Vezetés zavaros időken [How to be a leader in turbulent times]

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

HR – EMBEREK és RENDSZEREK HARMÓNIÁJA
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Sikeres utak megtalálása a gyorsan változó világban
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Minőség menedzsment 6.előadás
CIO’08, Siófok, április 17. Dr.Kornai Gábor AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Gyümölcsöző változások az AAM-ben.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
A beiskolázás előkészítése
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Országos tanácsadási konferencia
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Vezetés zavaros időken [How to be a leader in turbulent times] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Tanácsadó Zrt. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Vezetés változó időken [How to be a leader in changing times] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Vezetés kihívó időken [How to be a leader in challenging times] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Vezetés válság idején [How to be a leader in crisis] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Vezetés végszükség esetén [How to be a leader in dire straits] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Vezetés egy új világban [How to be a leader in a new world] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Melyik tetszik? [turbulent / changing / challenging / dire straits / crisis / in a new world] Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Hogy érzed magad? Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

[turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world] Az adott helyzet megítélése 3 tényezőn múlik - Mennyire vagyunk érintettek. - Milyen az alapvető hozzáállásunk. - Hol állunk a helyzet kezelésében. [turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world] Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

[turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world] Ebből kettő rajtunk múlik 3 tényezőn múlik - Mennyire vagyunk érintettek. - Milyen az alapvető hozzáállásunk. - Hol állunk a helyzet kezelésében. [turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world] Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

2008 nyara óta Más lett a világ… Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Alapvetések 1 Más megoldások kellenek! A rutin nem működik, sőt… „Ilyet még nem láttam!” A válság mélysége és tartóssága még a legfelkészültebb topvezetőket és vállalatokat is váratlanul érte. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Alapvetések 2 Más hozzáállásra van szükség! A ma vezetője: Az ideális profil: - kiválasztásra - karrier-tervre - talent managementre Más hozzáállásra van szükség! A ma vezetője: Profi Problémamegoldó Könyörtelen Kiútkereső Vízionáló Vezér Jövőt mutat Motivál Mindezt hitelesen teszi Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Alapvetések 3 Más a tét! A túlélésünk múlhat a döntéseinken A tétlenkedés, a halogatás életveszélyes Döntenünk kell: úttörő vagy követő stratégia! Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Megváltoztak a körülmények Változniuk kell a vállalatainknak Szervezet, folyamatok Piac megközelítés, ügyfélkezelés (B2B, B2C) Külső-, belső kommunikáció A munkatársak megtartása és fejlesztése Változnunk kell nekünk, vezetőknek is Stílus Kompetenciák Kommunikáció Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

„Nem a jobb vagy az erősebb egyed marad fenn, hanem amelyik jobban tud alkalmazkodni a környezetéhez.” (Charles Darwin) Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Felértékelődő kompetenciák szervezeti és vezetői A gyorsaság Az adaptivitás A kommunikáció Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Gyorsaság Innováció, ötletek  Döntéshozatal  Bevezetés/megvalósítás!  Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Adaptivitás Adaptivitás = tudatos szervezetfejlesztés A szervezeti folyamatok átalakítása Az értékesítési rendszer átalakítása … Adaptivitás = innováció Kék Óceánok kellenek (extra-kreativitás) Vezetői adaptivitás = tanulási képesség Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

bizalom Kommunikáció Nyílt, egyértelmű Kétirányú Több csatornán „The Crisis of Trust” Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

A bizalom köre Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

CEO-k mondják… a munkatársak a leépítések miatt az alapvető biztonsági szükségleteik szintjén sérültek a tervek, célkitűzések a Q1 alapján nem teljesíthetők, így nem motiválóak (SMART) kialakul a szervezetekben a bűnbakképzés (a vezetők, a regionális központ vagy egymás irányában) a vezetők olyan helyzetbe kerültek, amire nincs rutin-megoldásuk, ezért bizonytalanok, nem képesek pozitív példát állítani a munkatársak elé a munkavállalók kevés információval rendelkeznek a helyzetről és a jövőről (ami infó elég volt, az mára kevés) Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

CEO-k mondják… a sales a csökkenő kereslet miatt frusztrált és demotivált , a válságra való hivatkozással leálltak egyes területek (és vezetők), a nem leterhelt munkatársak motivációja rohamosan csökken, a belső híresztelések fő előidézőivé válnak, Az első válságkezelő intézkedések kismértékű hatása, sikertelensége növeli a bizonytalanságot, csökken a szervezeti kreativitás, innováció, ami ebben a helyzetben további problémákat okoz, beindul vagy felgyorsul a tehetségek és kulcsemberek elszívása (a cég jövője rendül meg), nincs egy első lépés, ami a változást elindítaná Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

