A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó II. CEBC Logisztika Konferencia
Magyarország logisztikai igényeinek átalakulása az EU csatlakozásunk következményeként.
Az európai integrációs folyamatok áruszállítási rendszerekre gyakorolt hatásai a logisztikai szolgáltató központok kialakításának kedvez, mivel nő a beszerzések földrajzi távolága, az áruszállítás fel- és leadóhelyei zömében nagy forgalmú csomópontokra koncentrálódnak, Magyarországon ilyenek a logisztikai szolgáltató központok létesítésére kijelölt helyeknek, a JIT-elv alkalmazásának jelentősége nő, mivel a termelési folyamatok további korszerűsítésével a termelékenység alig javítható, tartalékok szinte csak a szállítás és a raktározás területén találhatók.
A magyar logisztikai szolgáltató központok hálózat jelenlegi értékeléséről
A magyar logisztikai szolgáltatók hálózati rendszerében elkészült a három szintű koncepció; legnagyobb mértékben az országos logisztikai szolgáltató központok, teljesítik, amelyek vasútra- közútra, illetőleg kedvezőbb esetben vasútra-közútra és kikötőre épülnek, alacsonyabb szinten teljesítik a regionális közpon- tok (nem biztos a vasúti kapcsolat, szolgáltatásuk kevésbé kiterjedt, stb.), és részt vesznek a célok elérésében az egyéb logisztikai szolgáltatók is, mivel segítenek a szolgál- tatási rendszert felépíteni.
A logisztikai központok rendszere, működése
A magyar logisztikai szolgáltató központok kombináltszállításra alapozott fejlesztési koncepciójáról
Magyarország kombináltszállítási és logisztikai szolgáltató központok fejlesztési stratégiájának alapvető feladatai: A logisztikai szolgáltató központok kombiterminál alapuló országos rendszerének fejlesztését támogatni kell. A logisztikai szolgáltató központok és a kombináltszállítás infrastruktúra fejlesztését kiemelten kell kezelni. A logisztikai szolgáltató központokba indokolt telepíteni mindazon kihelyezett jelleggel működő hivatalokat, amelyek racionális működését nagy áruforgalom teszi lehetővé és a bővülő szolgáltatások egyben vonzóvá teszik magukat a központokat is. Közös fejlesztés során ki kell használni a terminál és a központ között a beruházási költségek gazdaságos megosztásának lehetőségét. Fel kell készülni a logisztikai szolgáltató központok fejlődése által generált kombinált szállítási igény növekedésére, elsősorban vasúti eszközpark fejlesztéssel.
Közúti export – import forgalom
A koncepció megvalósulásának hatása a közlekedési munkamegosztásra
A koncepció megvalósulásának hatása a gazdaságra.
A logisztikai központok gazdasági és környezetvédelmi hatásairól
euró/t