Logisztikai központok besorolási rendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
A Nemzeti Fejlesztési Terv regionális egyeztetésének folyamata, eredményei Dönsz Teodóra, Magyar Természetvédők Szövetsége Civilek az NFT Nyilvánosságáért,
MLBKT Konferenica 2012.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Ne rohanjon! Álljon meg egy percre… Congress & Hobby Service … hogy bemutassuk Önnek a Kongresszus- és Rendezvényszervező Irodát © Congress & Hobby Service.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Kombinált előnyök minden régióban
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
PREZENTÁCIÓ AZ EUROSPED ZRT.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
„Közlekedési- és logisztikai fejlesztés Záhony-Csop térségében”
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
DR. Horváth Rudolf Záhony és Térsége Fejlesztési Kft.
A magyarországi gázszolgáltatás helyzete, jelene és jövője
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Új utakon a Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség FAIRPRINT február 4. Hajdúszoboszló Dr. Peller Katalin.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
Cyclelogistics Ahead - A haszonkerékpár Rövid projekt ismertető Contract n°: IEE/13/628/SI Project duration : may 2014 – april 2017 Slides version.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Dr. Kovács László főtitkár
Előadás másolata:

Logisztikai központok besorolási rendszere MLSZKSZ - LEF Logisztikai központok besorolási rendszere MÁV Kombiterminál, mint logisztikai szolgáltató Kiss Gyula társelnök „A GYŐZTESEK FELELŐSSÉGE” Logisztikai kerekasztal-beszélgetés 2007. február 2. Budapest

LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK TÖRTÉNELMI ELŐZMÉNYEI Politikai és gazdaságpolitikai átrendeződés 1989-ben /Tervgazdaság  Piacgazdaság/ Keleti-európai piacok megszűnése Nyugat-európai piacok előtérbe helyezése, piaci verseny kiéleződése Vasúti áruszállítás összetételének és volumenének változása Rendszerváltást követő új közlekedéspolitikai koncepció kidolgozása (1993) Logisztikai övezetek és központok kijelölése, országos hálózatának támogatott kialakítása (1996) Megalakul a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége – MLSZKSZ (2002)

KÖZÉP-EURÓPAI KÖZLEKEDÉSI FOLYOSÓK (TEN)

LOGISZTIKAI VONZÁSKÖRZETEK MAGYARORSZÁGON

MLSZKSZ MLSZKSZ taglétszáma: 33 Alapító tag: 13 Rendes tag: 20 Pártoló tag: 3

MLSZKSZ TEVÉKENYSÉGE 2002-2005 társ szervező a balatonvilágosi „Szállításszervezői” konferencia rendezésében, részvétel a müncheni „LOGISTIC 2005” kiállítás és konferencián, részvétel a prágai „TLS” logisztikai kiállításon és konferencián, részvétel a GKM-VPOP-PM és a szakmai szervezetekkel alkotott vegyes bizottságba, az EU csatlakozás után megmaradó vámudvarok kijelölésében, aktív közreműködés a vámudvarok üzemeltetési és finanszírozási rendszerének kidolgozásában,

MLSZKSZ TEVÉKENYSÉGE 2006 biztosítási vagyonközösség létrehozása a tagság számára, jelentős megtakarítások elérése, a szolgáltatási színvonal növelésével, belépés a Konföderatív Tanácsba – 2006, február 23-n, megalakítása a Logisztikai Egyeztető Fórum-nak – 5 szakmai szervezet részvételével – 2006, március 21-n: MLE, MLBKT, MSZSZ, MVSZ, MLSZKSZ részvétel az II. NFT logisztikai támogatási rendszerének kidolgozásában, együttműködve más logisztikai szervezetekkel – MLE, MLBKT, MSZSZ, MVSZ

MLSZKSZ TEVÉKENYSÉGE 2006 pályázatokon való részvétel a tagok tevékenységnek támogatására, a logisztikai fejlesztések támogatási rendszerének kidolgozásában közreműködés, az ágazatot érintő jogszabályi környezet átdolgozásában, kialakításában való részvétel, a M.o-i logisztikai központok minősítési rendszerének kidolgozása és közreműködés a minősítésben, Kapcsolat építés különböző nemzetközi szervezetekkel pl. EUROPLATFORM