CEO-k mondják 6. A válság hatására újragondolták-e a vállalati stratégiát? 76% 8. A válság hatására jelentősen változtattak-e a belső kommunikáción? 24% 9.A válság hatására változtattak-e a munkatársak fejlesztésének fókuszán? 16% Mi a belső kommunikáció fókusza ma? Mi a HR stratégiája a válság kezelésében? Van? Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Fókuszált HR fejlesztési stratégia 3 terület felsővezetői felelősséggel Alsószintű vezetők megerősítése A tehetségek és kulcsemberek megtartása Az értékesítés/értékesítők mérhető fejlesztése Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Értékesítési szervezet reformja Értékesítők felkészítése egy tudatosabb üzletfejlesztésre, terület-menedzsmentre Proaktivitás növelése Az új működésmódnak megfelelő folyamatok, eszközök és rendszerek Sales management eszköztár kifejlesztése A kulcs a sikerhez: 1-megfelelő folyamatok 2-megfelelő minőségű és fókuszú támogató eszközök (ne több legyen, hanem jó; a kevesebb több lehet ilyenkor, célzottabb hatás) 3-átfogó megújított, felfrissített kompetenciák (kompetenciák, TÉR, jelentési és ösztönző rendszer reformja) 4-megfelelő emberek (DC, tesztek, minőségi cserék) Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

„Crisis springboard” hatás volumen idő Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

„Crisis springboard” okok Helyzethez jobban illeszkedő rendszerek folyamatok és eszközök Helyzethez jobban illeszkedő értékesítők „Early bird-hatás” – növekedés learatása Motivációs többlet +1: Alacsonyabb kockázat volumen idő Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Alsószintű vezetők megerősítése Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

1. Alsószintű vezetők megerősítése Szerepük a belső kommunikációban kiemelkedő Identitás-zavar Bevonásuk (buy-in) Kommunikációs, probléma megoldási és az emberek vezetéséhez kötődő készségeik fejlesztése Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

2. Kulcsemberek megtartása Beazonosítás Lehet, hogy újra kellene gondolni? Megtartó programok Képzési/fejlesztési rendszer Karrier-tervezés, utánpótlás-tervezés A megtartás közvetlen vezetői felelősség! Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

ERRE KELLENE ÉPPEN TÖBBET FORDÍTANI! És mi a valóság? IV.B Állítsa sorrendbe, hogy mely képzési típusokat érinti leginkább a költségek csökkentése? 1. Csapatépítő programok 2. Alsószintű vezetők tréningjei 3. Középvezetők tréningjei 4. Szakmai képzések (nem kötelező) 5. Értékesítési képzések 6. Informatikai oktatások 7. Nyelvi képzések 8. Szakmai képzések (kötelező) ERRE KELLENE ÉPPEN TÖBBET FORDÍTANI! Ez a három terület NEM válságkezelés Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Mi van a háttérben??? Az IT és a nyelvi képzések megszervezése kíván legkevesebb munka és időbefektetést Az IT és a nyelvi képzések forrása a Szakképzési hozzájárulás DE! a jelen helyzet kezelésének eszközei is finanszírozhatóak Szakképzési hozzájárulásból A HR válságkezelése nem lehet csupán a költségek csökkentése – direkt módon is hozzá kell járulnia a növekedéshez! Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

A szervezet újraindítása Gazdasági problémák Válságreakciók Belső bizonytalanság Szervezeti lelassulás Gazdasági problémák Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Indítsa újra a szervezet motorját – ha kell, külső segítséggel! A szervezetek dermedt állapotba kerültek, ahelyett, hogy kettős erővel törekednének a válságkezelésre. Indítsa újra a szervezet motorját – ha kell, külső segítséggel! Restart Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Szervezet újraindítása – task-list Szervezeti gátak, szűk keresztmetszetek feltárása (Válság) kulcsértékek és -kompetenciák beazonosítása Motivációs lehetőségek, eszközök Újraindítási cselekvési/akció terv Projekt kommunikációs terv (Újra)indító rendezvény Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Figyeljenek önmagukra és munkatársaikra! Végül még egy jótanács Figyeljenek önmagukra és munkatársaikra! Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Kérdések & hozzászólások Köszönöm a figyelmet! Kérdések & hozzászólások Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Köszönöm a figyelmet! zsolt.pozvai@develor.com www.develor.hu www.develor.com Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Develor Tanácsadó Zrt. Magyarország és Közép-Európa legnagyobb komplex teljesítménymenedzsment tanácsadója Szolgáltatások szinergiája: Tréning Coaching (Sales és HR) tanácsadás 13 ország Mo-n 75, a hálózatban 200+ munkatárs 250 aktív ügyfél Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

RE:start® A ritmusváltás programja Lépések [S-B-P-C+E] Strategy – Business : A kiemelt fontosságú és kitörési pontot jelentő stratégiai célok meghatározása, szervezeti kulcskompetenciák kijelölése People: Kulcsember program alapelveinek meghatározása Communication: Belső (és külső) szervezeti kommunikációs terv REstart event: motivációs rendezvény a munkatársi/vezetői körnek Bővebb információ: Strbik Ferenc, üzletágvezető ferenc.strbik@develor.com Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

