CRM: fejlesztés avagy fejlődés. Dr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
CRM a médiában, specialitások a hírügynökségben Szabó Eszter kereskedelmi igazgató.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
CRM (Customer Relationship Management)
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
ÜGYFÉLAZONOSíTÁS, MINT A PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK KOCKÁZATI FAKTORA Szabó Kristóf Ügyfélazonosítás, mint a pénzügyi szolgáltatások kockázati faktora Szabó.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
 A legtöbb hazai bank alkalmazni fogja  Elengedhetetlen feltétel a megvalósítás  Scale Solutions  Stratégiailag fontos  Mérföldkő  Tudatos ggazdálkodás.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Az evolúció régen és most
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
CRM Summit Hungary május 28. CRM az autófinanszírozásban.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Kontrolling házi dolgozat
A bankok átalakulása Szabó Kristóf, főosztályvezető Multi-channel Management Raiffeisen Bank Rt. VIII.Országos Neumann Kongresszus - Budapest 2003 október.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Versenyképes vállalatirányítás változó üzleti és jogi környezetben Nagy Lajos, Konzulens Velence November 22.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
(ágazati) Lehetőségek és kihívások a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia december 6.Eszes Gábor.
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Bankolás az [origo] szemszögéből
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Internetes bankok piacformáló hatása
Internetes bankok piacformáló hatása  Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Patent CSOPORT A vagyonvédelem és az egyedi szoftverfejlesztés lehetőségei Készítette: Tóth Gergő Dátum: november 12.
Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Partnerség és együttműködés
Előadás másolata:

CRM: fejlesztés avagy fejlődés. Dr CRM: fejlesztés avagy fejlődés?! Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Budapest – 2006. november 1

Ügyfélkezelés átalakulása: a kommunikáció forradalma?!? Viszlát „hagyományos” marketing! web megjelenésével együtt az offline médiumok egyeduralma megszűnik: on- és offline médiumok viszonyát kezelni szükséges. XX.század vége: új (marketing)kommunikációs eszközök jelennek meg: honlap, banner, szpozorálás, co-branding, vírus-marketing, stb. Áttörés a (pénzintézetek) kommunikációban hagyományos kommunikáció: brand modern kommunikáció: brand& termék e-világ kommunikációja: brand& termék& csatorna Személyes, egyedi kiszolgálás “visszatérése” az információ az felhasználó igényei szerint vezérelt módon jeleníthetõ meg

Tézis I. A bankokban az értékesítési módozatok fióki illetve alternatív értékesítésként való elkülönült kezelése napjainkban már nem értelmezhető.

Ügyfélszokások alakulása Tranzakciók megoszlása a csatornák között 2000* 2002* 2004 2006 2008 Fiók GSM banking Internetbanking Call Center 2000* 2002* 2004 Fiók GSM banking Internetbanking Call Center Forrás: GKI Csatorna használat → funcionális optimalizáció!

Hatékony tőkeallokáció?!

Magyarország népesség eloszlása Városi és falusi népesség aránya Budapest Vidéki város Község 1970 18,8% 26,4% 54,8% 1980 19,2% 34,4% 46,4% 1990 19,4% 42,4% 38,2%

Minőségi kiszolgálás … de hol? 1. Ügyfél megszerzése 2. Ügyfél megtartása 3.Ügyfélkapcsolat erősítése ...és amire ezért figyelnünk kell Ügyfél fókusz Termék fókusz Forrás: Competing with Superior Service, Deloitte & Touche Alacsony szinvonalú szolgáltatás 45% 23% 15% 13% 5% Személyes figyelem hiánya Jobb termékskála Ár Egyéb a magyar bankpiac is kezd beállni. Eddig aranykor volt, mostantól harc folyik az ügyfelekért. Viszgáljuk meg mi fontos az ügyfeleknek - ennek ismerete egyre lénygesebb a megszerzésről a megtartáásra helyeződik át a súly: ezzel lehet csökkenteni az akvizíciós költségeket (fluktuáció alacsonyan tartása) a termékfókuszból átlápünk az ügyfélközpontú kiszolgálásba

A multi-opcionális ügyfélkiszolgálás átalakítja a Tézis II. A multi-opcionális ügyfélkiszolgálás átalakítja a pénzintézetek értékesítését: az ügyfelek az egyszerű pénzügyi termékeket egyértelműen szolgáltatásokként kezelik.