TAGSÁG FŐBB GAZDASÁGI JELLEMZŐI Összterület: 685.200.000 m2 Még szabad: 384.500.000 m2 Raktár felület Normál raktár: 374.922 m2 Temperált raktár: 258.077 m2 Hűtő raktár: 15.643 m2 Gabonatároló: 66.380 m3 Siló: 12.073 m3 Összesen raktár: 727.095 m2

TAGSÁG FŐBB GAZDASÁGI JELLEMZŐI Konténertároló kapacitás: 10.400 TEU Szabadtéri tároló és rakodórámpa : 1.012.930 m2 Iroda: 48.421 m2 Vasúti, vízi, légi kapcsolat: rendelkezésre áll Árbevétel: 15,484 Mrd Ft Ez csak a felmérésben résztvevő cégekre vonatkozik, az egyes cégcsoportok összesített árbevétele ettől nagyságrendekben több – kb. 450-500 Mrd Ft!!!

Logisztikai Egyeztető Fórum széleskörű szakmai konszenzus Öt alapító szervezet: Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság Magyar Logisztikai Egyesület, Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége, Magyar Szállítmányozó és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége, Magyar Vámügyi Szövetség Eddigi tevékenysége: elfogadása a GKM részéről, kiemelten támaszkodik szakmai tudására, közreműködés az NFT II logisztikai programjainak kidolgozásban, elfogadta az Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központok minősítési rendszerét, amit a Szövetségünk dolgozott ki, a magyar vasutakkal együttműködve részt vesz a kombináltszállítás támogatási rendszerének átdolgozásában. …..

LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK CÍMELNYERÉSI KRITÉRIUMRENDSZERÉRE A MAGYARORSZÁGI LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK CÍMELNYERÉSI KRITÉRIUMRENDSZERÉRE Intermodális logisztikai szolgáltató központ Regionális logisztikai szolgáltató központ Helyi logisztikai szolgáltató központ Vállalati logisztikai központ

LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK A MAGYARORSZÁGI LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK CÍMELNYERÉSI ÜGYMENETE tájékoztató levél kiküldése a minősítő anyaggal, LSZK kérvényezi az adott kategória szerinti minősítést, alkalmassági vizsgálat – MLSZKSZ, jóváhagyásra való felterjesztés – LEF felé, adott kategória szerinti cím megadása a GKM jóváhagyásával, amit a LEF ad ki.

logisztikai szolgáltató központ Intermodális logisztikai szolgáltató központ legalább kettő közlekedési alágazat találkozik, a terület kombináltszállítási küldemények fogadására, felkészült, jelenleg is kombináltszállítási forgalmat bonyolít (közút-vasút, közút-vízi út, vízi út-vasút, légi-közút), a területnagysága eléri a 15 ha-t, vagy országos szinten 35 ha, legfeljebb 3 telephelyen, fedett raktározási kapacitása legalább 10.000 m2, vagy országos szinten 35.000 m2 raktár, vagy kombiforgalom 10.000 TEU/év, a több telephelyes működés feltétele, a tulajdonosi kapcsolat, szerződés rendelkezik Vámudvar I-el, vagy vámügynöki szolgáltatással, közforgalom számára nyitott, biztosítja egyéb szolgáltatók betelepedésének lehetőségét, nemzetközi forgalmat is kiszolgál.

logisztikai szolgáltató központ Regionális logisztikai szolgáltató központ több közlekedési ágazat kapcsolódási pontja kiépíthető, a területnagysága eléri a 10 ha-t, vagy országos szinten 25 ha, legfeljebb 3 telephelyen, a több telephelyes működés feltétele, a tulajdonosi kapcsolat,szerződés rendelkezik Vámudvar I-gyel, vagy vámügynöki szolgáltatással, fedett raktározási kapacitása legalább 5.000 m2, vagy országos szinten 25.000 m2 raktár, közforgalom számára nyitott, biztosítja egyéb szolgáltatók betelepedésének lehetőségét, nemzetközi forgalmat is kiszolgál.

logisztikai szolgáltató központ Helyi logisztikai szolgáltató központ területnagysága eléri a 3 ha-t, fedett raktározási kapacitása legalább 3.000 m2, közforgalom számára nyitott, biztosítja egyéb vállalkozások betelepedésének lehetőségét. Vállalati logisztikai szolgáltató központ az a központ, amelynek célja termelő vagy kereskedő vállalat, vagy vállalatcsoport logisztikai kiszolgálása, elsődleges célja nem a közforgalom kiszolgálása.