RE:start® Lépések – aktivitások Projekt előkészítés Stratégia / szervezet Vissza az alapokhoz – stratégiai workshop Résztvevők: felsővezetés Időtartam: 8 óra Workshop dokumentáció Emberek Kulcskompetenciák workshop Résztvevők: vezetők és HR szakemberek Időtartam: 8 óra Workshop dokumentáció Kommunikáció Kommunikációs workshop Résztvevők: kommunikációban érintett vezetők Időtartam: 4 óra Felsővezetés tájékoztató prezentáció (1 óra) Záródokumentáció: stratégiai + utókövetés akcióterv Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

B2B (és B2C) tanácsadás NeedBasedSales  TimeBasedSales   ProcessDrivenSales HeroBasedSales  Hatások: Tudatos ügyfélkezelés Vezetői elemzés, monitoring lehetősége megnő Hatékonyabb KAM csapat Átlátható üzleti lehetőségek Pontosabb fore-cast Hatékonyabb akvizíciós aktivitás Értékesítői támogatás Korábban többféle értékesítési megoldások voltak megfelelők.( A legrégebbi a HBS ahol hősök alkották az értékesítési csapatot) utána megjelentek a különböző féle megközelítések amik már folyamat jelleggel közelítették meg az értékesítést. Idén fontos, hogy átfogó jól működő folyamatok, tudatosan, fókuszáltan irányítsák Idén nem termékeket kell értékesíteni hanem az ügyfelek igényeit kell kielégíteni. Fel kell frissíteni a folyamatokat és módosítani a működési modellt a fentiek szerint. A Develor módszertana ilyen esetekre… a következő slide-on Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Bővebb információ: Szabó Péter, senior tanácsadó B2B tanácsadás Lehetséges outputok és eszközök: Bővebb információ: Szabó Péter, senior tanácsadó peter.szabo@develor.com Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

CRM2 sales tanácsadás Change Risk Management Kiélezett piaci keretek között új ügyfél szerzésének lehetősége viszonylag limitált. Kevesebb erőforrással, fókuszáltabban kell fellépni a piacon. A kereskedelmi folyamatok hatékony monitorozása csak pozitív eredményt hozhat. Az ügyfél-elégedettség növelése közvetlen hatással van a meglévő ügyfelekben rejlő lehetőségek kiaknázására. Piaci rések megtalálása következetes piacépítés számára készült módszertan segítségével. A kiterjedtebb szolgáltatást adó megoldás a jobb megoldás. Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Tipikus CRM felhasználói problémák Nincs használható eredménye, hozzáadott értéke Túl nagy adminisztrációs teher Túl sok adatbevitel szükséges Használóik nem értik az értelmét, célját Nem járul hozzá az értékesítő és/vagy a cég sikereihez Nem érte meg a beruházást ISMERŐS? Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.

Soft tényezők (emberi) CRM problémák okai Pre-CRM szakasz A régi (nem optimális) sales folyamatok nem kerülnek átalakításra, arra épül rá a CRM (SiSo) A felhasználók nem értik a szükségességét Nem vonják be a kulcsfelhasználókat a bevezetésbe A megrendelők „beleszeretnek” a lehetőségekbe és túl sok opciót kérnek Nem történik meg a Buy-in a kezdeti szakaszban Nincs értékesítési folyamat-átvilágítás Nem volt tudatos stratégia a változás lebonyolítására Soft tényezők (emberi) (rendszerbeli) Hard tényezők A felhasználók nem ismerik az előnyeit Sales vezetés hirtelen mindent átláthatóvá akar tenni: túl sok adat Sales Herok ellenállása / elvesztése Felhasználók úgy érzik semmi nem változott, csak több lett az adminisztrációs teher Felhasználók nem képesek integrálni napi munkájukba. CRM nem kapcsolódik más rendszerekhez (pl. ösztönző rendszer) Képzés csak technikai (IT) jellegű Hiányzik a nem technikai jellegű support a bevezetés után Kulcs mérőszámok, vagy önmérés lehetősége hiányzik Hiányzik a monitoring, a visszajelzés Sales csapat menedzselésének módszere hiányzik vagy nem megfelelő Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2. Post-CRM szakasz

Bővebb információ: Molnár Imre, senior tanácsadó CRM2 sales tanácsadás Használható, hatékony sales folyamatok kialakítása A Develor az emberekhez, a sales folyamatokhoz, és a változáshoz ért! Nem a CRM-hez! Sales képzés, műdködtetés, support Változással kapcsolatos kockázatok feltérképezése és kezelése Belső eladás, támogatottság megszerzése Bővebb információ: Molnár Imre, senior tanácsadó imre.molnar@develor.com Visit: www.develor.hu Röjtökmuzsaj, 2009. április 2.