizsgálat függetlenségének megvalósulása A vizsgálatok statisztikai mutatói Vizsgálatok száma (megkezdett, befejezett stb.) Baleseti típusok Az adott év vizsgálati tapasztalatainak általános összefoglalása Biztonsági ajánlások Adott évben kiadott biztonsági ajánlások bemutatása Statisztika (már megvalósított, folyamatban lévő, ill. elutasított) Korábbi ajánlások nyomon követése (5 évre visszamenőleg) Angol nyelven, a tárgyévet követő szeptember 30-ig Gincsai János, Siófok ERA ─ ÉVES JELENTÉS

7 Címzés: Közvetlenül (NSA, IM, RU, gyártó, egyéb) NSA-n keresztül az IM, RU, gyártó esetében, egyébként közvetlenül Köztes megoldásként közvetlen címzés a NSA tájékoztatása mellett (UK) Külföldre az államnak vagy a külföldi NSA-nak Gincsai János, Siófok ERA ─ BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Oda kell címezni, ahol az implementálás leginkább megvalósítható!

8 A feltárt hiányosságot, problémát kell hangsúlyoznia, vagy a megoldást? A vizsgálat során feltárt, de az eseménnyel nem közvetlenül összefüggő kérdésekre is ki kell térni! A vizsgálat mely stádiumában kell kiadni? Nyomon követés ─ mikor mondhatjuk, hogy „megvalósítva”? Legalább évente visszajelzés a kiadott ajánlások sorsáról Nyilvánosság Másnak címzett, esetleg külföldi biztonsági ajánlások hasznosíthatósága ─ nemzetközi adatbázis Gincsai János, Siófok ERA ─ BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

9 A KBSZ a szakmai vizsgálatai során eddig 3 balesettel kapcsolatosan összesen 6 megelőző biztonsági ajánlást adott ki. Megvalósításra intézkedtek:2 esetben Megvalósítás tervbe véve:2 esetben Nem tartják szükségesnek:2 esetben Ezek címzettje valamennyi esetben a MÁV ZRt. volt, de a szabályozási problémák megoldásának hatásköre át fog kerülni részben a biztonsági hatóság, részben pedig a jogalkotás feladatkörébe. Gincsai János, Siófok KBSZ ─ BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

10 Érd-felső – Tárnok közötti AS15 útátjárónál történt személygépkocsi elütéssel kapcsolatban 1.Szabad rálátás biztosítása - rálátási háromszög 2.A használhatatlan nyíltvonali fénysorompóról adott ill. vett közleményeket a szomszédos állomásokon szükséges lenne előjegyezni 3.Amennyiben a használhatatlan fénysorompó felé Írásbeli rendelkezéssel nem értesített vonat van útban, akkor megfelelő jelzés alkalmazásával történjen intézkedés a vonat mielőbbi megállítására 4.Az önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályákon a térközjelzők „Megállj!” állásba kapcsolásakor a jelfeladás műszaki úton kényszerítse ki a vonatok megállítását. Gincsai János, Siófok KBSZ ─ BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

11 Gincsai János, Siófok ÜZEMBENTARTÓ INTÉZKEDÉSE Érd-felső – Tárnok közötti AS15 útátjárónál történt személygépkocsi elütéssel kapcsolatban 1.Szabad rálátás biztosítására az intézkedés megtörtént. 2.A Forgalmi Utasítás BA szerinti változtatását az üzembentartó már a jelen eseménytől függetlenül is tervezi. 3.Az ajánlást az üzembentartó aggályosnak (az állomásközben lévő összes vonatot megállítja, így a többi sorompó is zavarba kerül), hatékonyságát megkérdőjelezhetőnek látja (a megállítás nem kerül gépi úton kikényszerítésre). 4.Az ajánlásban foglaltak rövid távú megvalósítása gazdasági okokból nem lehetséges, azonban a fokozatosan bevezetésre kerülő ETCS rendszer a problémát hosszú távon kezelni fogja.

12 Gincsai János, Siófok ERA ─ A KÖZELJÖVŐ FELADATAI Task Force: 1. Éves jelentés ─ végéig 2. Baleseti okok ─ végéig 3. Biztonsági ajánlások ─ márciusig Baleseti nyilvántartó és jelentő rendszer fejlesztése: Jelenleg Excel táblázat Webes fejlesztés megkezdődött Eccairs Nemzetközi balesetvizsgáló képzés létrehozása

13 Gincsai János, Siófok KBSZ ─ A KÖZELJÖVŐ FELADATAI Az információáramlás javítása (bejelentések, vizsgálati információk) A szakmai vizsgálatok gyorsítása. Az aktív és rendszeres közreműködés folytatása az ERA Safety Unit munkájában. A vizsgálati módszerek fejlesztése a nemzetközi elvárások és tapasztalatok alapján. A külföldi társszervezetekkel való együttműködés javítása. A balesetvizsgálók továbbképzési rendszerének kidolgozása.

14 Gincsai János, Siófok KBSZ ─ A KÖZELJÖVŐ FELADATAI A 40/2006. GKM rendeletben előírt feladatok ellátása: A vasúti társaságok biztonsági jelentéseinek fogadása (baleseti statisztika). A KKF által készített éves beszámoló jelentés véleményezése. Eseti felkérések alapján közreműködés a vasúti közlekedés biztonságát érintő jogszabályok előkészítésében. A szakmai vizsgálatok és a biztonsági ajánlások tárgyában rendszeres találkozó az üzembentartókkal.

15 Köszönöm a figyelmet! Gincsai János, Siófok