A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Légi fuvarozáshoz kapcsolódó okmányok
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Logisztika 6.előadás.
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Logisztikai központok besorolási rendszere
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
1 AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A települési együttműködés szerepe a régiók fejlődésében Előadó: Csabai Lászlóné polgármester.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Vízi és vasúti szállítás
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Logisztikai alapfogalmak
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Regionális gazdaságtan 7.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A regionális gazdasági integrációk
Előadás másolata:

A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó II. CEBC Logisztika Konferencia

Magyarország logisztikai igényeinek átalakulása az EU csatlakozásunk következményeként.

Az európai integrációs folyamatok áruszállítási rendszerekre gyakorolt hatásai a logisztikai szolgáltató központok kialakításának kedvez, mivel nő a beszerzések földrajzi távolága, az áruszállítás fel- és leadóhelyei zömében nagy forgalmú csomópontokra koncentrálódnak, Magyarországon ilyenek a logisztikai szolgáltató központok létesítésére kijelölt helyeknek, a JIT-elv alkalmazásának jelentősége nő, mivel a termelési folyamatok további korszerűsítésével a termelékenység alig javítható, tartalékok szinte csak a szállítás és a raktározás területén találhatók.

A magyar logisztikai szolgáltató központok hálózat jelenlegi értékeléséről

A magyar logisztikai szolgáltatók hálózati rendszerében elkészült a három szintű koncepció;  legnagyobb mértékben az országos logisztikai szolgáltató központok, teljesítik, amelyek vasútra- közútra, illetőleg kedvezőbb esetben vasútra-közútra és kikötőre épülnek,  alacsonyabb szinten teljesítik a regionális közpon- tok (nem biztos a vasúti kapcsolat, szolgáltatásuk kevésbé kiterjedt, stb.),  és részt vesznek a célok elérésében az egyéb logisztikai szolgáltatók is, mivel segítenek a szolgál- tatási rendszert felépíteni.

A logisztikai központok rendszere, működése

A magyar logisztikai szolgáltató központok kombináltszállításra alapozott fejlesztési koncepciójáról

Magyarország kombináltszállítási és logisztikai szolgáltató központok fejlesztési stratégiájának alapvető feladatai: A logisztikai szolgáltató központok kombiterminál alapuló országos rendszerének fejlesztését támogatni kell. A logisztikai szolgáltató központok és a kombináltszállítás infrastruktúra fejlesztését kiemelten kell kezelni. A logisztikai szolgáltató központokba indokolt telepíteni mindazon kihelyezett jelleggel működő hivatalokat, amelyek racionális működését nagy áruforgalom teszi lehetővé és a bővülő szolgáltatások egyben vonzóvá teszik magukat a központokat is. Közös fejlesztés során ki kell használni a terminál és a központ között a beruházási költségek gazdaságos megosztásának lehetőségét. Fel kell készülni a logisztikai szolgáltató központok fejlődése által generált kombinált szállítási igény növekedésére, elsősorban vasúti eszközpark fejlesztéssel.

Közúti export – import forgalom

A koncepció megvalósulásának hatása a közlekedési munkamegosztásra

A koncepció megvalósulásának hatása a gazdaságra.

A logisztikai központok gazdasági és környezetvédelmi hatásairól

euró/t