Marketingeszközök ügyfélközpontúsága Értékesítési csatornák kereszt-integrációja, adatbányászati alapok: Megszemélyesített kiszolgálás Összehangolt személyre szóló marketingakciók Campaign Management Honlap Internet banking WAP banking Direct e-mail Direct mail Call Center Személyes kapcsolat Megszemélyesített honlap E-mail/e-news letter Telesales/Call Center Akvizíció Direct mail Retail POS promotion Direct response advertising Marketing event Publikus web lap PR Ügyféligények és szállított értékek -> Marketing kapcsolat mélysége ->

CRM bevezetés alapjai - akadályai szegmentált ügyfélkiszolgálásra felkészülés - ügyféladatbázis, ügyfélszegmentációk, termékprofilok költséghatékonyság értelmezése, eredményesség mérése technológiai ismeretek megszerzése,alapozó fejlesztések Operatív CRM Analítikus CRM szervezeti információáramlás javulása, új felelősségek bevezetése kvázi médiaügynökségi szerep felvállalása

SOA …. PORTÁL, CSATORNA KEZELŐ RENDSZER ADAT INTEGRÁTOR FAX Internet Email IVR Call Center GSM Tartalom (INFO) Profilok Transakciók Keresőgép. egyeztetés ADATBÁZISOK NYILVÁNTARTÓ RENDSZEREK ADATBÁZISOK NYILVÁNTARTÓ RENDSZEREK FAX Internet IVR CALL CENTER GSM

Információ szervezési variációk Megszemélyesített kiszolgálás “Push” technológiák “Pull” technológiák Szabbály vezérelt (marketing) üzenet küldés Aktív riasztások küldése (e-mail, SMS) Egyéni információk „Menü” választás

Tartalom vezérelt információ Új technológiák adta lehetõségek megjelennek a banki értékesítés területén is megjelennek: a kommunikáció az olvasó/felhasználó igényei szerint vezérelt módon jeleníthetõ meg: személy, ügyfélcsoport, földrajzi elhelyezkedés, idõ, dátum, … bármely egyéb, elõre tetszõlegesen definiált paraméterek alapján.

Első lépés: feltárás Térképezük fel, mit csinálunk már ma? DM Internet: megszemélyesítet honlap Mobil szolgáltatások: SMS kampányok Call Center: Telesales tevékenységek

Honlap Megszemélyesített szolgáltatás Csoport/szegmens függő marketing kommunikáció ~ 70.000 aktív felhasználó Személyes üzenetküldés az ügyfelek irányába (postaláda) Havi látogatások száma ~ 700.000

GSM Push személyes információs szolgáltatások (Mobil Banking) - ~30.000 felhasználó Szegmentált SMS kampányok (keresztértékesítés) Behajtási üzenetek küldése Havi ~ 500.000 üzenet

Call Center Ok/cél: ügyfélakvizíció és keresztértékesítés hatékony támogatása Módszertan: személyre szabott kiszolgálások (üzletágak szerint) üzletágak által meghatározott célcsoportok megkeresése Megvásárolt ügyféladatbázisok Termékérdeklődés felkeltése (hideg, vagy DM követő) Tárgyalási időpontok egyeztetése (fióki) Együttműködés a mobilbankár hálózattal Hívásszám: ~ 3.000.000 db/év

A CRM szervezeti kérdései A XXI. század “Hamlet”-i kérdése: A CRM: business driven, IT based - vagy IT driven, business based? Kulcsfontosságú feladatok: értékesítési csatornák szerepének definiálása kontrolling újabb dimenziójának kialakítása (csatonára és ügyfélre bontott jövedelmezőség, ügyfél hovatartozás tisztázása) CRM funkciók szervezeti illeszkedésésének meghatározása: feladatok definiálása, érdekkonfliktusok kezelése megfelelő IT támogatás örök szervezeti kérdés fontos az ügyféltámogatás tudatos kezelése Management szinten új feladaottal szembesülnek a szervezetek

… és vajon az ügyfél elfogadja az ajánlatot?

Köszönöm a figyelmüket! kristofszabo@raiffeisen.hu